pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:
Det jeg egentlig mener med det er, at det jo ikke er sikkert de kan blive nemt gravide “når det passer bedre ind”. Jeg kan bruge mig selv som eksempel. Det har indtil videre taget 2,5 år. Derfor provokerer det mig også, at man bare får en abort fordi det lige er lidt ubelejligt og man tilsyneladende ikke har beskyttet sig. TS planlagde jo en graviditet for et års tid siden, så det har jo ikke noget at gøre med at de har et barn i forvejen med autisme, men mere fordi det ikke passer ind i deres studie/arbejde pt.
Lidt ubelejligt?
Jeg arbejder med børn med autisme - og nu ved jeg ikke hvordan ts’s autisme kommer til udtryk hos barnet, men det kræver meget mere energi og overskud at have et barn med autisme. Og med en far der skal være væk, skal man virkelig overveje om det vil gavne familien med endnu et barn.
Nogle gange er abort det ansvarlige valg - jeg ved ikke hvad der er bedst for ts og hendes familie, men det ved hun heldigvis selv og kan tage det valg som passer deres familie. Og så er det faktum, at I har været i gang i 2 1/2 år irrelevant for ts. De har tilsyneladende ikke svært ved at få børn. Det føles måske uretfærdigt for dig, men ja, de er så heldige, at de kan tage et valg, selvom at jeg nu ikke tror, at ts føler sig spor heldig over at stå i denne situation.
Anmeld
Citér