Blærebetændelse uge 12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2022

Ano1991

Sje skriver:

Mit sidder midt på maven, ved navlen  og ud i højre side. Lægevagten talte om mulig blindtarmsbetændelse i mandags, det slog akutmodtagelsen dog ned i går og fandt så blærebetændelse, som jeg ikke slog ud på ved test mandag. Så det er total rutschebane. 

Jeg har mistet min appetit og er mega træt. Det er virkelig noget lårt...!

Jeg føler med dig

Mon ikke du skal give jordemoderen et kald ang. ekstra tjek af blærebetændelsen hvis det ikke er blevet bedre?

Ja jeg er også vanvittig træt, men tænker lidt at Selexid'en også har en påvirkning dér. Samtidigt med at kroppen bekæmper infektion.

Jeg var ved egen læge, han tog en urinprøve, mærkede maven og lyttede hjertelyd. Alt så fint ud og stix'en var også blank, men det var den også sidst hvor den så kom tilbage som positiv på blærebetændelse da de dyrkede den til sagen efter. Så de stix giver jeg altså ikke meget for mere. Han sagde at mine smerter nok var ømhed pga den øgede mængde plukveer.

Jeg kan godt forstå at du er nervøs når du ikke er længere henne og oplever smerter og plukveer, men mon ikke at det er pga blærebetændelsen der sætter gang i noget der ellers først "burde" komme senere. Håber at det snart bliver bedre for dig  det er i hvertfald ikke rart.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2022

Ano1991

Unicorn1 skriver:

Ring til jordemoder/akutafdelingen, for dit kan altså godt være svangerskabsforgiftning eller noget andet.. Og hvis du ikke mærker baby på samme måde, som du plejer, så skal du tage kontakt.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt 

Lægen lyttede hjertelyd og alt var fint med bebs. I forhold til svangerskabsforgiftning, så har jeg haft et blodtryk til den lave side indtil nu i graviditeten og har ingen vand i kroppen. Dog har jeg svimmelhed, kvalme og en smule hovedpine. Lægen sagde at det nok var pga penicillinen.

Men mon ikke den stix de tager hos lægen egentlig også tester for proteiner? Jeg håber i hvertfald at han har styr på det, men det gik godt nok stærkt alt sammen, man kan jo dårligt følge med. Spurgte ham også hvor mange plukveer jeg "måtte" have, det havde han ikke rigtigt et konkret svar på, og da jeg så udtrykte min bekymring for at man jo hører at plukveer kan komme i sådan en grad at de afkorter livmoderhalsen og sætter gang i fødsel, så var han også bare sådan lidt "meh" fik ikke svar på alt det jeg gerne ville i hvertfald.

Anmeld Citér

28. september 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Ano1991 skriver:

Lægen lyttede hjertelyd og alt var fint med bebs. I forhold til svangerskabsforgiftning, så har jeg haft et blodtryk til den lave side indtil nu i graviditeten og har ingen vand i kroppen. Dog har jeg svimmelhed, kvalme og en smule hovedpine. Lægen sagde at det nok var pga penicillinen.

Men mon ikke den stix de tager hos lægen egentlig også tester for proteiner? Jeg håber i hvertfald at han har styr på det, men det gik godt nok stærkt alt sammen, man kan jo dårligt følge med. Spurgte ham også hvor mange plukveer jeg "måtte" have, det havde han ikke rigtigt et konkret svar på, og da jeg så udtrykte min bekymring for at man jo hører at plukveer kan komme i sådan en grad at de afkorter livmoderhalsen og sætter gang i fødsel, så var han også bare sådan lidt "meh" fik ikke svar på alt det jeg gerne ville i hvertfald.

Altså var det bare den almindelige læge eller en fødselslæge? For jeg ville nok ikke helt stole på, at en almindelig læge kan høre, om bebs har det godt 

Anmeld Citér

28. september 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Ano1991 skriver:

Men på fødemodtagelsen ville de jo køre en ctg som bedre siger noget om babys tilstand. Den hjertelyd han har lyttet er ikke ligeså pålidelig som det og uanset hvad ville jeg helt sikkert reagere på det mindre liv du mærker. Så hvis du er det mindste bekymret synes jeg du skal give dem et kald. Så må det være op til dem at vurdere om det skal tjekkes igen

Mener at lægen stixer for bakterier men ikke glukose og protein som jordemoderens. 

Anmeld Citér

28. september 2022

Sje

Ano1991 skriver:

Ja jeg er også vanvittig træt, men tænker lidt at Selexid'en også har en påvirkning dér. Samtidigt med at kroppen bekæmper infektion.

Jeg var ved egen læge, han tog en urinprøve, mærkede maven og lyttede hjertelyd. Alt så fint ud og stix'en var også blank, men det var den også sidst hvor den så kom tilbage som positiv på blærebetændelse da de dyrkede den til sagen efter. Så de stix giver jeg altså ikke meget for mere. Han sagde at mine smerter nok var ømhed pga den øgede mængde plukveer.

Jeg kan godt forstå at du er nervøs når du ikke er længere henne og oplever smerter og plukveer, men mon ikke at det er pga blærebetændelsen der sætter gang i noget der ellers først "burde" komme senere. Håber at det snart bliver bedre for dig  det er i hvertfald ikke rart.

Nej jeg giver heller ikke meget for det, har jeg erfaret fra i mandags hvor den intet viste.

Jeg synes det er vildt at det kan gøre så ondt. Bare jeg står og laver mad eller bevæger mig for meget rundt, så får jeg så sindssygt mange plukveer så jeg er nødt til lægge mig.

Jeg er ikke på job pt. fordi jeg har så ondt ved det mindste og får de plukveer. Vil nødigt fremprovokere noget som helst!

Håber også snart på en kæmpe bedring

Anmeld Citér

30. september 2022

Ano1991

Sje skriver:

Nej jeg giver heller ikke meget for det, har jeg erfaret fra i mandags hvor den intet viste.

Jeg synes det er vildt at det kan gøre så ondt. Bare jeg står og laver mad eller bevæger mig for meget rundt, så får jeg så sindssygt mange plukveer så jeg er nødt til lægge mig.

Jeg er ikke på job pt. fordi jeg har så ondt ved det mindste og får de plukveer. Vil nødigt fremprovokere noget som helst!

Håber også snart på en kæmpe bedring

Jeg har fået det en del bedre, plukveerne gør stadig en smule ondt, men ikke så meget mere. Bebs sparker igen derudad, og min dyrkning på blærebetændelsen var også negativ, så det burde være overstået. 

Hvordan går det hos dig? Har Selexid'en virket endnu, eller har du stadig lige ondt?

Anmeld Citér

6. oktober 2022

Sje

Ano1991 skriver:

Jeg har fået det en del bedre, plukveerne gør stadig en smule ondt, men ikke så meget mere. Bebs sparker igen derudad, og min dyrkning på blærebetændelsen var også negativ, så det burde være overstået. 

Hvordan går det hos dig? Har Selexid'en virket endnu, eller har du stadig lige ondt?

Undskyld mit sene svar

Selexid hjalp gevaldigt. Startede på dem tirsdag i sidste uge og fredag var jeg helt uden smerter Så de virkede må man sige.

Godt at du også er helt ok igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.