Flytte samme eller egoistisk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Er din kæreste villig til at flytte til din by, hvis I der sammen køber en bolig. For så kunne det måske være et kompromis, hvor I begge giver jer. Han flytter by, I køber frem for at bo til leje og børnene skal ikke skifte skole og venner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det er lidt hårdt at sige leje bare er penge ud af vinduet. For nogen er leje ensbetydende med fleksibilitet eller måske et værn mod uforudsete udgifter til boligen. Det behøver man ikke negligere fordi man selv synes det er fedt at eje. Men det er da rigtigt at det på den lange bane som regel er en god investering. Der er bare flere aspekter i det.

TS - jeg er enig med de andre i at børnenes alder måske er det bedste tidspunkt til flytning inden de bliver meget etableret i skole. Man kan selvfølgelig også flytte med skolebørn, men jeg tænker det bliver sværere desto ældre de bliver.

Anmeld Citér

25. oktober 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er også en overvejelse værd, om du vil blive boende i den by din kæreste bor i, så fremt I skulle gå fra hinanden?

Eller om børnene på anden vis kan blive på den nye skole, for ellers kunne det betyde endnu et skifte.

Anmeld Citér

25. oktober 2022

Kastanje

Profilbillede for Kastanje

Jeg synes det er lidt hårdt at sige leje bare er penge ud af vinduet. For nogen er leje ensbetydende med fleksibilitet eller måske et værn mod uforudsete udgifter til boligen. Det behøver man ikke negligere fordi man selv synes det er fedt at eje. Men det er da rigtigt at det på den lange bane som regel er en god investering. Der er bare flere aspekter i det.

TS - jeg er enig med de andre i at børnenes alder måske er det bedste tidspunkt til flytning inden de bliver meget etableret i skole. Man kan selvfølgelig også flytte med skolebørn, men jeg tænker det bliver sværere desto ældre de bliver.

Men det er jo  “penge ud af vinduet”. Man betaler for retten til at bo et sted den pågældende måned og næste måned osv. Der er ingen opsparring.
Ved et køb betaler man ind til noget man i sidste ende ejer. 

Jeg har selv på de sidste år tjent så mange penge på mit hus at min almindelige løn blegner i forhold.

https://www.bolius.dk/saa-mange-penge-har-danske-husejere-tjent-paa-ni-aar-97838

https://www.bt.dk/forbrug/bedre-end-et-job-her-har-boligejere-tjent-70000-kroner-om-maaneden-uden-at-roere

Anmeld Citér

25. oktober 2022

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Imaong90 skriver:

Jeg blev skilt for lidt over et år siden fra mine børns far, vi er dog bedste venner og var det fra start af skilsmissen. Jeg fandt hurtig en nu kæreste, som jeg snart har været sammen med et år. Så ja fandt ham hurtigt, vi ser hinanden hver dag arbejder også samme sted, alt er helt perfekt. Han bor i egen lejlighed en by fra mig, og betaler stadig af på lejligheden. Jeg bor til leje, han har travlt med at ville bo sammen og snakker også om at giftes. Han har været single i 6 år og drømmer om det helt store nu igen. 
hvis jeg ikke havde børn så havde jeg boet med ham, men hvis jeg flytter hjem til ham, skal mine børn muligvis skifte skole, de mister deres trygge hjem, deres nabo venner mm. Og jeg tænker meget på hvor egoistisk det ville være hvis jeg flyttede jeg til ham. Men jeg er også godt klar over man ikke for andet end en kæreste hvis man ikke bor sammen, eller sådan har jeg det i hvert fald. Lidt underligt at skulle få børn med en eller giftes med en man ikke bor sammen. 

men er det bare mig eller er det egoistisk hvis jeg flyttede, det ville jo kun være for mig, mine børn har jo ikke behovet for at bo med ham eller skifte skole mm de er 5 og 6 år. Hvad ville i gøre eller har gjort. Tænker selv det giver mening når de måske er så gamle de kan tage bussen selv til skole. Men der er self 4-5 år til det 

Det er i teorien altid egoistisk at flytte sammen med en ny. Det er jo ens eget ønske og ikke børnenes.  Men synes ikke det er noget forkert i det overhovedet så længe børnene er glade for den nye i deres liv 

jeg står selv og skal flytte hjem til min kæreste snart. Jeg ville helst blive i byen jeg bor i. Men da han bor i hus med hund og udekat. Så er det, det mest optimale at flytte derhjem indtil vi har råd til at finde noget andet. 
jeg vælger dog ikke at flytte min søns skole. Derimod køber vi i stedet en ekstra bil så han kan køres til skole om morgenen.

Anmeld Citér

25. oktober 2022

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Kastanje skriver:

Men det er jo  “penge ud af vinduet”. Man betaler for retten til at bo et sted den pågældende måned og næste måned osv. Der er ingen opsparring.
Ved et køb betaler man ind til noget man i sidste ende ejer. 

Jeg har selv på de sidste år tjent så mange penge på mit hus at min almindelige løn blegner i forhold.

https://www.bolius.dk/saa-mange-penge-har-danske-husejere-tjent-paa-ni-aar-97838

https://www.bt.dk/forbrug/bedre-end-et-job-her-har-boligejere-tjent-70000-kroner-om-maaneden-uden-at-roere

Altså nu har jeg selv eget en lejlighed engang. Og da min daværende kæreste og jeg gik fra hinanden i sin tid var det midt i finanskrisen og det resulterede i et kæmpe tab og en gæld på 250.000 kr. så eje behøver ikk altid være en investering. Det var det bestemt ikk her. Så jeg forstår sandelig godt ts er bange for at eje. Specielt i de tider der er nu med den voldsomme inflation hvor folk går fra hus og hjem 

Anmeld Citér

25. oktober 2022

Imaong90

Profilbillede for Imaong90
Aalborgtøsen skriver:

Er din kæreste villig til at flytte til din by, hvis I der sammen køber en bolig. For så kunne det måske være et kompromis, hvor I begge giver jer. Han flytter by, I køber frem for at bo til leje og børnene skal ikke skifte skole og venner. 

Det kunne self være en mulighed måske men ja ����‍♀️

Anmeld Citér

25. oktober 2022

Imaong90

Profilbillede for Imaong90
Jixy skriver:

Det er også en overvejelse værd, om du vil blive boende i den by din kæreste bor i, så fremt I skulle gå fra hinanden?

Eller om børnene på anden vis kan blive på den nye skole, for ellers kunne det betyde endnu et skifte.

Ja den tanke har jeg også selv haft. At det ville jeg muligvis ikke men ja kunne blive nød til det for mine børns skyld 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.