Anonym skriver:
… lærer at stole på folk igen? 
det bliver lidt langt 
jeg har været udsat for en del svigt gennem mit liv. Både i min barndom men også i mit voksen liv i form af dårlige kærester der har været utro. En af dem bruge endda min fortid mod mig for at dække over din utroskab.
Det har sat nogle rigtig dybe spor i mig. Og er simpelthen så bange for at blive svigtet igen.
jeg har af samme grund holdt mig fra alt der hedder nogen former for forhold de sidste par år og har i stedet skubbet folk væk når de er kommer for tæt på.
nu har skæbnen så banket på døren og min drømmefyr er kommet ind i mit liv og han har slået benene væk under mig. (Vi har været kærester i knap 6 mdr nu og vores børn har mødt hinanden).
Han har meget forståelse og tålmodighed med mig og de ting jeg har været udsat for.
Jeg ved inderst inde godt at han aldrig nogensinde ville gøre noget bevidst der ville såre mig. Men alligevel sidder den der lille stemme i baghovedet hele tiden og spøger “ja ja. Det troede du heller ikke sidste gang eller forrig gang”. Den mindste ændring i dagligdagen. Det kan være overarbejde, at han ikk lige svare på en sms trods jeg ved han er hjemme eller har sit smart Watch på så sætter angsten ind med det samme med de værste forestillinger. Selv når jeg ved han har samværd med sit barn går forestillingerne amok.
Jeg ved simpelthen ikk hvad jeg skal gøre for at slippe fortiden. Jeg har ikie råd til terapi selvom det helt klart ville være bedste løsning.
men noget skal se. For jeg er meget tæt på at gå fra ham bare for at få ro og ikke skal bekymre mig om dumme ting mere som jeg jo godt ved er irrationelle.
Men det vil jeg jo selvfølgelig heller ikke.
tak fordi du ville læse med så langt. Håber en eller flere kan give nogle gode råd.
(negative kommentarer ignoreres - har ikk behov for at blive sparket til når jeg i forvejen ligger ned)
det er en vanvittig hård kamp at gå igennem alene uden hjælp...
det hjalp mig at have en eller to veninder (der faktisk startede med at være semi-fremmede da jeg valgte at åbne op) som jeg kunne fortælle de samme historier til 1000-vis af gange uden at de sagde andet end støttende ord for at få tankerne ud af hovedet..
jeg kæmper stadig i perioder mere end andre med min selvtillid for det var den der blev ødelagt og ikke så meget min tillid til andre...
jeg kan have uger i træk hvor at min hjerne vender at alt hele verden er mit problem og min skyld og at jeg bare er for dum og uduelig..
det er der jeg skriver til en af mine veninder der kender hele min historie og bare siger hvor dum jeg føler mig og så ved hun hvorfor og ved (efter en del år at have kendt hinanden nu) præcis hvad hun skal sige for at få vendt det.. og nogen gange er det nok bare at sige det højt til nogen og så kommer den gode side frem og siger: ej tag dig lige sammen og se her hvor meget der beviser det modsatte..
måske prøve at skrive dagbog? så du får tankerne ud.. eller hav sådan en app der kan optage og så sig det højt..
det lyder fjollet men der er noget psykologisk befriende ved at få det sagt højt og ud af hjernen...
jeg håber du finder en vej for det andet er virkelig ikke fair mod dig selv..