Langt til børnehave pga økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.306 visninger
11 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. december 2022

Anonym trådstarter

Jeg har været nød til at flytte i ny billigere bolig, simpelthen for at redde min økonomi grundet prisstigningerne, men desværre har min den mindste nu 14 km til børnehave, jeg har ikke kørekort, så vi tager toget frem og tilbage, som tager 15 minutter hver vej, har ladet ham blive i sin børnehave, da han har haft svært ved at få venskaber, men nu har han endelig fået 3 rigtige gode venner.

Men har så dårlig samvittighed over, at vi ikke længere bor tæt på børnehaven, og jeg savner det, min dreng elsker at skal med toget og har taget flytningen helt fint, håber på at der kommer en bolig, som passer til min økonomi, i byen hvor han går i børnehaven, men hvad er værst; flytte en gang mere, eller have 15 minutter i børnehave? Vil gerne høre jeres mening

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har været nød til at flytte i ny billigere bolig, simpelthen for at redde min økonomi grundet prisstigningerne, men desværre har min den mindste nu 14 km til børnehave, jeg har ikke kørekort, så vi tager toget frem og tilbage, som tager 15 minutter hver vej, har ladet ham blive i sin børnehave, da han har haft svært ved at få venskaber, men nu har han endelig fået 3 rigtige gode venner.

Men har så dårlig samvittighed over, at vi ikke længere bor tæt på børnehaven, og jeg savner det, min dreng elsker at skal med toget og har taget flytningen helt fint, håber på at der kommer en bolig, som passer til min økonomi, i byen hvor han går i børnehaven, men hvad er værst; flytte en gang mere, eller have 15 minutter i børnehave? Vil gerne høre jeres mening

Synes ikk det lyder som om at du har noget som helst at have dårlig samvittighed over. Din dreng trives og elsker at køre tog frem og tilbage. Så hvis tiden er til det. Så ville jeg da ikke flytte igen når han nu lader til at have det godt

Anmeld Citér

2. december 2022

2017morigen

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men 10-15min til børnehave er på ingen måde unormalt ude i min del af landet. Men der har man også indrettet sig efter at kommer til at transportere sine børn til børnehaven, venner, sport o.s.v.  Børnehaven er kortere tid. Men hvordan når han når skolealderen? Bliver der længere, kortere? Kommer han til at gå sammen med nogen han kender? Og kvaliteten af skolen? Det ville være afgørende om jeg ville flytte igen - ikke transporten til børnehaven, når det ikke er længere tid.

Anmeld Citér

2. december 2022

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men 10-15min til børnehave er på ingen måde unormalt ude i min del af landet. Men der har man også indrettet sig efter at kommer til at transportere sine børn til børnehaven, venner, sport o.s.v.  Børnehaven er kortere tid. Men hvordan når han når skolealderen? Bliver der længere, kortere? Kommer han til at gå sammen med nogen han kender? Og kvaliteten af skolen? Det ville være afgørende om jeg ville flytte igen - ikke transporten til børnehaven, når det ikke er længere tid.

Skolen ligger en lille kilometer tættere på hvor vi bor nu, så det bliver næsten det samme, kender skolen fra min den ældste, og det er en god skole.

Anmeld Citér

2. december 2022

Soonmom

15 min til børnehave, og enda med offentlig transport er da ingenting

Det kommer jo selvfølgelig an på om det hænger sammen med job og vejen til job, men ellers synes jeg ikke det på nogen måder lyder slemt

Anmeld Citér

2. december 2022

HilliHallo

Det lyder til at du truffet de helt rigtige beslutninger. At tage ansvar og flytte gr. Økonomi samtidig med at du har haft din søns trivsel for øje. Hatten af for dig og klap dig selv på skulderen. 14km lyder selvfølgelig af en del og kan føles som langt væk - men 15min transport er virkelig ikke meget. Og din søn nyder togturen. Det er da win-win 

Anmeld Citér

2. december 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

15 min er ikke meget. Nyd tog turene. 

Anmeld Citér

2. december 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du har gjort det rigtige! Din dreng trives, og du har en bedre økonomi. 15 minutter er ingenting. 
min dreng går i specialinstitution, og i går kørte de fra børnehaven 14.45, og han var hjemme 16.30. Så 15 minutter er småting i min verden

Anmeld Citér

2. december 2022

Kastanje

Som andre skriver - 15 minutter er da ingenting

Anmeld Citér

2. december 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Her tager det 17 min i bil, så tænker det har været en god beslutning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.