Indhegning i have til kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.753 visninger
15 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
vi står og skal flytte, og får en have! Yay.. (den trænger virkelig til en kærlig hånd men det er hvad det er) 

vi har en norsk skovkat og vil gerne lade hende benytte haven, men hun skal blive i haven. Både af hensyn til naboerne men også for at passe på hende så hun ikke bliver kørt ned da der ligger en landevej tæt på. 
der er i forvejen en god robust hæk om haven, kan man sætte noget hegn i den, og hvordan sikrer man hun ikke hopper over? Vil et indadvendt buk være nok? 
har kigget lidt på nettet, men tænkte måske nogen havde et DIY katte have projekt herinde og ville dele deres ideer?

Har vedhæftet billede af haven - projektet bliver først lavet til foråret. Så hun bliver inde vinteren over. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg kender en der har kat hvor haven af hegnet helt ind i 120 cm højt hegn. Katten hopper bare over. Jeg tænker det er svært at hegne ind for en kat, hvis det ikke er voliere

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym trådstarter

Putteputte skriver:

Jeg kender en der har kat hvor haven af hegnet helt ind i 120 cm højt hegn. Katten hopper bare over. Jeg tænker det er svært at hegne ind for en kat, hvis det ikke er voliere

Jeg tænker vi skal op i at sætte ihvertfald 180 cm trådhegn op.. spørgsmålet er lidt hvordan, for skulle også gerne se pænt ud og ikke ende med at ligne en fæstning. 
Men hun kommer ikke ud uden indhegning, både ifht hendes sikkerhed og synes ikke katte skal have lov at gå ind til naboerne osv.. 

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa
Anonym skriver:

Hej! 
vi står og skal flytte, og får en have! Yay.. (den trænger virkelig til en kærlig hånd men det er hvad det er) 

vi har en norsk skovkat og vil gerne lade hende benytte haven, men hun skal blive i haven. Både af hensyn til naboerne men også for at passe på hende så hun ikke bliver kørt ned da der ligger en landevej tæt på. 
der er i forvejen en god robust hæk om haven, kan man sætte noget hegn i den, og hvordan sikrer man hun ikke hopper over? Vil et indadvendt buk være nok? 
har kigget lidt på nettet, men tænkte måske nogen havde et DIY katte have projekt herinde og ville dele deres ideer?

Har vedhæftet billede af haven - projektet bliver først lavet til foråret. Så hun bliver inde vinteren over. 

https://www.katteindhegning.dk/

Der er mange gode ideer herinde

Ellers er kattegale.dk et godt forum

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym trådstarter

Blablaa skriver:

https://www.katteindhegning.dk/

Der er mange gode ideer herinde

Ellers er kattegale.dk et godt forum

Tak

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Hej! 

Jeg ville bygge et voliere til katten. Det gjorde vi til vores, for ellers skal de min komme ud af haven. 

Anmeld Citér

2. oktober 2022

Anonym trådstarter

Gæsten1984 skriver:

Jeg ville bygge et voliere til katten. Det gjorde vi til vores, for ellers skal de min komme ud af haven. 

Vil ikke have en voliere.. også fordi vi har børn der vil gå ind og ud af havedøren og lige pludselig løber katten med ud og det gider jeg ikke skulle bekymre mig om. Så derfor vil jeg finde en hegns løsning omkring haven der kan holde hende inde

Anmeld Citér

3. oktober 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har haft kat i mange år og det er umuligt, at holde dem inde på egen grund med minder, at du vil have 180 m hegn hele vejen rundt i haven

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Vi har haft kat i mange år og det er umuligt, at holde dem inde på egen grund med minder, at du vil have 180 m hegn hele vejen rundt i haven

Jeg tænker netop et 180 m hegn hele vejen rundt i hækken, og så så jeg på den side en linkede til at man så kan lave et bøj ind øverst også med hegn.. håber det vil være nok

Anmeld Citér

3. oktober 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Der findes en løsning, hvor man sætter hegn op hele vejen rundt og så øverst oppe på hegnet ruller, så katten ruller ned igen, hvis den forsøger at hoppe op. 

Pet Rollers PAKKE 1 - DSE-Service / Pet Grooming

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.