Ingen alder i tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.208 visninger
11 svar
17 synes godt om
14. oktober 2022

Mrs.

Jeg læste denne artikel https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-10-14-mascha-vang-undrer-sig-hvorfor-angiver-boerns-alder-toejstoerrelsen

og tænkte så, min søn er 11 og bruger str. 15 år i tøj. Min datter er 4 mnd og bruger 6-9 mnd i tøj.. 

Jeg oplever ikke det har en påvirkning ifht min søn.. men kom da lige til at tænke det egentlig ikke giver mening der står alder i tøjet til børn? 
ville da glo lidt hvis der stod “18-25” eller “40-50” i mit tøj  

hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mrs. skriver:

Jeg læste denne artikel https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-10-14-mascha-vang-undrer-sig-hvorfor-angiver-boerns-alder-toejstoerrelsen

og tænkte så, min søn er 11 og bruger str. 15 år i tøj. Min datter er 4 mnd og bruger 6-9 mnd i tøj.. 

Jeg oplever ikke det har en påvirkning ifht min søn.. men kom da lige til at tænke det egentlig ikke giver mening der står alder i tøjet til børn? 

hvad tænker i?

Vi bruger jo bare ikke aldre i vores. Men der kan jo godt stå 42(str). Eller så er det jo M, L... m.m

Tænker at det er jo hvad de forskellige str svarer til.

Jeg gider ikke gå op i sådan en lille ting om hvad der står på et mærke.

Anmeld Citér

14. oktober 2022

Mrs.

BAE skriver:

Vi bruger jo bare ikke aldre i vores. Men der kan jo godt stå 42(str). Eller så er det jo M, L... m.m

Tænker at det er jo hvad de forskellige str svarer til.

Jeg gider ikke gå op i sådan en lille ting om hvad der står på et mærke.

Har heller aldrig tænkt over det før, har bare købt hvad jeg ved vi bruger  

men nu når man lige læste det reflekterede jeg lige lidt over det og tænkte at det da egentlig er rigtig nok  har bare aldrig skænket det en tanke..

Anmeld Citér

14. oktober 2022

TLO

Vores søn er 5, så det er slet ikke endnu, den problemstilling (hvis det er det) er aktuel.

Min vinkel er i øvrigt en anden, for jeg syr som udgangspunkt alt juniors tøj selv, og her er det netop højden, der oplyses på de forskellige mønstre

Anmeld Citér

15. oktober 2022

ErDuHerIkkeSnart

Mrs. skriver:

hvad tænker i?

Men … modsat voksne (som jo ikke automatisk ændrer størrelse/højde mellem 20-70 år), så ændrer børn jo (gennemsnitligt) højde (og derned tøjstørrelse) henover de første 0-18 års tid… så det at angive tøjstørrelser i relation til en nogenlunde gennemsnitlig alder/højde (fx 104 cm. ca. = 4 år) er det så mærkelig i dine øjne? Jeg er nemlig ikke helt sikker på at jeg forstår det mærkelige - det er jo blot en gennemsnitsbetragtninger for at have en standard at måle ud fra … 

Anmeld Citér

15. oktober 2022

Soonmom

Heller ikke tænkt over det .

Kalder det også altså str 80 osv. Og synes også det er der som står i det meste. Har dog også str 8 år til min dreng på 6 år i bluse. Ikke noget vi bruger vores tid på, men det generer mine øjne for han er meget gennemsnitlig og spinkel, så der passer alderen jo slet ikke 

Anmeld Citér

15. oktober 2022

Pb18

Jeg har som sådan ikke noget imod alder i børnetøj så længe der også står højde. Det er så bøvlet at købe noget hvor der fx kun står str 4 år. Min datter som lige er blevet 4 år bruger str 110. Hun kan sin oftest passe 104/110, men ikke 98/104 og kun sjældent 110/116 som er de kombinationer jeg oplever omkring tøj i Ca str 4-5 år, så når der bare står"4 år" så er det ret ubrugeligt for mig.

Men jeg kunne sagtens undvære alder. Vi oplever at når vi ønsker tøj i gave i str 110 får vi 104, "da det jo er til 4 år" . Det siger nok lige så meget om familiemedlemmerne, men det viser jo bare, at det er en lidt tosset skala. Og for større børn kan jeg også sagtens forestille mig problematikken. Jeg har som voksen måtte købe en str 12-14 år t-shirt, som noget tøj til et event. Jeg syntes det var lidt sjovt, men havde jeg været mere usikker eller måske bare yngre, havde det nok påvirket mig mere

Anmeld Citér

15. oktober 2022

Mrs.

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Men … modsat voksne (som jo ikke automatisk ændrer størrelse/højde mellem 20-70 år), så ændrer børn jo (gennemsnitligt) højde (og derned tøjstørrelse) henover de første 0-18 års tid… så det at angive tøjstørrelser i relation til en nogenlunde gennemsnitlig alder/højde (fx 104 cm. ca. = 4 år) er det så mærkelig i dine øjne? Jeg er nemlig ikke helt sikker på at jeg forstår det mærkelige - det er jo blot en gennemsnitsbetragtninger for at have en standard at måle ud fra … 

Ved godt hvad de baserer aldrene i tøjet på, har bare aldrig tænkt nærmere over det før jeg læste det 

Anmeld Citér

15. oktober 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mrs. skriver:

Har heller aldrig tænkt over det før, har bare købt hvad jeg ved vi bruger  

men nu når man lige læste det reflekterede jeg lige lidt over det og tænkte at det da egentlig er rigtig nok  har bare aldrig skænket det en tanke..

Men jeg spørg jo fx heller ikke hvor gammelt barnet er, for det ved jeg som regel.

Men jeg er sådan ligeglad med hvad der står af tal, nummer . Så længe det passer. 

Kan ikke se det mærkelige i at der kan stå alder.

Anmeld Citér

15. oktober 2022

Hanspige

Jeg synes også det er noget mærkeligt noget.

Jeg har en høj dreng på 10 år. Han bruger str 164/176 og det gør ham jo så til 12-14 år. 

Min lille er fuldstændig gennemsnitlige og bruger 104, det gør ham jo så til 4 år i tøj, men han er lige blevet 3 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.