Tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.399 visninger
33 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2022

Anonym trådstarter

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke ved om jeg er gravid endnu. Min menstruation burde begynde i dag, men er ikke kommet endnu. Jeg ved den kan blive forsinket af at stresse over det, men det er svært at lade være.

En graviditet vil bare passe så dårligt ind i vores liv lige nu. Vi har i forvejen et barn med autisme, der har haft et meget turbulent år som jeg ikke har lyst til at prakke en lillebror/lillesøster på lige nu. 

Jeg er lige startet studie som jeg er utrolig glad for, og ikke har lyst til at skulle holde en pause fra. Min kæreste er startet nyt arbejde, som han heller ikke har lyst til at tage pause fra. 

Vi vil dog begge meget gerne have et til barn på et tidspunkt, så jeg føler ikke det er okay at overveje abort. Specielt fordi vi lidt over et år siden var i gennem en spontan abort, som ellers var en rimelig planlagt graviditet. 

Jeg kunne godt bruge nogle råd fra jer, hvis i har nogen. I skal være velkommen til at spørge mere ind. Jeg havde først skrevet en meget længere besked, men kom til at lukke siden ned, så jeg har  måske glemt noget relevant 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke ved om jeg er gravid endnu. Min menstruation burde begynde i dag, men er ikke kommet endnu. Jeg ved den kan blive forsinket af at stresse over det, men det er svært at lade være.

En graviditet vil bare passe så dårligt ind i vores liv lige nu. Vi har i forvejen et barn med autisme, der har haft et meget turbulent år som jeg ikke har lyst til at prakke en lillebror/lillesøster på lige nu. 

Jeg er lige startet studie som jeg er utrolig glad for, og ikke har lyst til at skulle holde en pause fra. Min kæreste er startet nyt arbejde, som han heller ikke har lyst til at tage pause fra. 

Vi vil dog begge meget gerne have et til barn på et tidspunkt, så jeg føler ikke det er okay at overveje abort. Specielt fordi vi lidt over et år siden var i gennem en spontan abort, som ellers var en rimelig planlagt graviditet. 

Jeg kunne godt bruge nogle råd fra jer, hvis i har nogen. I skal være velkommen til at spørge mere ind. Jeg havde først skrevet en meget længere besked, men kom til at lukke siden ned, så jeg har  måske glemt noget relevant 

Før du overhovedet bryder din hjerne med det, hvorfor tager så ikke en test???

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Før du overhovedet bryder din hjerne med det, hvorfor tager så ikke en test???

De sidste to graviditeter har jeg først kunne teste positiv dagen efter eller to dage efter forventet menstruation, men jeg prøver en test i morgen 

Anmeld Citér

16. november 2022

Anonym

Børn kan aldrig planlægges. Jeg tænker nok I skal få det til at fungere hvis det er det I vil. 

- hilsen en der har været igang med projekt baby nr. 3 i 2,5 år - deraf 1,5 år i fertilitetsbehandling. 

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym trådstarter

Testen var positiv

Jeg snakkede med kæresten om det, og han er helt enig i at det er et absolut forfærdeligt tidspunkt. Han kommer heller ikke til at være så meget hjemme hele næste år grundet arbejde, så jeg ville skulle være rimelig meget alene med det hele. Årh kunne den dog ikke bare havde været negativ

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym

Men hvorfor har I ikke beskyttet jer mod graviditet, hvis en graviditet er SÅ uvelkommen? 

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym

Det lyder som om at en abort ville være der rigtige i din situation ikke at jeg skal bestemme. Men hvis en graviditet er SÅ uvelkommen og du er så ked af det over, så synes jeg det er synd for det evt barn. 

Anmeld Citér

17. november 2022

Anonym

Man kan undre sig!

Anmeld Citér

17. november 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Kæmpe kram. Uanset hvad så er det en lorte situation. At have et barn med diagnose koster ekstra kræfter og opmærksomhed. Jeg ville få den abort og tilgive mig selv for at fejle, men kramme mig selv bagefter for at passe på det jeg allerede har - din familie. 

Anmeld Citér

17. november 2022

fehår

Stort kram herfra. 

Vi var i en lignende situation for et år siden. Testen var positiv, og det var forfærdelig timing. Faktisk skulle vi ikke have flere børn, punktum. Vi beholdte i sidste ende, men vi har heller ikke et barn med diagnose. Jeg kan godt forstå, det gør det sværere.

I sidste ende aftalte vi, at vi kun skulle beholde, hvis vi virkelig ønskede barnet. Vi skulle ikke beholde for at undgå en abort. En abort er hårdt, ja, men et barn er permanent. Vi tog os begge noget tid til at overveje det og tog så snakken et par dage efter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.