Blærebetændelse uge 12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mavesmerter/plukveer ved blærebetændelse

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

663 visninger
16 svar
4 synes godt om
28. september

Sje

Profilbillede for Sje

Hej,

Er der nogen der har prøvet at have blærebetændelse i uge 12 og haft virkelig ondt i maven, sådan plukveer følelse?

Jeg er 11+6 og fik konstateret blærebetændelse i går efter opkast og voldsomme mavesmerter mandag hvor jeg så igår tirsdag blev sendt fra egen læge til akutmodtagelsen.

De mener at det bare er graviditeten/blærebetændelsen der giver de mavesmerter - men jeg går virkelig med en konstant trykken i maven ala plukveer, kan høre min mave bobler fuldstændig sindssygt hele tiden. Det er simpelthen rædselsfuldt og ja gør egentlig ondt/er ømt.

Blev opstartet på selexid i går.

Men er det virkelig normalt at være SÅ generet af en blærebetændelse?

Har intet smerte eller svie ved vandladning osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september

Darling

Profilbillede for Darling

Det er helt normalt at blærebetændelse i graviditeten kan give plukveer 

Anmeld Citér

28. september

Sje

Profilbillede for Sje
Darling skriver:

Det er helt normalt at blærebetændelse i graviditeten kan give plukveer 

Også så voldsomt og tidligt i graviditeten?

Øv hvor jeg allerede synes denne graviditet er noget møg. Det er nok ulempen ved at have haft en problemfri tidligere

Anmeld Citér

28. september

Ano1991

Profilbillede for Ano1991

Jeg følger lige med her, står nemlig i en lignende situation.
Jeg har selv fået blærebetændelse, som også "kun" blev opdaget ved at jeg fik lavet urinprøve på baggrund af mavesmerter. Jeg startede Selexid behandling i fredags, og har taget den sidste her til morgen, men har stadig ondt i maven, flere plukveer og også en smule svien ved vandladning og konstant vandladning. Jeg er dog 26+6, så situationen er jo lidt anderledes. Jeg synes dog at jeg mærker mindre til lillemanden, men det kan måske ligeså godt være min hjerne der bilder mig ting ind fordi jeg er nervøs  

Hvor sidder dine mavesmerter?
Mine sidder øverst i maven agtig, i venstre side. For mig føles det som om det er i toppen af livmoderen og når jeg får plukveer er det også der jeg bliver helt øm, plus at min gravide mave ser helt skæv ud engang imellem, som om den er hævet der. Ellers har lillemanden måske bare lagt hovedet lige der

Anmeld Citér

28. september

fehår

Profilbillede for fehår

I sidste graviditet var jeg til vagtlæge på grund af stærke smerter og plukveer i uge 11. Det var blærebetændelse. Efter to døgn på selexid var smerter og plukveer væk. 

Anmeld Citér

28. september

Darling

Profilbillede for Darling
Sje skriver:

Også så voldsomt og tidligt i graviditeten?

Øv hvor jeg allerede synes denne graviditet er noget møg. Det er nok ulempen ved at have haft en problemfri tidligere

Pas, men i og med at du har blæretændelse ville jeg sige at det er umuligt. Hvis det ikke bliver bedre efter et par dage med behandling så ville jeg da helt sikkert tage kontakt igen. Jeg havde ikke blæretændelse i min graviditet så jeg kan desværre ikke sammenligne med mig selv. 

Anmeld Citér

28. september

Sje

Profilbillede for Sje
Ano1991 skriver:

Jeg har selv fået blærebetændelse, som også "kun" blev opdaget ved at jeg fik lavet urinprøve på baggrund af mavesmerter. Jeg startede Selexid behandling i fredags, og har taget den sidste her til morgen, men har stadig ondt i maven, flere plukveer og også en smule svien ved vandladning og konstant vandladning. Jeg er dog 26+6, så situationen er jo lidt anderledes. Jeg synes dog at jeg mærker mindre til lillemanden, men det kan måske ligeså godt være min hjerne der bilder mig ting ind fordi jeg er nervøs  

Mine sidder øverst i maven agtig, i venstre side. For mig føles det som om det er i toppen af livmoderen og når jeg får plukveer er det også der jeg bliver helt øm, plus at min gravide mave ser helt skæv ud engang imellem, som om den er hævet der. Ellers har lillemanden måske bare lagt hovedet lige der

Mit sidder midt på maven, ved navlen  og ud i højre side. Lægevagten talte om mulig blindtarmsbetændelse i mandags, det slog akutmodtagelsen dog ned i går og fandt så blærebetændelse, som jeg ikke slog ud på ved test mandag. Så det er total rutschebane. 

Jeg har mistet min appetit og er mega træt. Det er virkelig noget lårt...!

Jeg føler med dig

Mon ikke du skal give jordemoderen et kald ang. ekstra tjek af blærebetændelsen hvis det ikke er blevet bedre?

Anmeld Citér

28. september

Sje

Profilbillede for Sje
fehår skriver:

I sidste graviditet var jeg til vagtlæge på grund af stærke smerter og plukveer i uge 11. Det var blærebetændelse. Efter to døgn på selexid var smerter og plukveer væk. 

Åh jeg håber at jeg er ligeså heldig Det er virkelig ikke sjovt..

Anmeld Citér

28. september

Sje

Profilbillede for Sje
Darling skriver:

Pas, men i og med at du har blæretændelse ville jeg sige at det er umuligt. Hvis det ikke bliver bedre efter et par dage med behandling så ville jeg da helt sikkert tage kontakt igen. Jeg havde ikke blæretændelse i min graviditet så jeg kan desværre ikke sammenligne med mig selv. 

Har nemlig heller aldrig prøvet det før, og google hjælper mig ikke just. Der refereres mest til gravide der er længere henne mht. plukveer og blærebetændelse osv.

Håber at pillerne snart "kicker ind" så jeg kan få en normal hverdag igen

Anmeld Citér

28. september

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Ano1991 skriver:

Ring til jordemoder/akutafdelingen, for dit kan altså godt være svangerskabsforgiftning eller noget andet.. Og hvis du ikke mærker baby på samme måde, som du plejer, så skal du tage kontakt.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.