Omsorgsgiver skriver:
Min datter går i 5 klasse, og skal gerne læse 20-30 min hver dag. Nu er mit spørgsmål om I læser med jeres børn? Altså hvor I sidder sammen med dem og hører på at se læser op? Eller lader I dem bare læse selv og stole på at de rent faktisk får læst??
Jeg spørger, da jeg syntes det kan være svært at finde tid til det i en travl hverdag 
Det har været forskelligt med mine børn - har en som ikke har svært ved læsning, og ham presser jeg ikke - han læser efter interesse og det har længe primært været engelske tekster han finder på nettet om kampvogne mm.
De to andre har haft det mere svært ved læsning, og der har jeg været mere på. Den yngste går nu i 6. Klasse og skal testet for dysleksi. Vi læser på den måde, at jeg læser noget højt og han læser noget - grunden til det er, at jeg gerne vil give ham gode læseoplevelser så han selv efterspørger det. Skulle han kun læse selv, så ville historien, oplevelsen osv ikke komme, for det er ren og skær afkodning han øver.
Hvis din datter er en okay læser, så ville jeg give hende rummet til at skulle selv. Har hun lidt udfordringer, så ville jeg prioritere at læse med hende
Anmeld
Citér