Angst og flytning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.480 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2022

Anonym trådstarter

Kære medlemmer

Min lille familie går lige endnu igennem en ufattelig hård tid, og vi ved ikke hvordan det ender.

Situationen er den, at vi solgte vores hus for 2 år siden, da vores børn var 1 år og 4 år gamle. Vi bosætte os midlertidigt til leje tæt på det gamle hus indtil det rette hus skulle dukke op. Planen var at finde et hus inden min ældste søn skulle starte i skole. Den plan holdt ikke, så han startede på skolen i “det gamle” kvarter. 
Min søn har en del indlæggelser med i bagagen og han har været igennem meget, hvilket heldigvis er afsluttet nu. Han stortrives på sin skole og har det så godt. Han startede i skole i april.

I sommerferien købte vi vores drømmehus 6 km. fra skolen - et område vi altid havde drømt om. Da min søn kun havde gået i skole et par måneder, tænkte jeg, at vi bare kunne flytte ham hen på skolen tæt på det nye hus. Det er så nemmere sagt end gjort. 
Imellemtiden er han bare blevet så glad og han har aldrig haft det bedre. Vi har her 1. December overtaget vores nye hus, og jeg er så ked af det. Siden vi skrev under, har jeg fortrudt. Jeg har hele tiden tænkt, at det var mig det var galt med, for det var vores fælles drøm. 
Min mor har de sidste år kæmpet mod kræften. Efter vi købte huset gik jeg ned med stressrelateret angst og depression og er nu på antidepressiv. 
Jeg drømmer mig tilbage til vores gamle hus og gamle kvarter, og min mand kan slet ikke forstå mig (hvilket jeg godt forstår) Han er så glad for det nye hus, og kan ikke forstå, at vi ikke bare flytter vores søn til den nærliggende skole som er et godt lille lokalsamfund. Han har desuden meldt ud, at hvis jeg vil flytte tilbage til det gamle kvarter, bliver det uden ham. Jeg står derfor lidt med et ultimatum. 

1. At blive i det nye hus og lade min søn flytte skole (med risiko for at jer ikke har mig selv og mine egne følelser med, men måske jeg bliver glad med tiden)

2. At flytte tilbage til det gamle kvarter og lade mine børn blive skilsmissebørn. 

Når det er stillet op på den måde, er det vigtigt at nævne, at vi ikke har et perfekt parforhold. Det har skræntet længe, også før vi købte hus. Måske tænkte jeg også lidt, at det nye hus var det der skulle til, for at vores familie skulle få det godt. 
Jeg kan nu mærke, at jeg har mistet mig selv. Jeg har lært og fundet ud af, at jeg har nogle andre værdier ens min mand. Vi har købt et dyrt hus med udsigt udover hele byen, det er fantastisk lækkert, men det er på bekostning af mit helbred og mine børn. Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg er blevet syg, ikke er den mor jeg plejer og at jeg muligvis kommer til at flytte min ældste søn. 
Min mand er frustreret og har svært ved at forstå hvordan det er at have en psykisk lidelse. Jeg er meget tryghedsmenneske.

Jeg elsker min mand og vores familie, og jeg ønsker ikke at gøre mine børn til skilsmissebørn. Jeg ønsker dog heller ikke at blive mere syg over længere tid ved at bo et sted jeg ikke er tryg ved. Mine børn har brug for en mor der har det godt. 
Jeg ved godt, at I ikke kan give mig svaret på, hvad der er det rigtige at gøre, men måske I kan svare på, hvad I ville have gjort, hvis I stod i samme situation.

Jeg kan ikke tænke rationelt da min angst tricker mig, og jeg har lovet ikke at tage nogle beslutninger før jeg har det bedre. Jeg vil dog gerne høre, hvad I tænker����

Dejlig december til jer��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Kære medlemmer

Min lille familie går lige endnu igennem en ufattelig hård tid, og vi ved ikke hvordan det ender.

Situationen er den, at vi solgte vores hus for 2 år siden, da vores børn var 1 år og 4 år gamle. Vi bosætte os midlertidigt til leje tæt på det gamle hus indtil det rette hus skulle dukke op. Planen var at finde et hus inden min ældste søn skulle starte i skole. Den plan holdt ikke, så han startede på skolen i “det gamle” kvarter. 
Min søn har en del indlæggelser med i bagagen og han har været igennem meget, hvilket heldigvis er afsluttet nu. Han stortrives på sin skole og har det så godt. Han startede i skole i april.

I sommerferien købte vi vores drømmehus 6 km. fra skolen - et område vi altid havde drømt om. Da min søn kun havde gået i skole et par måneder, tænkte jeg, at vi bare kunne flytte ham hen på skolen tæt på det nye hus. Det er så nemmere sagt end gjort. 
Imellemtiden er han bare blevet så glad og han har aldrig haft det bedre. Vi har her 1. December overtaget vores nye hus, og jeg er så ked af det. Siden vi skrev under, har jeg fortrudt. Jeg har hele tiden tænkt, at det var mig det var galt med, for det var vores fælles drøm. 
Min mor har de sidste år kæmpet mod kræften. Efter vi købte huset gik jeg ned med stressrelateret angst og depression og er nu på antidepressiv. 
Jeg drømmer mig tilbage til vores gamle hus og gamle kvarter, og min mand kan slet ikke forstå mig (hvilket jeg godt forstår) Han er så glad for det nye hus, og kan ikke forstå, at vi ikke bare flytter vores søn til den nærliggende skole som er et godt lille lokalsamfund. Han har desuden meldt ud, at hvis jeg vil flytte tilbage til det gamle kvarter, bliver det uden ham. Jeg står derfor lidt med et ultimatum. 

1. At blive i det nye hus og lade min søn flytte skole (med risiko for at jer ikke har mig selv og mine egne følelser med, men måske jeg bliver glad med tiden)

2. At flytte tilbage til det gamle kvarter og lade mine børn blive skilsmissebørn. 

Når det er stillet op på den måde, er det vigtigt at nævne, at vi ikke har et perfekt parforhold. Det har skræntet længe, også før vi købte hus. Måske tænkte jeg også lidt, at det nye hus var det der skulle til, for at vores familie skulle få det godt. 
Jeg kan nu mærke, at jeg har mistet mig selv. Jeg har lært og fundet ud af, at jeg har nogle andre værdier ens min mand. Vi har købt et dyrt hus med udsigt udover hele byen, det er fantastisk lækkert, men det er på bekostning af mit helbred og mine børn. Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg er blevet syg, ikke er den mor jeg plejer og at jeg muligvis kommer til at flytte min ældste søn. 
Min mand er frustreret og har svært ved at forstå hvordan det er at have en psykisk lidelse. Jeg er meget tryghedsmenneske.

Jeg elsker min mand og vores familie, og jeg ønsker ikke at gøre mine børn til skilsmissebørn. Jeg ønsker dog heller ikke at blive mere syg over længere tid ved at bo et sted jeg ikke er tryg ved. Mine børn har brug for en mor der har det godt. 
Jeg ved godt, at I ikke kan give mig svaret på, hvad der er det rigtige at gøre, men måske I kan svare på, hvad I ville have gjort, hvis I stod i samme situation.

Jeg kan ikke tænke rationelt da min angst tricker mig, og jeg har lovet ikke at tage nogle beslutninger før jeg har det bedre. Jeg vil dog gerne høre, hvad I tænker����

Dejlig december til jer��

Jeg tænker at der er et tredje alternativ. 
hvad med at lade barnet blive i den skole han går på nu og er så glad for. ? 
jeg mener 6 km er jo ikk særlig langt. 
nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad jeres transport muligheder er. Men selv på cykel er 6 km jo ikk særlig meget.

så det ville helt klart være min løsning. Jeg står selv og skal flytte 17 km væk og til en helt anden by. Og har det så skidt med at flytte min søn til en ny skole (gik selv på 3 skoler fra 7-10 klasse pga flytninger. Så det sidder også i mig). Derfor bliver han på sin skole og jeg kører ham i skole om morgenen indtil han er stor nok til enten offentlig transport selv eller ytre ønske om skift. 

Anmeld Citér

6. december 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg kan godt forstå, at tankerne flyver rundt i hovedet på dig og at din mand er noget forvirret over det hele. Jeg tror dog, dine tanker overfortolker de mulige konsekvenser. 

Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville flytte drengen til den nye skole i jeres nye kvarter. Hans skoleliv er først lige begyndt og hvorfor skulle han ikke kunne falde ligeså godt til på den nye skole. Børn i den alder er meget åbne til at tage imod nye venner. Så får han også venner tæt på, hvor I nu bor og så er det der, I hører til, når også lillebror/lillesøster om et par år skal starte i skole. 

I kunne måske kontakte den nye skole og spørge, om I måtte komme på besøg en dag sammen med jeres søn og der tale skolen op. Så føler han også mere, at han er en del af beslutningen. 

Anmeld Citér

6. december 2022

Anonym

Jeg tænker oss at drengen da kan blive i den skole han er nu. 6 km er ikke meget. Men igen, så er set lettere at have et netværk af legekammerater og fælleskab i det område man bor så man ikk er så afhængig af mor/far. 

Men tror du ikke der ligger nogle ting inder overfladen som du ikke tør se i øjnene. Er der en chance for at det fine nye hus er en illusion om noget der ikke er der længere? Den der med at “så får vi der nok bedre hvis vi…” (indsæt selv: køber hus, får en hund, et barn mere) Den holder sjældent i virkeligheden. Har du talt med din psykiater eller psykolog om hvad årsagen til angsten kan være? Om det er mistrivsel i et forhold hvor du tilsidesætter dig selv og undertrykker dine reelle følelser og tanker og behov fordi det er lettere at tage skyklapper på for så går tingene nok over? Eller en kombination af alle de ting og hændelser som der er ude af dine hænder - mors sygdom, søns helbred etc. At du har undertrykt dine tanker for længe.  

Håber du finder vej ud af din tilstand lige nu, og ønsker dig god bedring. 

Anmeld Citér

6. december 2022

KoFy

Husk nu at din mand og du er på samme hold.

Jeg ville godt nok føle mig taget ved næsen, hvis jeg var din mand - I har længe haft en fælles plan og ønske, og nu bailer du totalt på det hele. Det er ikke i orden.

Se at få taget en beslutning mht jeres dreng - skift skole eller lad ham blive - og gå så aktivt ind i at arbejde på jeres forhold.

Anmeld Citér

6. december 2022

Kastanje

Det er ikke huset der gør dig dårlig eller angst. .. ville være min vurdering. Du nævner din mor i en bisætning - men det er en ret stor ting at ens mor er meget syg. I hvert fald hvis man holder af hende. Jeg ville selv være knust og angst. Måske påvirker de dig mere end du tror eller beskriver i din tekst. 

Dinnsøn får det fint i en nu klasse. Når han lige er startet er der da absolut ingen grund til at lade ham blive på en skole 6 km væk. Jeg ville flytte ham og få hjælp til parforholdet - både parterapi og terapi alene for dig for st komme på fode igen. Aben flytter med og det bliver ikke bedre af et nyt flot hus. Få arbejdet med de issues i hsr. Man skal ikke blive sammen pga et hus eller flytte fra hinanden pga er hus. I skal fravælge hinanden eller vælge at kæmpe for det i har…. nu.

Held og lykke…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.