D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at komme lidt i gang - jeg er ikke som sådan for tyk, men jeg mangler helt klart både styrke og kondition...
Jeg ser de seje løbere med refleksveste og følger folk på facebook, der tager ud at ride, når børnene er puttet og kommer hjem fra stalden kl. 22. Der smutter i fitness, inden de henter eller tager en løbetur om morgenen.
Jeg beundrer de mennesker! Hvordan gør de?
Jeg har egentlig nemt ved at spise sundt - men har svært ved at komme op og i gang. Jeg har altid en undskyldning! En af dem, som egentlig er rimelig reel, er, at når børnene endelig sover og madpakkerne er smurt sådan kl. 20-20:30, så vil jeg bare gerne sidde i stilhed og strikke og se et afsnit af en god serie...
Jeg har to livlige børn på 3 og 5 år.
Hvordan gør I seje mennesker? Hvordan har I fået de gode vaner?
Og jer, der træner - hvor ofte og hvornår og hvordan?
Jer i parforhold - deler I det op?
Jeg løber 3x om ugen og træner styrke 2x, mindst.
For mig handler det meget om at gøre valget om motion NEMT!
Jeg tager træningstøj på som det første om morgenen. På løbedage afleverer jeg børnene og løber derefter. Til at starte med løb jeg 1½ km, men nu er jeg oppe på 7,3 km efter lidt over et år.
Styrke træner jeg med kettlebells hjemme i stuen. Om morgenen, mens ungerne spiser morgenmad/ser tv kører jeg mit program igennem 1-2 gange, afhængigt af hvor meget tid der lige er.
Det fungerer super godt for mig. Det er vigtigt at jeg ikke skal stå med en masse overvejelser før jeg kan gå i gang med motionen. Jeg skal ikke først overveje at tage træningstøj på, jeg skal ikke først aflevere børnene og så hjem og hente løbesko. Jeg er allerede ude, jeg har tøj og sko på, og så er beslutningen om at løbe på hjemvejen jo nem. Jeg har mine kettlebells stående i stuen så det er nemt lige at hive dem frem og køre et hurtigt program igennem mens børnene er optaget af andet.
Anmeld
Citér