At læse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.648 visninger
17 svar
8 synes godt om
16. november 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter går i 5 klasse, og skal gerne læse 20-30 min hver dag. Nu er mit spørgsmål om I læser med jeres børn? Altså hvor I sidder sammen med dem og hører på at se læser op? Eller lader I dem bare læse selv og stole på at de rent faktisk får læst??

Jeg spørger, da jeg syntes det kan være svært at finde tid til det i en travl hverdag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu går vores godt nok kun i 4 klasse, og hende læser vi med næsten hver dag.

Hun har læsevanskeligheder, og ska derfor ha lidt extra motivation, på læsefronten.

Vores ældste går i 8 klasse. Da hun gik i 5, læste vi ind imellem med hende, men valgte at stole på at hun havde styr på det dette var bla ud fra info fra skole og vores egen oplevelse, af hendes læsefærdigheder. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. november 2022

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Halløj.

Jeg har 3 børn, 0. 2. og 5. klasse

2. klassen er i en læsekonkurrence. Hun læser højt for mig hver aften, i 20 min. mens jeg lige tager opvasken. 

5. klassen har jeg ikke rigtig "krævet" læsning fra.. hun GIDER ikke... I går bad jeg hende læse lidt for mig -  min. jeg var i chok over hvor dårligt hun læser Så hun får lov at læse højt fremover nu, hver aften.  min. (faktisk får hun lov at vælge om hun vil læse højt for mig i 20 min, eller for lillebror i 20 min.)  

her læser de før aftensmaden (på mine tidlige dage) og ellers
efter aftensmaden, mens der bliver vasket op. 

Anmeld Citér

16. november 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom

Min i 5. har ikke læst højt for os siden 2. klasse tror jeg. Men hun læser også virkelig meget selv.

Jeg har forsøgte lidt med at hun kunne læse højt fra engelske bøger i 4. Men hun ville hellere læse selv. Jeg støtter derfor mest ved ofte at tage mine børn på biblioteket og hjælpe dem med at finde gode bøger de har lyst til at læse   Noget med humor og sjove tegning virker super godt. 

Anmeld Citér

16. november 2022

Kastanje

Hvis det er på er dårligt niveau ville jeg klart bede om at der blev læst højt. Der er ingen grund hvis barnet kan læse Harry potter flydende. 

Her blander vi højtlæsning og læse selv 20 minutter og fortælle hvad der er sket/ lært. Fortæl hvad kapitlet handler om…. Så sikrer man sig at der er læst.

Anmeld Citér

16. november 2022

Mrs.

Omsorgsgiver skriver:

Min datter går i 5 klasse, og skal gerne læse 20-30 min hver dag. Nu er mit spørgsmål om I læser med jeres børn? Altså hvor I sidder sammen med dem og hører på at se læser op? Eller lader I dem bare læse selv og stole på at de rent faktisk får læst??

Jeg spørger, da jeg syntes det kan være svært at finde tid til det i en travl hverdag

Min dreng går i 5 klasse og læser selv 30 min hver dag. Han sidder i stuen så jeg har et øje på ham og kan se han rent faktisk får læst.

Anmeld Citér

16. november 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg har en i 3. og en i 7.

ham i 3. læser jeg med og ham i 7. læser selv imens

Anmeld Citér

16. november 2022

Mrs.

Mrs. skriver:

Min dreng går i 5 klasse og læser selv 30 min hver dag. Han sidder i stuen så jeg har et øje på ham og kan se han rent faktisk får læst.

Skal lige siges min søn dog ikke har nogen vanskeligheder ved at læse hverken på dansk eller engelsk. 
havde han det, havde jeg sat mig med ham og støttet ham i det. 
andre lektier sidder vi med sammen efter aftensmaden ved behov for hjælp til det.

Anmeld Citér

16. november 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min datter går i 6. klasse og har de sidste 3 år læst selv.

Anmeld Citér

16. november 2022

B&J

Vores dreng er meget ordblind så for at det bliver en god oplevelse og lytte og forstå. Så lytter han til lydbøger den ene dag og læser den anden dag. Og jeg jeg er der 100% også selv om det bliver en travl hverdag jeg fik aldrig selv hjælp til min skole og jeg vil aldrig lade ham læse alene. 

han går i 6klasse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.