Jeg tænker at du gør klogt i at lytte til dig selv og din krop og passe på dig selv. Det er ok at sige fra. Altså jeg har ikke angst (mere) eller en kæreste men jeg gad godt nok heller ikke selv en masse sociale arrangementer konstant i en fiktiv kærestes familie.
det kan da være hyggeligt men jeg ved også at jeg selv har brug for dage hvor jeg lader op og ikke har planer.
hvis jeg var dig ville jeg melde fra hvor det giver mening for dig. Hvis de spørger hvorfor så er ‘nej’ en komplet sætning i sig selv. Sig at du ikke kan den dag. Bum. Hvis du har det bedre med det kan du jo sige at du lige har brug for at hvile lidt eller der er nogle ting du skal have klaret.
du er nødt til at give til dig selv før du kan give til andre. Det er ok at gøre noget for sig selv og sætte grænser.
aldrig i livet om jeg ville bruge mere tid og energi end højst nødvendigt på arrangementer, aktiviteter osv som drænede mig og ikke gav mig energi. Man kan blive nødt til det nogen gange men virker til du har godt af lige at finde dig selv.
og overvej om det ikke er værd at få psykolog hjælp, selvom jeg ved pengene er små.
jeg havde den vildeste angst hele mit liv. Begyndte at læse en masse om det (selvhjælpsbøger osv) og gå hos den bedste psykolog og nu har jeg intet angst. Virkelig. Intet. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort og mit liv er for altid forandret.
Håber min erfaring kan hjælpe lidt - du fortjener at få den rette hjælp og støtte
Anmeld
Citér