Øjenfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.810 visninger
15 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2022

Anonym trådstarter

Mit barn er 13 måneder og jeg kan bare ikke se hvilken øjenfarve mit barn har. Hvad jeg kan læse ved man det når barnet er 1 år. Min mand har brune øjne og jeg har blå øjne. Kan de så stadig godt blive brune? De har set blå ud før hen og senere nogen gange set grønne / brune ud) Men nu ved jeg slet ikke hvad mit barns øjenfarve er? Det ligner en blandning af brun og blå. Hvad tænker i øjenfarven bliver? Eller er det for tidligt at sige? Spørg kun af ren nysgerrighed? For er så spændt på hvad mit barns øjenfarve bliver.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Mit barn er 13 måneder og jeg kan bare ikke se hvilken øjenfarve mit barn har. Hvad jeg kan læse ved man det når barnet er 1 år. Min mand har brune øjne og jeg har blå øjne. Kan de så stadig godt blive brune? De har set blå ud før hen og senere nogen gange set grønne / brune ud) Men nu ved jeg slet ikke hvad mit barns øjenfarve er? Det ligner en blandning af brun og blå. Hvad tænker i øjenfarven bliver? Eller er det for tidligt at sige? Spørg kun af ren nysgerrighed? For er så spændt på hvad mit barns øjenfarve bliver.

Han/hun får med størst garanti brune øjne når du har blå og far har brun. 
Det er rent biologisk set da genet til brune øjne er stærkere end blå  

Anmeld Citér

3. november 2022

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Jeg synes de ser grønne ud på billedet. Farven kan sagtens udvikle sig over tid. Min den ældste er født med helt mørkeblå øjne som blev gradvist lysere og nu bevæger de sig stille og roligt i en grøn retning (han er 6 år nu). Den yngste har brune øjne og de er gået fra mørk til mellembrun (4år).

Anmeld Citér

3. november 2022

Mrs.

Min mor og far har begge brune øjne - og jeg har grønne øjne min søster har blå. 

Det kan også springe en generation  

det eneste der genetisk altid er identisk med en af forældrene er blodtype

Anmeld Citér

3. november 2022

Mor20182021

Profilbillede for Mor20182021

Egen erfaring; min mor har brune øjne og min far har blå - jeg og mine 2 brødre har alle fået blå øjne. Har selv fået 3 børn, som alle har blå øjne. Dog har den første en brun plet i det ene øje. Så selvom brun er mere dominerende, så kan udfaldet sagtens være et andet

Anmeld Citér

3. november 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Som brunøjet kan man godt være bærer af det blå gen. Men hvis fx din mand og dig begge havde blå øjne, kunne barnets ikke blive brune. 
dit barn kan få begge farver, men der kan gå tid endnu inden det viser sig helt tydeligt

Anmeld Citér

3. november 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er gammel skrøne, at man får et barn med brune øjne, hvis den ene forældre har det. Min mor har brune øjne og hverken min søster eller jeg har det. 

Min veninde har brune øjne og det er kun barn nr. 3 som har fået det. 

Der er masser af eksempler på, at man ikke 100% får brune øjne bare fordi, at den ene forældre har det.

Anmeld Citér

3. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Man siger jo også, at alle babyer fødes med blå øjne. 

Passer det? Og det er vel kun etniske danske/nordiske børn. Børn i fx Afrika fødes vel ikke med blå øjne. 

Anmeld Citér

3. november 2022

Mrs.

Aalborgtøsen skriver:

Man siger jo også, at alle babyer fødes med blå øjne. 

Passer det? Og det er vel kun etniske danske/nordiske børn. Børn i fx Afrika fødes vel ikke med blå øjne. 

Min søn har brune øjne og hans øjne var mørkegrå næsten sorte da han blev født. 
min datter havde blå/grå øjne, og tænker de ender som grå lige som hendes fars.

min søn er 11 år nu, og har altid haft helt mørkebrune øjne, men nu er de begyndt at få grønne stænk i (jeg har grønne øjne) 

Anmeld Citér

3. november 2022

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Han/hun får med størst garanti brune øjne når du har blå og far har brun. 
Det er rent biologisk set da genet til brune øjne er stærkere end blå  

Jeg har brune øjne. Far har blågrønne øjne. Jeg har fået 3 børn med blå øjne. har jokes med min mand om at han må have fået dem med postbudet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.