Påvirkning af mediernes dækning af energi-krise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2022

mps-solutions

Hej

Energipriskrisen er som sendt fra helvede. Masser mennesker får endnu mere frygt og depression af at høre alle de dårligdomme, der er i verden.

Jeg gik ned med depression i 2020, og har været på Sertralin siden - men sidste år startede jeg som selvstændig. Og dét har faktisk givet noget glæde i mit liv. For jeg føler en større mening med mit liv.

Og "sjovt nok" er jeg energimægler og uvildig rådgiver. Dog for virksomheder, men jeg har lavet en underside til private, da jeg modtager for mange spørgsmål i dagligdagen fra venner og bekendte til jeg kunne følge med mere. Men du / I er velkomne til at stille spørgsmål derinde - så skal jeg forsøge at svare efter tiden til det.

I kan tilgå den her:LINK SLETTET AF MODERATOR.

VH Mogens Pilgaard Sørensen aka #FyrmesterenFraMaskinrummet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg har aldrig haft klinisk angst, depression eller stress. Jeg har prøvet at være bekymret, ked af det og presset på arbejdet eller i hjemmet, føle mig fanget i hverdagens hamsterhjul osv. men nu kan jeg mærke at jeg bekymrer mig mere end jeg nogensinde har gjort, og jeg tror ærlig talt det er mediernes skyld. 
For noget tid siden var der en tråd her på baby omkring hvordan folk skulle komme igennem vinteren, og det er ikke for at tage det emne om op igen, men så alligevel. For det fylder virkelig for mig, også selvom jeg ikke er så udsat som de familier man ser om i diverse nyheder. 
Min mand og jeg har godt lønnede jobs, derfor har vi også er forbrug der passer til - eget hus, 2 biler og er relativt højt forbrug. Vi har altid haft styr på vores økonomi og det har vi stadigvæk. Vi he mulighed for at skære ned på en del poster og få frigivet en del penge. Derudover kan vi begge øge indtægten ved at arbejde mere, da der er mulighed for det i vores job og vi begge er sunde og raske. Altså er vi på ingen måde udsat som nogen andre. Det ved jeg med min fornuft, men jeg kan mærke mit nervesystem er på overarbejde og jeg har stunder hvor bekymringerne tager over og jeg kan hidse mig selv op og være bekymret for at vi går fra hus og hjem, at vi ikke kan give vores børn en god barndom osv. 

Alt det der hele tiden er fremme om elpriser, inflation og familier der er presset ud over kanten, det fucker min hjerne totalt op. 
Hvordan oplever i andre denne bekymring og nogle gode råd til at få den til at fylde mindre?

Jeg er bekymret hvordan det skål gå efter januar når næste stigning i husleje og vand og varme og el kommer.. min bekymring er reel da vi i forvejen har svært ved at få enderne til at mødes..

mit bedste råd for at få ro på:

sæt dig ned og lav en plan for hvad I gør hvis alt går galt..

tag et scenarie af gangen og læg en plan for hvordan I løser det og skriv det ned så det ikke bare er tankeleg men rent faktisk en plan der kan bruges hvis det skulle ske..

Den metode har jeg brugt før da jeg også fik sådan en tur for mange år siden pga nogle andre ting..

det hjalp at have en plan der kunne bruges..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.