Kan der gøres noget uden penge? (depression)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg ved du skriver alt er skåret væk men har du en forsikring ? Du kan få nogle gratis timer ?

ellers vil jeg gå til lægen vær ærlig og fortælle situationen.

Jeg håber der der nåede hjælp at hente for det er bestemt ikke nemt.

Det er desværre kun sundhedsforsikringer, der tilbyder psykolog og sådan én har jeg ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2022

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres søde og ufordømmende svar.

Jeg tog mig sammen og ringede til lægen i dag. Det var svært, for samtidig tænkte jeg også bare, at jeg skulle lade være, at der egentlig ikke var et problem, at jeg bare skulle tage mig sammen og det nok gik over af sig selv...
Men det gør det jo ikke. Så jeg fik spurgt om hjælp og har nu en tid hos både min læge og min sagsbehandler.

Tak skal I have..

Anmeld Citér

4. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja, du har ret, motion er virkelig en del af løsningen. Jeg har faktisk en del sportsgrene, jeg er glad for, bl.a. cykling og jeg ved, at jeg skal få lave nogle gode vaner omkring det med at komme afsted.

Fedt, at du fik hjulpet din veninde ud!

Fedt at du har nogle sportsgrene du synes om.  Det er et rigtig godt udgangspunkt. 
Men jeg ved også godt at det kan være svært at finde motivationen alene, hvis man er nede i et “hul.” Jeg håber du kan komme igang og langsomt få det bedre

Jeg er selv vild med løb og styrketræning, men gør det altid sammen med min mand, så det er bare så hyggeligt at vi kan have den tid sammen. Han hjælper mig rigtig meget med styrketræningen. Vi gør det hjemme, har købt vægte, vægtstang, træningsbænk osv. Det motiverer bare 100 gange mere end at skulle afsted i træningscenter, når vi har 3 børn og en husholdning.  
Udover det er jeg vild med sang og musik og går til gospel. Det giver virkelig også noget godt på overskudskontoen

Anmeld Citér

4. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har desværre fået en depression. Jeg har lidt af tilbagevendende depressioner i mange år, men har altid klaret mig igennem. Jeg får ikke svære depressioner, nok mere moderate. Jeg har været arbejdsløs meget længe, min mor døde i år, vi er meget fattige - der er meget, der gør den her værre end de andre.
Derfor må jeg nok bede om hjælp -MEN - jeg har ikke råd til psykolog. Det kan slet ikke komme på tale. Vi er bundfattige (og ja, alt luksus er skåret væk, osv osv - vi er på det punkt, hvor vi ikke engang har streaming og skralder for at supplere vores mad)

Kan det overhovedet betale sig at gå til læge, når man ikke har råd til psykolog? Er der nogen her, der har fået andre former for gratis hjælp? Eller må man bare klare det selv.

Jeg fik gratis psykolog gennem kommunen da jeg fik en depression. Fik x antal sessioner. Hvis jeg så havde brug for at fortsætte efter der skulle jeg selv betale  

men fik en masse værktøjer som hjalp mig så jeg ikk behøvede fortsætte 

Anmeld Citér

4. oktober 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har desværre fået en depression. Jeg har lidt af tilbagevendende depressioner i mange år, men har altid klaret mig igennem. Jeg får ikke svære depressioner, nok mere moderate. Jeg har været arbejdsløs meget længe, min mor døde i år, vi er meget fattige - der er meget, der gør den her værre end de andre.
Derfor må jeg nok bede om hjælp -MEN - jeg har ikke råd til psykolog. Det kan slet ikke komme på tale. Vi er bundfattige (og ja, alt luksus er skåret væk, osv osv - vi er på det punkt, hvor vi ikke engang har streaming og skralder for at supplere vores mad)

Kan det overhovedet betale sig at gå til læge, når man ikke har råd til psykolog? Er der nogen her, der har fået andre former for gratis hjælp? Eller må man bare klare det selv.

Jeg brugte min læge meget da jeg havde stress. Snakkede faktisk med hende i ca 40 min til en time af gangen. Det hjalp. Dog skal man have i mente at de er læger og ikke uddannede psykologer. De kan have andre udgangspunkter og evt gammel viden. 
Ellers prøv at kontakte din fagforening det kan være de kan hjælpe med at se muligheder vi andre ikke ser.

Anmeld Citér

2. juli 2024

klavtetttee

2. juli 2024

Anonym

Jeg fik en depression for mange år siden da jeg mistede i graviditeten. Jeg var næsten 4 måneder henne. Det var hårdt da det var efter mange års barnløshed. Jeg fik piller som jeg ikke var glad for at tage og jeg kunne ikke åbne mig op til en psykolog. Men en ting der hjalp mig meget var at gå lange ture med min mand eller alene hvor der var mange grønne områder. Tror jeg gik og gik og efter et år kunne jeg mærke mig selv igen. Held og Lykke med det hele sender dig en virtuel krammer

Anmeld Citér

2. juli 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg har ikke selv prøvet det, men vinterbadning skulle også hjælpe. Prøv at Google lidt om det. 

Du kan også overveje at finde en klub eller et online fællesskab, der kan motivere dig til at komme afsted på de svære dage, hvis du fx gerne vil cykle igen. 

Anmeld Citér

2. juli 2024

Anonym

Med en henvisning kan du søge om en enkeltydelse via din kommune. Dette gøres via borger.dk. Kravet er dog at det skal være til en psykolog med overenskomst med sundhedsvæsnet (en der har ydenummer). 
nogle kommuner har kommunale tilbud de kan henvise til fx igennem jobcenteret. Så det er en god ide at kontakte en socialrådgiver i kommunen, hvis du i forvejen har kontakt til sådan en

Anmeld Citér

3. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Med en henvisning kan du søge om en enkeltydelse via din kommune. Dette gøres via borger.dk. Kravet er dog at det skal være til en psykolog med overenskomst med sundhedsvæsnet (en der har ydenummer). 
nogle kommuner har kommunale tilbud de kan henvise til fx igennem jobcenteret. Så det er en god ide at kontakte en socialrådgiver i kommunen, hvis du i forvejen har kontakt til sådan en

Hvis du scroller lidt op, kan du læse, at TS fik kontakt til læge og sagsbehandler i oktober forrige år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.