Ingen alder i tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2022

Maximus4

Har aldrig oplevet at der kun står alder, men altid fx str 110-116 og så måske alder bagved eller foran. Kunne ikke forestille mig det blev et problem selvom mit barn er højere end ggennemsnittet. Jeg tror bare Masja er ekstra OBS fordi hendes datter er så ekstremt lille, det er hun vist også selv. Jeg har aldrig oplevet en ekspedient komme med forkert str til mit barn, og hvis det skulle ske en enkelt gang så ville det ikke være noget jeg ville tænke over. Der er store børn og små børn og alt midt imellem og sådan vil det altid være. Det er selvfølgeligt synd hendes datter er så påvirket af det fordi hun er mindre end gennemsnittet og det er ikke sjovt for hende. Der har jo altid været problemer med at mange mærker ikke laver plus size eller petit size osv, og det tror jeg umiddelbart kommer til at tage lang tid. Det handler også om at hun skal lære hende at hvile i at hun er mindre end gennemsnittet. Hendes mor tager hende med når hun skal have botox osv det lavede hun et opslag om engang kan jeg huske, det sender måske heller ikke et signal om at hvile i sig selv..... men når det så er sagt så er det sgu synd hvis hun er så påvirket af det. Selv har jeg aldrig tænkt over det med alder. Det er ikke nemt at være en ung pige. Men selvom om alle ændrede mærkerne i tøjet,  så ville der nok bare komme et nyt problem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Pb18 skriver:

Jeg har som sådan ikke noget imod alder i børnetøj så længe der også står højde. Det er så bøvlet at købe noget hvor der fx kun står str 4 år. Min datter som lige er blevet 4 år bruger str 110. Hun kan sin oftest passe 104/110, men ikke 98/104 og kun sjældent 110/116 som er de kombinationer jeg oplever omkring tøj i Ca str 4-5 år, så når der bare står"4 år" så er det ret ubrugeligt for mig.

Men jeg kunne sagtens undvære alder. Vi oplever at når vi ønsker tøj i gave i str 110 får vi 104, "da det jo er til 4 år" . Det siger nok lige så meget om familiemedlemmerne, men det viser jo bare, at det er en lidt tosset skala. Og for større børn kan jeg også sagtens forestille mig problematikken. Jeg har som voksen måtte købe en str 12-14 år t-shirt, som noget tøj til et event. Jeg syntes det var lidt sjovt, men havde jeg været mere usikker eller måske bare yngre, havde det nok påvirket mig mere

Det er jo fordi str. 4 år ikke passer til en på 4 år, men betyder op til 4 år, eller indtil 4 år. Et barn på 4 år bruger altså i gennemsnit str. 5 år i tøj.  Meget forvirrende. 

Men ja, jeg kigger altid på størrelsen fremfor år. Og det kan faktisk være svært nok. Min datter er fx 124 cm. høj og bruger str. 128. Lige nu er i 122/128 for småt og tøj i 134/140 alt for stort. Rart med de tøjstørrelser, der kører med rent 128 eller 134, men kan godt se, det kræver mere af produktionen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.