Det påvirker mig. Mest fordi jeg mener, at krisen kunne have været undgået, hvis Danmark havde været mere selvforsynende og ikke solgt vores sjæl til Rusland.
jeg er vred over både den måde corona blev håndteret og nu hvordan energikrisen håndteres og bekymret for, om næste krise bliver mangel på fødevarer.
Oveni det så har jeg ansvar for at styre mine tre børn igennem, uden de bliver for påvirket - ligesom at de skulle igennem corona, uden at det påvirkede dem.
Økonomisk har vi altid levet med mådehold og uden overforbrug, så vi kommer ikke til at ændre vaner - dog er jeg begyndt at vaske, når strøm er billigst.
Vi har stort drivhus, hvor vi over sommeren har dyrket mange grøntsager (bl.a tomater), der er kommet på glas og vi vil nu investere i en udendørs ovn til madlavning
Vi køber de fleste ting brugt og vi sælger ting, vi ikke bruger. Vi spilder ikke mad, køber aldrig fast food og spiser sjældent ude. Vi går aldrig i biograf (dog meget i teater), forlystelsespark kun en gang årligt, køber ikke elektronik (dog har det ene barn en PC - men ingen spillemaskiner og de store har laptop til skolebrug), og vi har kun en (gammel bil) der blev købt kontant. SHIT det lyder mega kedeligt 
Herudover har vi en solid opsparing, stor friværdi og poster vi kan justere på i det tilfælde, at vi skal bruge penge.
Men ja kriser er aldrig fede 
Anmeld
Citér