Rykker sig ikke socialt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2022

Kat93

hej. Jeg har tvillinger som er 5 år. Skal starte i før skole til april ca.

min datter er god socialt leger med 1-2 børn. Dog de samme ( hvilket åbenbart er dårligt i forhold til pædagogerne :/ . ) min datter klare sig nogenlunde ang bogstaver altså det boglige . De siger hun er mere klar til førskole end min søn. 

min søn derimod er rigtig godt med i det boglige! Men overhovedet ikke social! Han råber og skriger og bliver hurtig frustreret og ked af set! Ytre sig at han faktisk ik vil i Børnehave. Og har holdt mange møder! Min søn går et sted hvor hans sanser kan blive styrket! Hver onsdag. Og det. Hjælper! Men ligeså snart børnehaven kommer ind i det så er han træt og mor nu er det snart weekend og hvornår er børnehave slut! Det er mega synd at han er så fokuserer på om hvornår børnehave er slut! Efter sidste møde siger de så de tænker min søn skal gå et år om i børnehave.  Self hvis det er det der skal til! Men ja undskyld mit sprogbrug men kæft jeg er træt og ked af det jeg har kæmpet siden vuggestue med at bevise at min søn er ekstra sensitiv!og det er aldrig blevet taget seriøs når jeg har sagt det… men når pædagogerne ser det så er det okay. Hvis i kan følge mig. Ved der er to sider af en sag! 
men jeg kæmper hver time for at mine børn trives og har det godt! 
fik at vide af det sted hvor min søn går hver onsdag. At han kan godt og han er ligesom god som andre på hans alder! Men han er krops stresset og har egenligt bare brug for guideing og en der kan støtte ham. For så at vide det gør de ikke noget ved for støtte pædagogerne er der ikke mere i denne kommunen da de skal spare okay sagde så nu har jeg sagt mange gange han skulle i den speciale gruppe! For at vide det skal man skrives op til oh de mener ik han egner sig der inde! Sagde i påpeger mange gange at det faktisk er frusterende at skal kunne være der for ham når der er 5-6 andre der hover i pædagogen også har min søn selv sagt  at der ikke er nogle til st trøste ham når kogle slår ham. Og ja hsr tager den snak med pædagogerne ang det og deres eneste kommentar tilbage er ; jamen det er jo din søn der starter hver gang ! Sagde ej hold nu ? Kan da ikke være rigtigt! 

så mit spørgsmål er ! Er jeg i min gode ret til at sige okay vi skal forsætte i børnehave men ik den børnehave!? Også at min datter starter i førskole ? 

jeg er i total vildrede 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2022

B&J

Vores søn er heller ikke særlig social.

Han er sensitiv og ordblind og vi kæmpe en kæmpe kamp med børnehaven ind til vi virkelig fik banket i bordet og faktisk råbte nu er det sku nok hjælp vores søn med sproget. 
De tog mere om han kun havde 3 bedste venner, ja fordi han holder på dem han stoler på det samme gør han nu han er 12. 

først i 4 klasse der endelig blev gjord nåede ved hans ordblindhed og først nu i 6 klasse der bliver nåede hjælp til hans sensitiv sind 

han er en glad kærlig dreng men han blev lige pludselig sur og ikke den dreng vi kendte fordi det var den måde han udtrykte sig på. 

vi spurgte også dengang om han var klar til skole og det mente de og det mente vi faktisk ikke men må indrømme der tog vi fejl. Han er blevet mega dygtig til dansk selv om han er ordblind og de andre fag er han mega dygtig så det var godt han kom i skole for i børnehave klassen så vi en ny dreng 

håber ikke det blev for rodet

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Kat93

B&J skriver:

Vores søn er heller ikke særlig social.

Han er sensitiv og ordblind og vi kæmpe en kæmpe kamp med børnehaven ind til vi virkelig fik banket i bordet og faktisk råbte nu er det sku nok hjælp vores søn med sproget. 
De tog mere om han kun havde 3 bedste venner, ja fordi han holder på dem han stoler på det samme gør han nu han er 12. 

først i 4 klasse der endelig blev gjord nåede ved hans ordblindhed og først nu i 6 klasse der bliver nåede hjælp til hans sensitiv sind 

han er en glad kærlig dreng men han blev lige pludselig sur og ikke den dreng vi kendte fordi det var den måde han udtrykte sig på. 

vi spurgte også dengang om han var klar til skole og det mente de og det mente vi faktisk ikke men må indrømme der tog vi fejl. Han er blevet mega dygtig til dansk selv om han er ordblind og de andre fag er han mega dygtig så det var godt han kom i skole for i børnehave klassen så vi en ny dreng 

håber ikke det blev for rodet

mange tusind tak! Dejligt at høre det faktisk ik gør noget at sende ham i skole! men min søn bliver bare mega sur og frustreret ender ud i små slag og råberi! Men jeg tror stadig det er pga manglede værdsættelse henne i bh! Jeg er virkelig ked af det pga jeg kan se hvor meget han “kæmper” med sig selv! Nogle ting forstår han anderledes og han er bare mega sensitiv …. pædagoerne siger han er meget voksen søgende og ikke søgende efter børn. Men alligevel det mig og min mand ser når vi henter er at han leger engang i mellem med en dreng! Tæller det ikke ved dem eller ?

Anmeld Citér

23. oktober 2022

B&J

Kat93 skriver:

mange tusind tak! Dejligt at høre det faktisk ik gør noget at sende ham i skole! men min søn bliver bare mega sur og frustreret ender ud i små slag og råberi! Men jeg tror stadig det er pga manglede værdsættelse henne i bh! Jeg er virkelig ked af det pga jeg kan se hvor meget han “kæmper” med sig selv! Nogle ting forstår han anderledes og han er bare mega sensitiv …. pædagoerne siger han er meget voksen søgende og ikke søgende efter børn. Men alligevel det mig og min mand ser når vi henter er at han leger engang i mellem med en dreng! Tæller det ikke ved dem eller ?

Sådan er vores søn også og nej det tæller ikke vi har også hørt den 1000 gange i skolen der for går vi igennem PPR nu vi gør det fordi vi gerne vil lære omkring hans sensitive side lære håber på at han vil få 1000 venner  hvorfor når bare drengen er glad som han er og han er den dreng i klasse alle går hvis de vil have hjælpe eller en af snakke med fordi han bare er så god mod alle og kan godt forstå din dreng den måde han regere på når man ikke bare kan få lov til at være den man er. 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg tænker da, at du sagtens kan overveje at skifte børnehave og så lade din dreng gå et andet sted i godt et år og så starte i skole til næste år. Du skylder jo ikke nogen noget.

I denne situation skal du udelukkende se på, hvad du tror er den bedste løsning for at få din søn i trivsel. Hvis han er så ked af børnehaven, så skal der i hvert fald ske et eller andet, og hvis du har mulighed for at flytte ham og tænker, det vil hjælpe, så er det da bare om at komme i gang. Det vil jo så være to skift (ny børnehave og skolestart), og det kan også være hårdt for en lille sensitiv fyr, men skifter I nu her, så får han jo halvandet år i en anden børnehave, før han skal starte i skolen.

Har der været PPR indover? For det lyder måske som om pædagogerne godt kunne bruge lidt sparring. Det er muligt, din dreng starter mange konflikter, men det er jo et udtryk for, at han er presset, og det skal pædagogerne jo reagere på og hjælpe ham med. Og selvfølgelig skal han stadig trøstes hvis han er ked af det, ligegyldigt hvor meget det så var ham, der startede.

Min personlige holdning er, at man ikke skal presse skolestart igennem for tidligt. Det er hårdt at gå i skole, man skal virkelig sidde meget stille og lege alt for lidt (synes jeg). Men der er jo også børn, som har det svært med al den frie leg i børnehaven, som kommer til at trives i skolen, hvor rammerne er mere firkantede og til at finde ud af. Men hvilken type din dreng er, er du nok den nærmeste til at svare på

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Soonmom

Hvordan er han ellers?

Krav, skift, selvstændig? Du siger han har brug for guidning?

Det er der væsentlig mindre af i skolen, hvis han er afhængig af en voksen som skal guide ham, så er skole en rigtig dårlig ide.

Om man skal skifte børnehave, tja det kan dælme også være svært for en på 5 år, såh jeg ville nok lade ham blive og så støtte rigtig meget op, legeaftaler osv 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg ville nok skifte børnehave da du tydeligvis ikke har tillid til dem og på den måde kan samarbejdet jo aldrig blive godt. Du skal have ro i maven og stole på dem der skal passe på din søn.

og så husk, at børn kan være MEGET anderledes i institution/skole end hjemme. Det ved jeg både som mor til to og skolelærer.

jeg ville aldrig sende et barn i skole som er anbefalet at vente. Det kan give så uendelig mange nederlag og en dårlig skolestart følger ofte barnet i mange år.
Der er også en del der går bh.kl. Om fordi de er sendt for tidligt afsted. Og det må være en del sværere end at gå et år mere i børnehave.

Held og Lykke med det hele!

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Skouboe

Jeg sidder også og tænker, at det faktisk ikke er det faglige, der er vigtigt ift. skolestart, men mere modenhed og det at de er selvkørende. Der er væsentligt mindre opbakning i skolen, og kravene er højere end i børnehaven, så hvis børnehaven ikke mener han er klar, og du samtidigt godt kan se, at han har brug for støtte og guidning, så ville jeg personligt ikke sætte ham i skole nu.

Det lyder til at tingene er kørt i hårdknude mellem jer og børnehaven, så måske en anden børnehave ville være en god ide. Det bliver så godt nok flere skift, men det er måske bedre end at fortsætte som det kører nu. 

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Ud fra hvad du fortæller og da det er anbefalingen, så ville jeg lade jeres søn gå et ekstra år i bh, men i en anden bh. Det lyder som om, at du har mistet tilliden til den nuværende bh og at din søn ikke trives der. Måske der er en mindre bh i nærheden eller en med et andet fokus, naturbh fx. 

På vores skole har man samlet inklusionsbørnene én klasse, således der i den klasse kun er 16 børn, hvoraf de 4 er visiterede børn og de 12 er 'almindelige' børn. Yderligere er der 2 lærere på i timerne og der er meget mere struktur og forudsigelighed på dagen. Hvis det findes på en skole i jeres område kunne det måske være en god løsning for jeres søn. 

Jeg synes dog, at det gør det lidt mere kompliceret, at han er tvilling. Hvordan vil han mon reagere på ikke at skulle følges med sin søster i skole? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.