Min søn på tre et halvt er kræsen. Det har stået på siden han gik over til fast føde, da han var et halvt år.
Hvor hans storebror guffede alt muligt i sig, så har ham har bare foretrukket søde ting og været meget mere skeptisk og uinteresseret i mad - og hvor jeg troede, at der ville blive bedre med alderen, ja, så bliver det faktisk værre. Han vil ikke engang spise hjemmelavet pizza med tomatsovs og pepperoni længere, hvilket han guffede i sig for et halvt år siden.
Han er heldigvis god til kernefrit rugbrød, kødpålæg og en del grøntsager, hård ost, fisk og nudler! Vi spiser generelt sundt, så alternativet til maden er sådan noget og derfor ved jeg, at han får sund mad. Det er bare ikke særlig varieret!
Og jeg er træt af altid at servere det samme for ham! Vi kører med, at vi alle får det samme og så er der "safe food" på hans tallerken. Men han vil ikke engang smage på voksenmaden og jeg tvinger ham ikke. Han har en rumopdelt babytallerken, det kan han bedre overskue.
Vi spiser varieret, generelt meget udenlandsk og krydret, men det har drengene jo fået fra første dag, så for dem er det jo normalt. Maden er aldrig stærk!
Hvad gør I andre med kræsne unger? Hvordan skal jeg få vænnet ham til det, når han ikke engang vil smage?
Indtil videre fortsætter jeg med at servere samme mad for ham og noget safe-food og håber, at han vil smage en dag... men på 3 år er det bare gået tilbage!
Anmeld
Citér