Jeg fik pks for 8 uger siden. En rigtig god oplevelse - var selv utroligt nervøs
Bedøvelsen kunne godt mærkes, men de gav mig hurtigt noget mere lokal bedøvelse og så gik det fint. Lokalbedøvelsen føles som et bistik. Efter bedøvelsen var lagt fik jeg en smule panik over følelsen af at være lammet, men jeg vænnede mig hurtigt til det og blev komfortabel med situationen. Kateter fik jeg efter bedøvelsen og kunne ikke mærkes. Resten af operationen gik nemt og det var egentligt bare hyggeligt og rørende. Jeg fik min datter direkte op på brystet efter hun var født og det var absolut lige så stort som ved min vaginale fødsel
Efterfølgende har man selvfølgelig ondt, men jeg var oppe samme aften på toilettet hvilket jeg klarede selv. Efterfølgende fik jeg kateteret ud og det kunne ikke mærkes. Dagen efter gik jeg en runde på afdelingen og var i bad på egen hånd. Det var ikke smertefrit, men bestemt til at holde ud. Fra dag 5 var jeg ude det gå lille kort tur hver dag. Det går hurtigt fremad dag for dag
Det er selvfølgelig en anden oplevelse end at føde vaginalt, men begge involverer smerte på forskellige måder. Jeg snupper et kejsersnit mere hvis vi får flere børn
Held og lykke med fødslen - og husk på at du snart har det smukkeste resultat i dine arme 
Anmeld
Citér