Tandlægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.949 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvor gammel skal barnet være før det er klar til at gå til skole tandlægen selv?? Min datter er 11 år og er i tvivl da tandlægen kiggede underligt på mig da jeg var med hende her for ikke så lang tid siden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2022

Kastanje

Omsorgsgiver skriver:

Hvor gammel skal barnet være før det er klar til at gå til skole tandlægen selv?? Min datter er 11 år og er i tvivl da tandlægen kiggede underligt på mig da jeg var med hende her for ikke så lang tid siden

??? Jeg følger stadigvæk min på 13,5.

Anmeld Citér

27. november 2022

Anonym

Min søn er 14 og går både til bøjletandlæge og almindelig. Og det forventes at jeg sidder og venter på ham udenfor. - de gange jeg har været forhindret, har hans mormor været med. 

Anmeld Citér

27. november 2022

Carina:-)

Omkring de 12- 13 år har mine gået selv. 

De har 500 m til tandlæge.  

Følger stadig de 2 yngste. Og ville måske lade dem gå selv ,hvis tandlægen var på skolen. 

(  nok ikke ham på 6...) 

Men det handler jo om hvad dit barn og du er mest tryg ved. Så pyt med hvad tandlægen synes.

Anmeld Citér

27. november 2022

Soonmom

Altså hvis det er på deres egen skole, tænker jeg fra skolealderen

Da jeg gik i skole var det i skoletiden på skolen, så vi klarede det selv. Mine skal til en helt anden by, så der kommer vi til at skulle med så længe de er tilknyttet tænker jeg

Anmeld Citér

27. november 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Omkring 12 årsalderen hvis det bare var kontrol.

Anmeld Citér

27. november 2022

B&J

Bøjletandlægen blev rutine så det gjorde han selv fra han var 10 tandlægen ligger lige op af skolen.

Og hvis han skal til alm tjek så går han også selv hvis det er større ting er vi med for det ønsker han selv 

Anmeld Citér

27. november 2022

Hanspige

Altså vi har 17 km til tandlægen, så det bliver ikke lige foreløbig at han tager afsted selv. 

Min er 10 år. Måske når han er 15 år og kan magte bus osv. Selv. 

Anmeld Citér

27. november 2022

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Omsorgsgiver skriver:

Nu har vores børn tandlægen i samme bygning som skolen. 

Er det alm undersøgelse går de selv. Fra 1 klasse. Er der en behandling følger jeg eller far med.

Vores ældste tager selv til bøjletandlæge i midtbyen 3 km fra skolen. Dog var vi med da han fik den på og også når han skal have den af. Han er 14 år.

Anmeld Citér

27. november 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

I vores kommune vil tandplejen gerne at forældre er med til 10 år til alm kontrol. Men der er ingen klinik på min søns skole, men i nabodistriktet. Så jeg tænker at vi følger ham i længere tid pga afstanden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.