Jeg tænker da, at du sagtens kan overveje at skifte børnehave og så lade din dreng gå et andet sted i godt et år og så starte i skole til næste år. Du skylder jo ikke nogen noget.
I denne situation skal du udelukkende se på, hvad du tror er den bedste løsning for at få din søn i trivsel. Hvis han er så ked af børnehaven, så skal der i hvert fald ske et eller andet, og hvis du har mulighed for at flytte ham og tænker, det vil hjælpe, så er det da bare om at komme i gang. Det vil jo så være to skift (ny børnehave og skolestart), og det kan også være hårdt for en lille sensitiv fyr, men skifter I nu her, så får han jo halvandet år i en anden børnehave, før han skal starte i skolen.
Har der været PPR indover? For det lyder måske som om pædagogerne godt kunne bruge lidt sparring. Det er muligt, din dreng starter mange konflikter, men det er jo et udtryk for, at han er presset, og det skal pædagogerne jo reagere på og hjælpe ham med. Og selvfølgelig skal han stadig trøstes hvis han er ked af det, ligegyldigt hvor meget det så var ham, der startede.
Min personlige holdning er, at man ikke skal presse skolestart igennem for tidligt. Det er hårdt at gå i skole, man skal virkelig sidde meget stille og lege alt for lidt (synes jeg). Men der er jo også børn, som har det svært med al den frie leg i børnehaven, som kommer til at trives i skolen, hvor rammerne er mere firkantede og til at finde ud af. Men hvilken type din dreng er, er du nok den nærmeste til at svare på 
Anmeld
Citér