Min dreng skal opereres og jeg er Mega utryg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.641 visninger
10 svar
5 synes godt om
31. oktober 2022

Less is more

Profilbillede for Less is more

Jeg vil gerne bede om jeres erfaringer. 

Min dreng skal opereres for brok om et par måneder og mine tanker stikker totalt af��

Jeg er så Bange for, at han skal bedøves og om han vågner op ��

Er der nogle af jer, der har lidt erfaringer, de vil dele med mig? ��

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2022

181084

Profilbillede for 181084
Lykkelig

Godmorgen.

Forstår godt du er nervøs.

Min store datter på 11 er blevet opereret for lyskebrok 2 gange. første gang, da hun var et år, og anden gang da hun var 8 år. 

Og begge gange er det gået super fint. 

Men er man ikke altid nervøs når ens guld skal i narkose eller bedøves. men er helt sikker på at læger og sygeplejersker, har helt sikkert styr på hvad de laver.

Hilsen Estelle 

Anmeld Citér

31. oktober 2022

CBbaby

Jeg vil gerne love dig, at de er mega forsigtige med børn. 

Mit barn har været i narkose øhm… ca 15 gange nu. (6år) grundet cancer. 

Jeg har naturligt været sammen med en hel masse forældre og børn, der har været mange mange mange gange i narkose på vores afdelinger, hvor narkose for en del af børnene er hver eneste dag, ved eksempelvis stråling over perioder på 6-8 uger. 

Jeg har aldrig oplevet, at narkosen har været problematisk. De kan have lidt forskellige reaktioner på at vågne op, men det er det.  

Det er altid ubehageligt med narkose og børn, og set kontroltab man lider som forældre. Det er SUPER frygtindgydende. Men det er ikke farligt. Han vågner igen ❤️

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har selv været i narkose over 20 gange, og det er på ingen måde ubehageligt. Det er ligesom at falde i søvn, og personalet passer så sindsygt godt på. De holder øje med alt og har sikkert gjort det 1000 gange før. 
Har også selv set mine børn blive bedøvet. Det er ikke rart at se på som forælder, men barnet mærker ingenting.

Anmeld Citér

31. oktober 2022

B&J

Vores dreng har været det 2’gange og de er så søde og en to 3 så sover man stille og roligt på Hjørring sygehus får man en bamse det ved jeg ikke om man gør andre steder

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Less is more

181084 skriver:

Godmorgen.

Forstår godt du er nervøs.

Min store datter på 11 er blevet opereret for lyskebrok 2 gange. første gang, da hun var et år, og anden gang da hun var 8 år. 

Og begge gange er det gået super fint. 

Men er man ikke altid nervøs når ens guld skal i narkose eller bedøves. men er helt sikker på at læger og sygeplejersker, har helt sikkert styr på hvad de laver.

Hilsen Estelle 

Tusind tak

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Less is more

CBbaby skriver:

Jeg vil gerne love dig, at de er mega forsigtige med børn. 

Mit barn har været i narkose øhm… ca 15 gange nu. (6år) grundet cancer. 

Jeg har naturligt været sammen med en hel masse forældre og børn, der har været mange mange mange gange i narkose på vores afdelinger, hvor narkose for en del af børnene er hver eneste dag, ved eksempelvis stråling over perioder på 6-8 uger. 

Jeg har aldrig oplevet, at narkosen har været problematisk. De kan have lidt forskellige reaktioner på at vågne op, men det er det.  

Det er altid ubehageligt med narkose og børn, og set kontroltab man lider som forældre. Det er SUPER frygtindgydende. Men det er ikke farligt. Han vågner igen ❤️

Mange, mange tak

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Less is more

Morogbarn skriver:

Jeg har selv været i narkose over 20 gange, og det er på ingen måde ubehageligt. Det er ligesom at falde i søvn, og personalet passer så sindsygt godt på. De holder øje med alt og har sikkert gjort det 1000 gange før. 
Har også selv set mine børn blive bedøvet. Det er ikke rart at se på som forælder, men barnet mærker ingenting.

Tusind tak

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Less is more

B&J skriver:

Vores dreng har været det 2’gange og de er så søde og en to 3 så sover man stille og roligt på Hjørring sygehus får man en bamse det ved jeg ikke om man gør andre steder

Tak

Anmeld Citér

31. oktober 2022

Tystys14

Forstår dig godt. Det simpelthen så hårdt at forestille sig forløbet ens lille barn skal igennem, og selvom andre har prøvet det samme og har deres erfaringer, så fjerner det bare ikke frygten. 

Vores søn blev opereret i januar da han var halvandet år, hele processen op til operationen (klargøring), faste osv det skræmte mig helt vildt. Tanken om at lægge sit barn på et bord (i mit hoved blev det et koldt og sterilt bord som på de mest dramatiske film og det på trods af jeg har arbejdet i sundhedsfaget på et hospital he he).

Men det er bare noget andet når det ens eget barn.

Der er desværre ikke nogen nem måde at gå det hele i møde på er min erfaring. Men når det overstået kan man begynde at se fremad.

Som en anden skriver, så er der virkelig hæsligt med det kontroltab man lider som forældre, når man overlader sit barn til andre og ser det falde i søvn under narkose. Men min erfaring er nu, at de så dygtige og søde når de har ned børn at gøre. 

Her spillede de Ramasjang mini for vores søn og jeg sad med ham imens narkosen virkede. Det var hæsligt af lægge ham fra mig og fik da også en mega tudetur sammen med vores søns far. Men sådan er det, og tror ikke vi de eneste med den reaktion.

Jeg er sikker på det nok skal gå for jer, og ville ønske jeg kunne skrive noget som med et trylleslag gjorde dig tryg og ok.  

Du velkommen til at skrive pb hvis du bare har brug for at læsse af eller har spørgsmål. Nu var vores søns operation af en anden årsag end jeres barns, men tror alle forældre får de samme (eller lignende) følelser når vores børn skal opereres, hvad enten det alvorligt eller ej.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.