Hvordan får I tid og overskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
MamaGulloev skriver:

Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i, jeg prioriterer at træne fremfor at sidde sammen med børnene mens de spiser. Vi har dog nogle lange, rolige morgener så der er masser af tid til nærvær og samtale bagefter. Tit sidder vi alle 3 og putter på sofaen efter de har spist.

Mine børn er knap 3 og 8 år.

Det er det her program jeg kører efter, med kettlebells på 10, 12 og 16 kg. 

To hånds swing x10

Lunges 2x10

Floor press 2x10

Leg raises m kryds x10

Hip thrust x10

Twists x20

Goblet squats x10

En arms roning 2x10

En arms press 2x10

Biceps curls 2x10

Fedt - tak for inspirationen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2022

Tollose

Jeg er en af dem som tager i stalden og rider når børnene er lagt.. For mig handler det om 2 ting, som hjælper mig med at komme af sted. 

Den ene er at jeg har et ansvar for mine heste. Et ansvar for at de bliver motioneret og passet.

Den anden er, at jeg har ambitioner og et mål jeg ønsker at opnå, i og med at jeg starter stævner. På den måde 'presser' jeg med selv af sted, også når jeg ikke lige magter det, fordi jeg jo skal kunne præstere på stævnedagen, og det kan jeg simpelthen kun, hvis jeg øver og øver og øver  

Jeg elsker mine heste og omgangen med dem, og derfor er det også nemmere for mig at komme ud og motionere med dem.

Jeg vil anbefale at finde en sportsgren, hvor der er et fællesskab, eller hvor du måske for opfyldt andet en bare "motionen"? Sådan at du ikke motionerer for motionens skyld, men istedet for fællesskabet eller passionen skyld. 

Anmeld Citér

30. november 2022

A38

Jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg har mest motivation om morgenen, så jeg løber en tur om morgenen i weekenden, og så runder jeg svømmehallen en-to gange om ugen på vej til arbejde. Når jeg har fri så vil jeg bare hjem til min familie og jeg sætter mig selv op til nederlag, hvis jeg tror jeg skal træne dér. Det eneste, der kan få mig ud af døren efter børnenes puttetid, det er at gå på et hold, som fx badminton eller håndbold. 

Jeg tænker bevægelse ind i min hverdag, går og cykler til toget, tager trapperne på arbejde, og går hjem med ungerne fra institution. Sådan nogle ting tæller også i det store regnskab

Anmeld Citér

1. december 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Det er vigtigt at huske på, at motion er meget mere end løb og en tur i fitnesscentret. Personligt har jeg aldrig kunne finde motivationen til at løbe, mens andre elsker det. Efter et par gange ude har jeg givet op. Jeg vil meget hellere dyrke motion sammen med andre på et hold, hvor der er noget socialt iblandet. 

Overskuddet finder du derfor ved at finde en motionsform, DU synes er sjov. Det kan også være voldsomt motiverende at gå til noget sammen med en andet. Så bliver det også sværere at melde afbud

Og ja, vi deler os op derhjemme som med så mange ting eftermiddag/aften. Ellers har jeg bedst tid om morgenen, da jeg møder på arbejde 1 time og 10 min. efter skolestart. Her går jeg tit turen på arbejde, hvilket tager omkring 50 min. Så er der transport og motion på en gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.