Due (unge?) What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2022

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Jeg gik min sædvanlige aften/nat tur i stormvejr og regn igår. Da jeg kommer ud til den store motortrafikvej ser jeg så denne lille fulg sidde midt på vejen. 

Vælger at gå ud til den, (regner med den selv vil søge væk fra mig, og dermed væk fra vejen) men den bliver bare siddende. Vælger at samle den op og sætte den ind til siden. Går videre, men da jeg komme tilbage sidder den igen ude på vejen, og bliver ved at vælte når der kommer vind. Ja så løb mit hjerte af med mig (og frygten for biler og katte) så den sidder nu i vores store hønsehus.

Tror ikke den kan flyve helt endnu. Den prøver, men kommer ikke rigtigt op. Når den går ser den ud til at halte. 

Hvad dælen gør man ?

Umiddelbart tænkte jeg jo, at jeg ville sætte den tilbage idag når den var tør og ok. Men nu jeg bange for at den er for lille og kattene i området vil æde den. Det kan jeg næsten ikke bære nu. 

Hvad havde i gjort?  (afliver den ikke). 

Den har selvfølgelig vand i en stor skål og det eneste jeg kunne komme på af mad, er min kyllinge leverpostej hvad tænker i ? 

Sætter et billede i kommentarfeltet om lidt. 

Du kan også prøve at ringe til en lokal vildtplejestation. Der har jeg afleveret flere fugle og fugleunger i tidens løb.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2022

Anonym trådstarter

Tak for svar og lige en update. 

Holdt den i hønsegården og hønsehuset til middag dagen efter jeg fandt den. Den gik fra at være helt passiv og træt at se på (samt kold og våd) til at hoppe fint rundt. Den ville dog stadigvæk ikke støtte på en fod, men var ellers mobil nok, sad fint på genren i gården.

Om eftermiddagen sad der to duer ude på hønsehuset og larmende helt vildt.  Aner selvfølgelig ikke om de evt var dens forældre, men kan godt lide tanken. 

Åbnede lågen til hønsegården så den selv kunne flyve ud. Den fløj op i et af vores små æbletræer og så gik jeg ind, så den/de kunne få fred i haven. 

Ud på den sene eftermiddagen var den/de ikke at finde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.