Hvordan startede jeres fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2022

God-mor

Anonym skriver:

Hej

Jeg går og venter spændt på at kunne føde mit første barn når som helst

Så går jo og mærker efter de mindste tegn

Er nysgerrig på hvordan i andre oplevede det da i begyndte at få veer osv? Hvornår var i sikre på at det var i gang?

Jeg er godt med på at to forløb på ingen måde kan sammenlignes, det er ren interesse/nysgerrighed herfra.

Jeg frygter ikke fødslen, jeg glæder mig! Så det er ikke nødvendigt at pakke noget ind hvis man har haft en hård start.

Det der kan bekymre mig lidt er efterforløbet. Var i meget ømme dernede?  Og hvor længe? Var det meget voldsomt med blødning og hvordan oplevede i det generelt med jeres krop i de efterfølgende dage?

Første barn: 39+2 gik vandet kl. 6 om morgenen. Jeg skulle op og da jeg rejste mig fra sengen sev lidt vand ned af mine ben. Jeg fik ikke veer selv, så jeg endte med at få piller til at sætte gang i veerne, og min datter er født 39+3 om eftermiddagen. 

Andet barn: Jeg fik murren og små veer om aftenen kl. 22, mens jeg lå og så fjernsyn. Der havde intet været hele dagen, og havde netop været hos mine svigerforældre til spisning. Jeg var her 39+5. Efter at have haft små veer i en lille time gik mit vand og veerne tog meget til og jeg havde tegnblødning. Vi nåede kun lige med nød og næppe ind på hospitalet så blev han født om natten 39+6

Begge fødsler er mine største oplevelser nogensinde og jeg ville gøre det hele igen i morgen. Jeg havde det som dig begge gange. Jeg glædede mig til fødslen. Det gør ondt som bare pokker, men smerten er knyttet til noget man glæder sig så vanvittigt meget over, så den kombination er ret vild (ifølge mig) Håber du får en god fødsel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2022

Anonym

Min fødsel startede klokken 4 om natten, mit vand gik i et Ordenligt plask klokken 4 om natten ligesom på film

Jeg havde ingen optakt eller noget som helst, ikke hvad jeg ved af jeg er førstegangs. Han var født 9,5 time efter mit vand gik

Anmeld Citér

7. december 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Første gang var jeg sat igang med angusta piller. Vågnede ved første ve der var kraftig og kom herefter regelmæssigt. Der gik dog tæt på et døgn inden fødslen

Anden gang ventede jeg på at blive ringet ind til hindesprængning, da jeg igen var gået langt over termin. Jeg havde flere gange inden haft snydeveer der stoppede efter nogle timer og kom igen flere dage efter. På dagen var min slimprop gået med meget blod. Tog en lur og vågnede med regelmæssige veer. Fødte 9 timer efter. 

Tredje gang havde jeg ikke haft det mindste i dagene op til. Dog gik slimproppen delvist flere gange i dagene inden. Hen ad eftermiddagen fik jeg ondt over lænden, ikke rigtig som veer, men mere bare konstant let smerte som blev værre ved bevægelse. Da vi gik i seng, gjorde det ondt når jeg vendte mig. Lidt efter gik det over i veer som gjorde ondt i lænd og skamben. Fødte 10 timer efter. 

Jeg har født 41+6, 41+6 og 41+5. Den sidste vejede 4300 g og ca 500-600 g mere end de to første. Der er nok mange faktorer der afgør hvornår man føder. Ved mig tror jeg at det er genetisk bestemt at jeg bare først føder længe over termin

Anmeld Citér

8. december 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Lidt skørt spørgsmål måske.. men var din baby skønnet til en høj eller lav vægt? Min er nemlig skønnet til 2700g her 16 dage før termin, så har sådan en forstilling om at man går senere i fødsel hvis babyen er lille fordi den lige skal være lidt større før den er klar til at komme ud  men det er sikkert bare en skrøne

Jeg kan desværre ikke huske, hvilken vægt min datter blev skønnet til undervejs andet end det var ret gennemsnitlig. Hun blev som sagt født 16 dage før termin og kom ud med en fødselsvægt på knap 2.700 g. Så det var ikke fordi, hun var en stor baby, at hun kom før tid, tværtimod. 

Anmeld Citér

8. december 2022

Anonym

Fælles for begge mine fødsler var, at jeg fik den der "redebyggertrang", som folk snakker om. En enorm trang til, at alt skulle være fuldstændig i orden - og ikke bare som almindelig lyst til at gøre klar til baby. Det var virkelig redebygning.

Ved min første fødsel fik jeg langsomt veer om natten. Det var fremprovokeret af (set i bakspejlet) alt for mange smertefulde hindeløsninger, som jeg fik lavet, da jeg var gik en del over termin. Fødslen gik aldrig rigtigt i gang og jeg fik kejsersnit (sund og rask baby, 3200 g, ikke påvirket af 15 dage ekstra i maven)

Anden gang gik den rigtigt i gang. Det var en uge over termin og jeg havde generelt mange plukkeveer. Denne dag var der dog lidt ekstra fra omkring middagstid eller sådan noget. Jeg fik også dårlig mave. Om aftenen begyndte jeg at tage tid på plukkeveerne og de blev regelmæssige. Ud på aftenen begyndte de at nive, efterhånden blev de til veer. Jeg kom på sygehuset, her gik vandet og jeg fik presseveer - men måtte ikke presse, for baby var slet ikke langt nok nede! Øv. Lå og kæmpede imod presseveer i ca. 12 timer, baby kom ikke på plads og det blev endnu et kejsersnit. 3500 g.

Anmeld Citér

8. december 2022

RB90

Første gang gik vandet mens jeg sov  2. Gang vågnede jeg om natten med begyndende veer, og sivende fostervand, da jeg kom op at stå…

Kan godt forstå du glæder dig  Begge mine fødsler har været gode og glæder mig til den 3.  Held og Lykke! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.