Jeg skriver herinde, for at høre, om der er andre, der har det som mig - jeg føler, jeg har en kronisk depression, der har varet, siden jeg var 14 år. Jeg er over 30 nu. Alle omkring mig virker så anderledes i hele deres livsindstilling, livssyn, energi og optimisme.
I den tidsperiode (fra 14 år til nu) har jeg gennemført gymnasium, lang videregående uddannelse, haft venner, festet, fået kæreste og to børn - alt sammen mens jeg var halv- eller heldeprimeret.
De sidste 8 år har jeg siddet fast i systemet som arbejdsløs, primært pga. lavt selvværd, som resulterer i dårlige jobansøgninger.
Jeg føler mig kun rigtig glad i kortere perioder. Mit "grundhumør" er lettere nedtrykt, jeg er pessimist og mit gode humør er altid meget skrøbeligt.
Jeg fremstår ikke trist og pessimistisk overfor folk, jeg skjuler det altid.
Jeg lider desværre af angst, det har jeg gjort hele mit liv. Jeg har også en personlighedsforstyrrelse.
Det lyder som om, jeg er helt bims - og det er jeg måske også. Jeg har været i psykiatrien for at blive udredt, men de sagde, at jeg var for velfungerende for dem og jeg skulle ud i det private. Jeg ville sikkert have gavn af både psykoterapi og kognitiv terapi, men det har jeg da slet, slet ikke råd til som langtidsledig.
Tør ikke antidepressiv uden terapi.
Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne løsrive mig fra mit tungsind og blive glad! Ikke konstant jublende glad, bare sådan - glad og tilfreds. Selv mit efterhånden halvgamle ansigt er blevet surt at se på. Jeg får vist ingen smilerynker...
Hvad skal jeg dog gøre?!
Anmeld
Citér