Kattekilling i nyt hjem - meget sky

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2022

Hanspige

Hold da op.. ja det har jeg kun oplevet ved vild katte. 

Jeg ville tvangsnusse hende som en anden skriver. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2022

Anonym trådstarter

Vi går igang med tvangs kærlighed  tak for svar

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym trådstarter

Har haft hende oppe nu og sidde med hende. Hun river ikke eller lign. Men det passer ikke damen og hun vil gerne væk. Så snart hun ser sit snit smutter hun og løber væk og gemmer sig igen  

har prøvet med at ligge på gulvet men det er ikke en succes, der ligger hun sig helt ind til væggen og gør sig lille bitte og så bliver man ignoreret.. 

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym

Anonym skriver:

Har haft hende oppe nu og sidde med hende. Hun river ikke eller lign. Men det passer ikke damen og hun vil gerne væk. Så snart hun ser sit snit smutter hun og løber væk og gemmer sig igen  

har prøvet med at ligge på gulvet men det er ikke en succes, der ligger hun sig helt ind til væggen og gør sig lille bitte og så bliver man ignoreret.. 

Selvom det føles hårdt at tvinge hende, så er du nødt til at blive ved. Afskær hende vejen når hun prøver at stikke af. Jeg sad i skrædderstilling med mine og havde katten i hullet mellem benene, hvis det giver mening. Og så bare stille og roligt nusse hende. Specielt med den ene endte det med at jeg kunne gøre alt med, men ingen andre i husstanden kunne røre hende de første 4 år, selv ikke min mor, på trods af det var hende der fodrede (jeg var stor teenager og boede hjemme) havde jeg ikke tvunget hende dengang, var hun aldrig blevet tillidsfuld, det er jeg sikker på.  Men det skal nok komme for jer også. Det kræver bare noget stædighed.

Anmeld Citér

28. september 2022

Soonmom

Jeg ville lade hende være og lige lade hende lande.

Vi hentede en killing i fredags og han er på ingen måder sky (men der er meget forskel på killinger, de tre andre har da lige skulle bruge et døgns tid på at lande og nogen er bare meget sky )

Men han har haft uheld selvom han er vant til bakke, her holder vi meget øje med kropssprog og sætter ham på bakken så snart han ligner en som skal af med noget og ingen uheld i over et døgn nu og selv lige været på bakken, nogen er bare lidt længere om det og skal lige have tid

Anmeld Citér

28. september 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

Jeg har haft lidt forskellige oplevelser.

Min mors kat, fik lov til at gemme sig og passe sig selv. 
Hun blev verdens mest sky kat. 

Min egen gemte sig under sofaen i flere dage, hun var også rimelig sky over for gæster, men ikke for mig.

Den sidste, kom hjem tog huset med høj haleføring. Var verdens mest kælen kat. 

Mit råd ville være et lille rum, hvor i opholder jer meget, bruger meget tid. Lige hiver missen frem engang imellem til noget uimodståligt mad og hygge. Feks noget lun tun og til lidt leg. De fleste killinger BURDE tage sådan et flyt med høj haleføring, undersøgelse af hjemmet. 

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym trådstarter

Blablaa skriver:

Jeg har haft lidt forskellige oplevelser.

Min mors kat, fik lov til at gemme sig og passe sig selv. 
Hun blev verdens mest sky kat. 

Min egen gemte sig under sofaen i flere dage, hun var også rimelig sky over for gæster, men ikke for mig.

Den sidste, kom hjem tog huset med høj haleføring. Var verdens mest kælen kat. 

Mit råd ville være et lille rum, hvor i opholder jer meget, bruger meget tid. Lige hiver missen frem engang imellem til noget uimodståligt mad og hygge. Feks noget lun tun og til lidt leg. De fleste killinger BURDE tage sådan et flyt med høj haleføring, undersøgelse af hjemmet. 

Det er det… 

Nu har jeg haft fingrene i hende et par gange og siddet og nusset hende selvom hun ikke var helt glad for det. 1 gang kom hun lige ud fra under sofaen som nu er tilflugtsstedet og kiggede op på os og snuste lidt til sofabordet og så lagde hun sig ind igen.. så vi forsætter med den påtvungne kærlighed

Anmeld Citér

28. september 2022

Cerenia

Det er helt normalt for katte. For nogle føler de sig hjemme fra sekundet af og for andre kan de gemme sig flere uger. 

please ikke tving katten til at blive kælet med. Det er utrolig grænseoverskridende for den. 
Det er et nyt sted med nye mennesker og dufte og den er skilt fra sin familie - giv den lov til at udforske i eget tempo. Sid evt på gulvet med godbidder og snak blidt så den vænner sig til dig og langsomt begynder at føle sig tryg.

Lad katten komme til dig og ikke omvendt. Det er vigtigt at katten kan gemme sig og være uforstyrret et sted og ikke frygte nogle hænder kommer og tager den op mod dens vilje. 

så tålmodighed, kærlighed og blidhed er vejen frem. Feliway i stikkontakten kan iøvrigt også hjælpe processen på vej  

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Det er helt normalt for katte. For nogle føler de sig hjemme fra sekundet af og for andre kan de gemme sig flere uger. 

please ikke tving katten til at blive kælet med. Det er utrolig grænseoverskridende for den. 
Det er et nyt sted med nye mennesker og dufte og den er skilt fra sin familie - giv den lov til at udforske i eget tempo. Sid evt på gulvet med godbidder og snak blidt så den vænner sig til dig og langsomt begynder at føle sig tryg.

Lad katten komme til dig og ikke omvendt. Det er vigtigt at katten kan gemme sig og være uforstyrret et sted og ikke frygte nogle hænder kommer og tager den op mod dens vilje. 

så tålmodighed, kærlighed og blidhed er vejen frem. Feliway i stikkontakten kan iøvrigt også hjælpe processen på vej  

Læste godt om de feromoner der. Men er ikke meget for at have noget til at stå og “spraye” ud i hjemmet. 

tilgengæld er hun kravlet op til os i sofaen til aften og ligger nu og sover mellem min Min store drengs ben . Så helt galt har det ikke været at give hende kærlighed selvom det ikke passede fruen  

men tak for dine erfaringer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.