Min datter har epilipsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.250 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. oktober 2022

Anonym trådstarter

Det fik vi at vide idag på sygehuset efter nogle undersøgelser. På en måde vidste jeg det godt indeni, men på den anden side så troede jeg ikke der var noget at komme efter.

Bevares….det er i en meget mild grad, at hun har epilipsi, men alligevel gør det mig ked af det og bekymret  Hun får synsforstyrrelser hvor hun mister dele af synet og får hovedpine og bliver træt efterfølgende. Mere er der ikke i det og det sker kun ca. hvert halve år.

Er der andre herinde med børn der lider af epilipsi? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2022

Tip!

Det er heldigvis en meget mild form for epilepsi din datter har, når der ikke er flere anfald på et år. 
Hvis i kan finde ud af hvad der tricker anfald, kan det være en start. 
Gør det til en vane altid at have anfaldsbrydende medicin med ud af huset hvis det er nødvendigt for at stoppe anfald. 

Håber hun kan få en så normal hverdag som muligt

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Min søn har også lige fået konstateret det,og startede op på medicin for 1 uge siden

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Min søn har også lige fået konstateret det,og startede op på medicin for 1 uge siden

Ok  Hvordan kommer din søns epilipsi til udtryk? 
Her overvejer vi om vi vil takke ja eller nej tak til behandling da det heldigvis er i en mild grad som vores datter har og så ser vi ikke helt nødvendigheden i at hun skal starte op i behandling. Selvfølgelig hvis det bliver værre.

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Pernilleh

Anonym skriver:

Ok  Hvordan kommer din søns epilipsi til udtryk? 
Her overvejer vi om vi vil takke ja eller nej tak til behandling da det heldigvis er i en mild grad som vores datter har og så ser vi ikke helt nødvendigheden i at hun skal starte op i behandling. Selvfølgelig hvis det bliver værre.

Også kun i mild grad,men næsten hver dag har han,om morgenen,sløret syn og snurren i hænder og fødder. Han har tit voldsom og langvarig hovedpine,og han har haft et slemt anfald,som jeg overværede,hvor han stod og rystede og var ikke-kontaktbar,det var meget grimt at se.

Han har fået en eeg,og den viste ingenting,men da jeg lider af migræne,og min bror også havde en del af den slags anfald som teenager,mener de det er en underliggende epilepsi,og har som sagt startet ham op på medicin. Min eksmand var meget imod det,og jeg er heller ikke begejstret. Jeg føler det faktisk lidt som et overgreb at proppe det i ham. Vi skal gå til kontrol jævnligt,så jeg håber at det enten kan trappes ned på et tidspunkt,eller at han måske kan vokse fra det,og komme af medicinen igen.

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Pernilleh

Det jeg kan være bange for,ved at sige nej til medicin,er selvfølgelig at det kan blive værre,og måske så være sværere at behandle,og at han pludselig får anfald,som virkelig skader ham. De sagde at medicinen også ville hjælpe på hovedpinerne.

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Også kun i mild grad,men næsten hver dag har han,om morgenen,sløret syn og snurren i hænder og fødder. Han har tit voldsom og langvarig hovedpine,og han har haft et slemt anfald,som jeg overværede,hvor han stod og rystede og var ikke-kontaktbar,det var meget grimt at se.

Han har fået en eeg,og den viste ingenting,men da jeg lider af migræne,og min bror også havde en del af den slags anfald som teenager,mener de det er en underliggende epilepsi,og har som sagt startet ham op på medicin. Min eksmand var meget imod det,og jeg er heller ikke begejstret. Jeg føler det faktisk lidt som et overgreb at proppe det i ham. Vi skal gå til kontrol jævnligt,så jeg håber at det enten kan trappes ned på et tidspunkt,eller at han måske kan vokse fra det,og komme af medicinen igen.

Ok. Min datter besvimede på et tidspunkt. Jeg så hende ikke falde om. Hørte det kun. Men da jeg kom ud til hende krampede hun heldigvis ikke og hun kom hurtig til sig selv igen. Dengang mente de, at det var BT fald. Jeg tænkte allerede dengang, at det kunne være epilipsi  

Men ellers har hun haft ca. 3 gange hvor hun mister dele af synet, får hovedpine og bliver træt efterfølgende. Lægen mente først, at det kumme være migræne, men sendte hende videre til en MR skanning og EEG. 
EEG viste epilipsi og MR skanning viste heldigvis ingenting! 
Kan godt forstå, at det er svært med den medicinske behandling  Det virker voldsomt at skulle give medicin til sit barn. Børn skal jo bare være raske, lege rundt og have ingen bekymringer! De skal ikke til kontrol på sygehuset, have medicin og være syge  Det er uretfærdigt! 

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Anonym trådstarter

Pernilleh skriver:

Det jeg kan være bange for,ved at sige nej til medicin,er selvfølgelig at det kan blive værre,og måske så være sværere at behandle,og at han pludselig får anfald,som virkelig skader ham. De sagde at medicinen også ville hjælpe på hovedpinerne.

Kan jeg godt forstå Og hvis min datter havde samme symptomer som din dreng og dagligt anfald så havde vi også givet hende medicin. Men lige nu føler vi ikke, at det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Det fik vi at vide idag på sygehuset efter nogle undersøgelser. På en måde vidste jeg det godt indeni, men på den anden side så troede jeg ikke der var noget at komme efter.

Bevares….det er i en meget mild grad, at hun har epilipsi, men alligevel gør det mig ked af det og bekymret  Hun får synsforstyrrelser hvor hun mister dele af synet og får hovedpine og bliver træt efterfølgende. Mere er der ikke i det og det sker kun ca. hvert halve år.

Er der andre herinde med børn der lider af epilipsi? 

Min søn på 12 har haft epilepsi længe. Men nu da din datters epilepsi er i mild grad synes jeg ikke du skal tage imod medicinen. Min søn er idag takket være medicinen anfalds fri men der er mange bevirkninger ved hans piller som vi godt kunne undvære. Men hør efter hvad lægerne siger. Deres vudering er vigtig. Held og Lykke med det hele 

Anmeld Citér

27. oktober 2022

Pernilleh

Aisha skriver:

Min søn på 12 har haft epilepsi længe. Men nu da din datters epilepsi er i mild grad synes jeg ikke du skal tage imod medicinen. Min søn er idag takket være medicinen anfalds fri men der er mange bevirkninger ved hans piller som vi godt kunne undvære. Men hør efter hvad lægerne siger. Deres vudering er vigtig. Held og Lykke med det hele 

Hvilke bivirkninger har hun? Og hvor længe gik der før hun fik dem? Min søn har endnu ingen,men det er selvfølgelig noget man frygter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.