Føler det hele vælter :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.655 visninger
13 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg er så ked af det og frustreret og flov over mit liv. 
er enlig mor og venter mig igen. 
jeg har mistet mit arbejde, pga fravær fordi jeg har haft en del komplikationer i denne graviditet. 
Hsr måtte søge kontanthjælp på kommunen hvilket er virkelig grænseoverskridende for mig jeg har ikke fået svar og lige nu aner jeg ikke hvordan vores jul bliver  jeg har en mega høj strøm regning jeg ikke kan betale alt det sejler bare for mig. Havde jeg vist mit liv vil blive sådan her ville jeg aldrig have beholdt barnet og har den største skyldfølelse over der ikke bliver meget jul i år over for mine drenge gør mig så søvnløs. Havde bare sådan brug for komme ud med det et eller andet sted da jeg går med det helt selv jeg er så flov!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2022

Pb18

Stort kram herfra!

Vidste din arbejdsgiver at du var gravid og at dit fravær var relateret til det? I så fald er det ikke en lovlig fyringsgrund og du skal tage fat i din fagforening (hvis du har en). Har du ikke en, så kontakt alligevel den du hører til og spørg om de kan hjælpe dig.

Kontakt derudover dit elselskab og få lagt en plan for regningen. Det er bedre end at få rykkergebyrer mm.

Og husk, for børnene er det de små ting der gør julen fantastisk - alting behøver ikke koste en formue

Anmeld Citér

22. november 2022

Mrs.

Det skal nok blive godt igen. 
Børnene er glade så længe de kan hygge sig med mor jul er ikke bare gaver, det er at være sammen med dem man elsker og bruge tid med dem 

man kan desværre ikke forudse alt, kunne være rart hvis man kunne. men du gør dit bedste og det er det vigtigste. 

kontakt eventuelt din lokale sognepræst ifht noget julehjælp hvis du ikke har søgt noget. De bliver i de enkelte sogn at have lidt man kan søge og nogen steder også en lille gave til børnene håber det hele snart ser lysere ud for dig

Anmeld Citér

23. november 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Du må ikke fyres pga graviditetskomplikationer! Faktisk heller ikke hvor arbejdsgiver ikke var klar over du var gravid. Har du i det mindste foralt om graviditeten i forbindelse med opsigelsen? 

Hvis man bliver fyret pga fravær og det viser sig senere at det er graviditetsbetinget, så skal arbejdsgiver trække opsigelsen tilbage, ellers er det diskrimination der kan give erstatning https://www.plesner.com/insights/artikler/2012/03/opsigelse%20p%C3%A5%20grund%20af%20ukendt%20graviditet%20var%20forskelsbehandling?sc_lang=da-DK

Har du fagforening? For så hiv fat i dem med det samme

Anmeld Citér

23. november 2022

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Jeg er så ked af det og frustreret og flov over mit liv. 
er enlig mor og venter mig igen. 
jeg har mistet mit arbejde, pga fravær fordi jeg har haft en del komplikationer i denne graviditet. 
Hsr måtte søge kontanthjælp på kommunen hvilket er virkelig grænseoverskridende for mig jeg har ikke fået svar og lige nu aner jeg ikke hvordan vores jul bliver  jeg har en mega høj strøm regning jeg ikke kan betale alt det sejler bare for mig. Havde jeg vist mit liv vil blive sådan her ville jeg aldrig have beholdt barnet og har den største skyldfølelse over der ikke bliver meget jul i år over for mine drenge gør mig så søvnløs. Havde bare sådan brug for komme ud med det et eller andet sted da jeg går med det helt selv jeg er så flov!

Jeg har selv været i systemet i lang tid desværre. 

Ved ikke hvor gammel dine drenge er og hvor du bor, men jeg skal have ryddet lidt ud og har en hel del duplo du kan få til gaver hvis de er den alder. Jeg bor på Fyn og min mand arbejder i Jylland. 

Derudover vil jeg anbefale at tage fat i mødrehjælpen eller lign. De kan hjælpe med at sige hvad du evt kan søge af tilskud til forhøjet boligudgifter og lign.

Man får hurtigt følelsen af at være til besvær når man er i systemet, men husk det er der netop for at hjælpe en på fødderne igen. Så drop den dårlige samvittighed, og pas på dig selv i dette. 

Anmeld Citér

23. november 2022

Esj

Profilbillede for Esj

Hvor gamle er dine drenge ?

Anmeld Citér

24. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Sådan vælter livet nogle gange. Prøv om du kan lade være med at slå dig selv oveni hovedet og se fremad.

Mht. julen så tænk kreativt med de gratis eller billige glæder. Tid og nærvær er mindst ligeså meget værd som store gaver. Og tid har du så nu. Er dine drenge mindre, så tag på julemarkeder, besøg julemanden i storcentret, tag i Plantorama og se deres juleudstilling, hvis I har sådan en i nærheden, giv den gas med drillenisserier. Er der ikke råd til pakkekalender så køb en af de her slikkalendere, så der er lidt til hver dag, tjek om jeres kirke holder juletræsfest (det gør vores), tag ud og stå på skøjter, se julekalender i fjernsynet, spis masser af risengrød, tag ud og kælke, hvis der kommer sne osv. Køb også evt. julegaver på brugtmarkedet. Du kan nogle gange finde helt nye ting der. 

Har de en far, og kan han evt. bidrage med noget? 

God Jul

Anmeld Citér

24. november 2022

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Hvor gamle er dine drenge ?

5 og 7

Anmeld Citér

24. november 2022

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Jeg har selv været i systemet i lang tid desværre. 

Ved ikke hvor gammel dine drenge er og hvor du bor, men jeg skal have ryddet lidt ud og har en hel del duplo du kan få til gaver hvis de er den alder. Jeg bor på Fyn og min mand arbejder i Jylland. 

Derudover vil jeg anbefale at tage fat i mødrehjælpen eller lign. De kan hjælpe med at sige hvad du evt kan søge af tilskud til forhøjet boligudgifter og lign.

Man får hurtigt følelsen af at være til besvær når man er i systemet, men husk det er der netop for at hjælpe en på fødderne igen. Så drop den dårlige samvittighed, og pas på dig selv i dette. 

jeg prøver samle mig igen  det bare det hele lige nu man føler sig så deprimeret så det virker uoverskueligt for mig 

har selv tænkt at tage kontakt til mødrehjælpen her en af dagene

Anmeld Citér

24. november 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Sådan vælter livet nogle gange. Prøv om du kan lade være med at slå dig selv oveni hovedet og se fremad.

Mht. julen så tænk kreativt med de gratis eller billige glæder. Tid og nærvær er mindst ligeså meget værd som store gaver. Og tid har du så nu. Er dine drenge mindre, så tag på julemarkeder, besøg julemanden i storcentret, tag i Plantorama og se deres juleudstilling, hvis I har sådan en i nærheden, giv den gas med drillenisserier. Er der ikke råd til pakkekalender så køb en af de her slikkalendere, så der er lidt til hver dag, tjek om jeres kirke holder juletræsfest (det gør vores), tag ud og stå på skøjter, se julekalender i fjernsynet, spis masser af risengrød, tag ud og kælke, hvis der kommer sne osv. Køb også evt. julegaver på brugtmarkedet. Du kan nogle gange finde helt nye ting der. 

Har de en far, og kan han evt. bidrage med noget? 

God Jul

Tak for de gode råd  

Ja deres far er god til at forkæle dem så tænker det hele nok skal gå  i en periode hvor jeg ikke lige har mulighed for det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.