Hvordan får I tid og overskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.798 visninger
13 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2022

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at komme lidt i gang - jeg er ikke som sådan for tyk, men jeg mangler helt klart både styrke og kondition...

Jeg ser de seje løbere med refleksveste og følger folk på facebook, der tager ud at ride, når børnene er puttet og kommer hjem fra stalden kl. 22. Der smutter i fitness, inden de henter eller tager en løbetur om morgenen.

Jeg beundrer de mennesker! Hvordan gør de?

Jeg har egentlig nemt ved at spise sundt - men har svært ved at komme op og i gang. Jeg har altid en undskyldning! En af dem, som egentlig er rimelig reel, er, at når børnene endelig sover og madpakkerne er smurt sådan kl. 20-20:30, så vil jeg bare gerne sidde i stilhed og strikke og se et afsnit af en god serie...
Jeg har to livlige børn på 3 og 5 år.

Hvordan gør I seje mennesker? Hvordan har I fået de gode vaner?
Og jer, der træner - hvor ofte og hvornår og hvordan?

Jer i parforhold - deler I det op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Først og fremmest skal du huske, at folk hellere vil vise deres løbetur end den aften, hvor de spiste chips til aftensmad og faldt i søvn foran fjernsynet. 

Men ellers tror jeg det er et spørgsmål om ambitioner. Lige nu er min mand i fitness, mens jeg kan smutte i stalden i morgen aften. Det giver nemlig overskud, selvom det kan være svært at tage sig sammen, hvis man først har sat sig. Andre dage laver jeg lette yoga-øvelser. Nogle dage tager det 10-15 min, andre dage 30. For det er 100 gange bedre end 10 min end slet ikke, og det er nogle gange nemmere at finde tid til. 

Anmeld Citér

28. november 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at komme lidt i gang - jeg er ikke som sådan for tyk, men jeg mangler helt klart både styrke og kondition...

Jeg ser de seje løbere med refleksveste og følger folk på facebook, der tager ud at ride, når børnene er puttet og kommer hjem fra stalden kl. 22. Der smutter i fitness, inden de henter eller tager en løbetur om morgenen.

Jeg har egentlig nemt ved at spise sundt - men har svært ved at komme op og i gang. Jeg har altid en undskyldning! En af dem, som egentlig er rimelig reel, er, at når børnene endelig sover og madpakkerne er smurt sådan kl. 20-20:30, så vil jeg bare gerne sidde i stilhed og strikke og se et afsnit af en god serie...

Jeg løber 3x om ugen og træner styrke 2x, mindst. 

For mig handler det meget om at gøre valget om motion NEMT!

Jeg tager træningstøj på som det første om morgenen. På løbedage afleverer jeg børnene og løber derefter. Til at starte med løb jeg 1½ km, men nu er jeg oppe på 7,3 km efter lidt over et år. 

Styrke træner jeg med kettlebells hjemme i stuen. Om morgenen, mens ungerne spiser morgenmad/ser tv kører jeg mit program igennem 1-2 gange, afhængigt af hvor meget tid der lige er. 

Det fungerer super godt for mig. Det er vigtigt at jeg ikke skal stå med en masse overvejelser før jeg kan gå i gang med motionen. Jeg skal ikke først overveje at tage træningstøj på, jeg skal ikke først aflevere børnene og så hjem og hente løbesko. Jeg er allerede ude, jeg har tøj og sko på, og så er beslutningen om at løbe på hjemvejen jo nem. Jeg har mine kettlebells stående i stuen så det er nemt lige at hive dem frem og køre et hurtigt program igennem mens børnene er optaget af andet.

Anmeld Citér

29. november 2022

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej,

Jeg dyrker som sådan ikke motion. 

Men har stor fokus på at gå de Ca 10.000-15.000 skridt om dagen.

Jeg går rigtig meget rund på mit arbejde, og så en god gå tur hver aften med hunden. Der vil børnene ofte gerne med så de løber på løbehjul/cykler.

Anmeld Citér

29. november 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg kæmper pt for at komme af med graviditets kiloene. Her handler det om at have så små forventninger som overhovedet muligt i opstartsfasen. Så skal lysten og overskuddet nok komme hen ad vejen

Jeg har downloaded appen fiton som er gratis og så tager jeg low impact programmer på ca 10 min. Ti minutter man man næsten altid overskue

Anmeld Citér

29. november 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Altså hvis man vil det, så er det jo “bare” at gøre det. Og når man dyrker motion, så får man mere energi. Du kan evt sige til dig selv, at nu tager du dig sammen i 14 dage, så det er en overskuelig periode. Så kan du revurdere derefter.

Anmeld Citér

29. november 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg kan også have skævt ved at motivere mig selv, men så aftaler jeg med mig selv, at jeg bare tager i fitness for at få bad og sauna. Når jeg er dernede så overtaler jeg mig selv til at tage 5-10 min på løbebånd, på den måde får jeg tit gennemført et helt program. Jeg husker mig selv på den velvære det giver bagefter 

Anmeld Citér

29. november 2022

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg er en af dem, der har sluttet fred med at jeg i disse år ikke træner. For jeg har det som dig, -jeg vil hellere lave noget roligt, når jeg endelig har fri, og det giver jeg mig selv lov til Til gengæld har jeg meget indlagt gratis motion i hverdagen. Jeg løfter ofte et tungt barn i løbet af dagen, jeg cykler rundt og henter og bringer enten til fods eller på cykel. Jeg går mange skridt og bevæger mig meget. 
Min kondi er ganske udmærket, og vægten er hvor den skal være.

køb evt. et smart watch, så kan du følge med i hvor meget motion du får  

Anmeld Citér

29. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
MamaGulloev skriver:

Jeg løber 3x om ugen og træner styrke 2x, mindst. 

For mig handler det meget om at gøre valget om motion NEMT!

Jeg tager træningstøj på som det første om morgenen. På løbedage afleverer jeg børnene og løber derefter. Til at starte med løb jeg 1½ km, men nu er jeg oppe på 7,3 km efter lidt over et år. 

Styrke træner jeg med kettlebells hjemme i stuen. Om morgenen, mens ungerne spiser morgenmad/ser tv kører jeg mit program igennem 1-2 gange, afhængigt af hvor meget tid der lige er. 

Det fungerer super godt for mig. Det er vigtigt at jeg ikke skal stå med en masse overvejelser før jeg kan gå i gang med motionen. Jeg skal ikke først overveje at tage træningstøj på, jeg skal ikke først aflevere børnene og så hjem og hente løbesko. Jeg er allerede ude, jeg har tøj og sko på, og så er beslutningen om at løbe på hjemvejen jo nem. Jeg har mine kettlebells stående i stuen så det er nemt lige at hive dem frem og køre et hurtigt program igennem mens børnene er optaget af andet.

Og lige præcis i dit tilfælde - hvor du gør under morgenmaden er det netop en prioritering - for jeg ville aldrig misse et morgenmåltid med ungerne. Det er bare det bedste jeg ved, at vi lige sammen kan starte dagen, og ikke køre hvert vores liv. 
hatten af for, at det fungere for dit, og at du formår at sætte træning på to-do listen. 
jeg er også selv elendig og glemmer alt om træning og krop… omend jeg til tider kan hade min krop og meget nemmere bare køre en pose pebernødder. 
Sejt du løber hjem fra institutionen! Det er sgu godt gået   Hvor gamle er dine børn? Og sådan et program du kører to runder af, hvad består det fx af? 

Anmeld Citér

29. november 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
CKJ skriver:

Og lige præcis i dit tilfælde - hvor du gør under morgenmaden er det netop en prioritering - for jeg ville aldrig misse et morgenmåltid med ungerne. Det er bare det bedste jeg ved, at vi lige sammen kan starte dagen, og ikke køre hvert vores liv. 
hatten af for, at det fungere for dit, og at du formår at sætte træning på to-do listen. 
jeg er også selv elendig og glemmer alt om træning og krop… omend jeg til tider kan hade min krop og meget nemmere bare køre en pose pebernødder. 
Sejt du løber hjem fra institutionen! Det er sgu godt gået   Hvor gamle er dine børn? Og sådan et program du kører to runder af, hvad består det fx af? 

Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i, jeg prioriterer at træne fremfor at sidde sammen med børnene mens de spiser. Vi har dog nogle lange, rolige morgener så der er masser af tid til nærvær og samtale bagefter. Tit sidder vi alle 3 og putter på sofaen efter de har spist.

Mine børn er knap 3 og 8 år.

Det er det her program jeg kører efter, med kettlebells på 10, 12 og 16 kg. 

To hånds swing x10

Lunges 2x10

Floor press 2x10

Leg raises m kryds x10

Hip thrust x10

Twists x20

Goblet squats x10

En arms roning 2x10

En arms press 2x10

Biceps curls 2x10

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.