Stenene er ikke faldet ned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
9 svar
1 synes godt om
3. november 2022

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig

Hej.

Som overskriften lyder er stenene hos min søn på 4 år ikke faldet ned i pungen, og ellers ryger de op og ned.

Føler mig som en dårlig mor, nu hvor jeg ikke har lagt mærke til det, synes da bare de har været nede. 

Vores sundhedsplejerske har da heller ikke sagt andet da han var mindre end at alt så fint ud, hun følte også på dem, da han var baby og mindre. 

Var først da vi var hos lægen tidligere i dag, til 4 års undersøgelse og vaccination, at han mærkede på dem, og sagde de ikke var nede i pungen som de burde. Det gør mig sku lidt nervøs. ( Og ikke noget man skal google, så gør det bare en mere nervøs.) 

Andre der har oplevet det med deres drenge børn?

Er det farligt, eller hvad skal der ske.

Skal lige siges at vi nu venter på en indkaldelse til ultralyds skanning, for at de kan se hvor de sidder og hvad der sker.

Hilsen en nervøs mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Hej 

Min søn havde samme "problem". Og vi endte også med at komme til ultralydsscanning. Da han ligger der og lægen skal til at begynde er de begge nede i pungen. 

Jeg synes han sagde at det ikke var ualmindeligt at de kunne rykke rundt. Så vi kom hjem igen og skal bare holde øje med det. Han var 5 år. 

Forhåbentlig kommer i lige så nemt igennem jeg kan jo desværre ikke fortælle om det videre forløb. Men lægen var altså ikke nervøs for noget hos os. Jeg havde nemlig også Googlet

Anmeld Citér

3. november 2022

Kastanje

Vores søn ene sten var ikke nede da han var 9 mnd. Han gik igennem en kort og mindre operation , for at få den ned. Vi fik st vide at det skulle ske inden 1 år typisk af frygt for at det påvirker sædkvaliteten. 

Anmeld Citér

3. november 2022

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Haooy_3 skriver:

Hej 

Min søn havde samme "problem". Og vi endte også med at komme til ultralydsscanning. Da han ligger der og lægen skal til at begynde er de begge nede i pungen. 

Jeg synes han sagde at det ikke var ualmindeligt at de kunne rykke rundt. Så vi kom hjem igen og skal bare holde øje med det. Han var 5 år. 

Forhåbentlig kommer i lige så nemt igennem jeg kan jo desværre ikke fortælle om det videre forløb. Men lægen var altså ikke nervøs for noget hos os. Jeg havde nemlig også Googlet

ja typisk at det så lige skal ske når han ligger der, men super heldigt alligevel, og godt at hører. Krydser da også fingre for at min søns falder ned. 

Synes bare de har været nede, er jo ikke lige sådan noget jeg holder mest øje med, må jeg nok indrømme. 

Anmeld Citér

3. november 2022

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Kastanje skriver:

Vores søn ene sten var ikke nede da han var 9 mnd. Han gik igennem en kort og mindre operation , for at få den ned. Vi fik st vide at det skulle ske inden 1 år typisk af frygt for at det påvirker sædkvaliteten. 

dejligt at det blev opdaget hos din søn, og at der blev gjort noget ved det.

Så længe det "bare" er sædkvalitet, så synes jeg det er nemmere at forholde sig til. Googler man det, så er der jo både større risiko for testikelkræft osv. 

Men nu må vi se hvad skanningen siger.

Anmeld Citér

3. november 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3
181084 skriver:

ja typisk at det så lige skal ske når han ligger der, men super heldigt alligevel, og godt at hører. Krydser da også fingre for at min søns falder ned. 

Synes bare de har været nede, er jo ikke lige sådan noget jeg holder mest øje med, må jeg nok indrømme. 

Min søns havde også været nede før, og været væk før, og kommet igen. 

Men jo ældre de bliver skal de jo gerne blive nede, og derfor blev der gjort noget da han var 5 år, og lægen ikke kunne finde dem. 

Lægen vi var hos, sol skulle skanne, var som sagt ikke bekymret over noget. 

Anmeld Citér

3. november 2022

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Haooy_3 skriver:

Min søns havde også været nede før, og været væk før, og kommet igen. 

Men jo ældre de bliver skal de jo gerne blive nede, og derfor blev der gjort noget da han var 5 år, og lægen ikke kunne finde dem. 

Lægen vi var hos, sol skulle skanne, var som sagt ikke bekymret over noget. 

ja det skal de selvfølgelig.

og er sikkert heller ikke noget når det er, men er stadig skide nervøs. men der er jo ikke andet for end at vente og se hvad skanningen siger. 

Anmeld Citér

3. november 2022

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Min mand blev opereret som 17 årige,og vores voksne søn da han var 5.

Det var i begge tilfælde helt uden komplikationer,og ja min mand og jeg har 4 børn.

Anmeld Citér

3. november 2022

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig
Mor_til_3_unger skriver:

Min mand blev opereret som 17 årige,og vores voksne søn da han var 5.

Det var i begge tilfælde helt uden komplikationer,og ja min mand og jeg har 4 børn.

Dejligt at hører.

Krydser da bare for at de er faldet ned inden skanningen, men tænker bare om de kan ryge ned og op, og hvad der så sker. 

Men dejligt men positivt. :-)

er sku lidt nervøs over det. 

Anmeld Citér

3. november 2022

FrkS

Profilbillede for FrkS

Vi har tre læger i vores lægehus. De to af lægerne har 2 gange ikke kunnet mærke min søns sten og den tredje læge måtte bede dem om, at bede min søn om at sætte sig i skrædderstilling og så kunne de mærke, at de var der. Hun fortalte, at det altså ikke er ualmindeligt at de “gemmer” sig når kolde læge hænder vil tage fat om dem. Der er åbenbart 2 ud af 3 læger, som ikke kender det trick. Så hvis din søn ikke sad i skrædderstilling, så foreslå din læge at I lige prøver en gang mere  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.