Hejsa
Jeg skriver ang. min dejlige søn på 1 år. Jeg har nogle udfordringer med ham i denne periode, som jeg håber i evt. kan komme med fifs til.
Han er en ellers dejlig dreng med masser energi, meget aktiv, og kærlig(får mange kys om dagen) og har altid været en lille smule temperamentsfuld. Pt tager han fint på (næsten 12 kg) trods 2 maveoperationer som han er erklæret rask for nu(noget lyskebrok og mavemundsforsværing det er noget tid siden). Lægen siger at den periode kan han ikke huske så jeg mistænker heller ikke at det kan være det.
I denne periode på 2-3 uger har han vist mig stor temperament, meget aggresiv adfærd(bider, slår og hiver mig i håret - specielt mig). Han kan sige “arghhhh” lyde hele dagen, når han er sur, ked af det, frustreret, når jeg tager noget fra ham, nå han sidder i barnevognen, i bussen OVERALT. Jeg prøver så meget som jeg kan at underholde ham alle steder og vegne, men han er ikke tilfreds. Jeg forstår ham ikke, for ofte når jeg tager et stykke legetøj og viser ham noget så bliver han sur og kravler væk.
Skifte ble, børste tænder og skifte tøj er nok de værste. Han græder ulykkeligt hver gang.
Jeg har prøvet at være trøstende, sunget lange sange, krammet været omsorgsfuld, men har også prøvet at være skrap og sige “nej”.
Intet fungere, han vil væk fra mig og tandbørste og tøj i skrigende stemning.
Jeg tænker at han måske:
Er ved at få en tand for han fik en for 2 ugers tid?
Keder sig?
I forvejen har han været lidt besværlig mht mad da han er blevet opereret, så jeg formår at ”tvinge” 3 hovedmåltider ned. Alt mad ryger på gulvet og der vil ikke spises hvis jeg ikke kan lokke ham med en majschips. Er han sulten? Det er bare ikke mit indtryk
Han starter i vuggestue meget snart jeg håber det bliver bedre der… Min mand siger at det bare er en periode, men jeg er sku lidt bekymret for den sure og utilfredse lillemand
Har i oplevet det samme med jeres 1 årige?
Hilsen en meget bekymret mor