Jer, der fuldammer: hvornår menstruation igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg fik menstruation da baby var sådan 7-8 måneder og amningen var trappet noget ned i forhold til fast føde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
fehår skriver:

Baby #3 er 11 uger, bliver fuldammet og har aldrig gået længere end fire timer om natten uden at amme (og det har været meget sjældent!).

Men i dag har jeg fået menstruation igen. Øv!  

Derfor blev jeg nysgerrig omkring, hvornår I andre fuldammende mødre fik menstruation igen?

Alle 3 gange: 20-25 dage efter fødsel. Og så regelmæssigt derefter.

Anmeld Citér

22. september 2022

Anonym

Forholdsvist hurtigt alle 4 gange. Inden for mat et par måneder. 

Anmeld Citér

22. september 2022

Anonym

Baby #3 er 11 uger, bliver fuldammet og har aldrig gået længere end fire timer om natten uden at amme (og det har været meget sjældent!).

Men i dag har jeg fået menstruation igen. Øv!  

Derfor blev jeg nysgerrig omkring, hvornår I andre fuldammende mødre fik menstruation igen?

Jeg fik ca en måned efter fødslen. Og jeg fuldammede også til 6 måneder og derefter lidt mindre frem til 1 år. 

Det lader til mange i tråden er kede af at få menstruation hurtigt efter fødsel. Hvordan kan det være? Jeg var selv helt vildt glad for, at få det så hurtigt. 

Anmeld Citér

22. september 2022

fehår

Anonym skriver:

Jeg fik ca en måned efter fødslen. Og jeg fuldammede også til 6 måneder og derefter lidt mindre frem til 1 år. 

Det lader til mange i tråden er kede af at få menstruation hurtigt efter fødsel. Hvordan kan det være? Jeg var selv helt vildt glad for, at få det så hurtigt. 

Vi skal ikke have flere børn (jeg er steriliseret), og derfor er menstruation kun ubelejligt. Jeg ville da gerne undgå smerterne hvis muligt. 

Desuden medbringer menstruation risiko for fald i mælkeproduktionen og andre forstyrrelser af amning. 

Hvorfor var du glad for at få menstruation hurtigt?

Anmeld Citér

22. september 2022

Anonym

Vi skal ikke have flere børn (jeg er steriliseret), og derfor er menstruation kun ubelejligt. Jeg ville da gerne undgå smerterne hvis muligt. 

Desuden medbringer menstruation risiko for fald i mælkeproduktionen og andre forstyrrelser af amning. 

Hvorfor var du glad for at få menstruation hurtigt?

Det var vel bare en bekræftelse af, at min krop fandt tilbage til sig selv hurtigt. Det synes jeg var dejligt. 

Vidste ikke der var risiko for fald mælkeproduktion. Det var heldigvis ikke et problem for mig :-).

Jeg spurgte egentlig også kun fordi jeg aldrig har hørt nogen være glade for, at det tog lang tid før den kom tilbage. Tværtimod hører jeg om kvinder der er kede af den ikke kommer hurtigtigere. Så var blot nysgerrig. 

Anmeld Citér

22. september 2022

fehår

Anonym skriver:

Det var vel bare en bekræftelse af, at min krop fandt tilbage til sig selv hurtigt. Det synes jeg var dejligt. 

Vidste ikke der var risiko for fald mælkeproduktion. Det var heldigvis ikke et problem for mig :-).

Jeg spurgte egentlig også kun fordi jeg aldrig har hørt nogen være glade for, at det tog lang tid før den kom tilbage. Tværtimod hører jeg om kvinder der er kede af den ikke kommer hurtigtigere. Så var blot nysgerrig. 

Her en artikel om, hvordan menstruation kan påvirke amning: Fra baby.dk

Min baby ammede nærmest konstant dagene op til min menstruation, og jeg nåede at blive bekymret om produktionen. Heldigvis lader det til at være tilbage til normalt nu. En i min første mødregruppe måtte gå over til at supplere med MME ved 3 måneder, fordi menstruation startede, og produktionen faldt drastisk. Hun fik aldrig amningen ordentligt op at køre igen derefter. 

Det kan sagtens være uproblematisk med hurtig menstruation efter fødsel, men jeg tror ikke, det ligefrem er noget at håbe på - ved mindre man har meget travlt med at lave en baby mere. 

Anmeld Citér

22. september 2022

Kir

Ca en måned efter jeg stoppede fuldstændig med at amme. Jeg mener jeg i en måned inden jeg stoppede kun ammede morgen og aften, men det var altså først da jeg stoppede helt menstruationen kom. 

Anmeld Citér

28. september 2022

Anonym

fehår skriver:

Her en artikel om, hvordan menstruation kan påvirke amning: Fra baby.dk

Min baby ammede nærmest konstant dagene op til min menstruation, og jeg nåede at blive bekymret om produktionen. Heldigvis lader det til at være tilbage til normalt nu. En i min første mødregruppe måtte gå over til at supplere med MME ved 3 måneder, fordi menstruation startede, og produktionen faldt drastisk. Hun fik aldrig amningen ordentligt op at køre igen derefter. 

Det kan sagtens være uproblematisk med hurtig menstruation efter fødsel, men jeg tror ikke, det ligefrem er noget at håbe på - ved mindre man har meget travlt med at lave en baby mere. 

Fair nok. Men jeg håbede alligevel på det :-). Og det havde ikke den fjerneste betydning for amningen af min datter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.