Føler det hele vælter :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2022

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Du må ikke fyres pga graviditetskomplikationer! Faktisk heller ikke hvor arbejdsgiver ikke var klar over du var gravid. Har du i det mindste foralt om graviditeten i forbindelse med opsigelsen? 

Hvis man bliver fyret pga fravær og det viser sig senere at det er graviditetsbetinget, så skal arbejdsgiver trække opsigelsen tilbage, ellers er det diskrimination der kan give erstatning https://www.plesner.com/insights/artikler/2012/03/opsigelse%20p%C3%A5%20grund%20af%20ukendt%20graviditet%20var%20forskelsbehandling?sc_lang=da-DK

Har du fagforening? For så hiv fat i dem med det samme

Ja er medlem af en fagforening desværre kommet i a kasse alt for sent i mit liv  

lige nu kan jeg ikke overskue skal lave sag osv i mit hoved  og har egentlig heller ikke lyst til komme tilbage til en arbejdsplads der har fyret mig hvis det egentlig var det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2022

Sessi

Profilbillede for Sessi
Anonym skriver:

Ja er medlem af en fagforening desværre kommet i a kasse alt for sent i mit liv  

lige nu kan jeg ikke overskue skal lave sag osv i mit hoved  og har egentlig heller ikke lyst til komme tilbage til en arbejdsplads der har fyret mig hvis det egentlig var det. 

Det forstår jeg godt - men du kan faktisk været berettiget til en erstatning/kompensation, så jeg ville skynde mig at ringe til fagforeningen hvis jeg var det. Hvis du er blevet opsagt pga fravær under graviditet, er det en ret giftig sag for din arbejdsplads, og så er jeg sikker på at de får travlt med at imødekomme krav. Min mor blev engang fyret uretmæssigt og fik 110.000 i kompensation.. selv det halve ville jo lune i din situation så jeg synes du skal se at få ringet.

Anmeld Citér

24. november 2022

Anonym trådstarter

Sessi skriver:

Det forstår jeg godt - men du kan faktisk været berettiget til en erstatning/kompensation, så jeg ville skynde mig at ringe til fagforeningen hvis jeg var det. Hvis du er blevet opsagt pga fravær under graviditet, er det en ret giftig sag for din arbejdsplads, og så er jeg sikker på at de får travlt med at imødekomme krav. Min mor blev engang fyret uretmæssigt og fik 110.000 i kompensation.. selv det halve ville jo lune i din situation så jeg synes du skal se at få ringet.

Men de ved ikke jeg har været gravid så ved ikke om der kunne være en twist  der

Anmeld Citér

24. november 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Men de ved ikke jeg har været gravid så ved ikke om der kunne være en twist  der

Det er ligegyldigt om de ved du er gravid hvis de har begrundet opsigelsen med dit fravær, og dit fravær skyldes graviditet. Det er hele pointen. Det er sådan at man er beskyttet uden at skulle fortælle sin arbejdsgiver at man er gravid så snart man har en positiv test. Hvis du var fyret pga nedskæringer så er det rigtig nok at det har betydning at de ikke vidste det, for så kan det jo ikke have haft betydning.

Men det er derfor du er i en fagforining. Det er ikke DIG der skal føre en sag, det gør foreningen for dig. Så du skal faktisk bare ringe til dem og bede om hjælp og erstatninger for uberettiget fyring er p... dyrt for arbejdsgiver. Og det kan godt være du ikke gider være ansat der, men du vil jo skulle have løn for den periode du ellers ikke har fået løn og hvis du stadig er syg pga graviditeten skal du jo ikke genoptage arbejdet før du er rask igen. Derudover kan du jo bruge graviditet og barsel på at søge nyt, og så er det kun nogle mdr du skal holde ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.