Ærligt om parforhold med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2022

pigen1212

KoFy skriver:

Jeg synes, det lyder som om, du er meget ung, og at du får en brat opvågning, når barnet kommet, og du skal til at gå på kompromis med dine egne behov.

Det her lyder jo helt vildt og uligevægtigt, når ‘problemet’ er, at I ikke kan putte så meget som tidligere eller være så spontane og være ude:

”Ved det lyder frygteligt, men ind i mellem ønsker jeg nærmest bare at abortere, så mine problemer er væk….”

Jeg håber, du bare er ung, og at ‘overdrivelse fremmer forståelsen’ er noget, du lever efter.

Hej med dig, tak for din besked.

Jeg er ikke ung, og min kæreste er 30.

Jeg er bare rigtig bekymret, og har mange dumme bekymringer. Som jeg skriver, så er det “eneste” jeg er bange for, mit forhold til min kæreste. På alle andre områder glæder jeg mig til at blive mor.

Det er en kæmpe omvæltning at blive forældre, og det er noget helt nyt. Så jeg beklager hvis min tekst og hormoner løb af med mig, og virkede stødende overfor dig.

Tak for dit input, rigtig god dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2022

KoFy

pigen1212 skriver:

Hej med dig, tak for din besked.

Jeg er ikke ung, og min kæreste er 30.

Jeg er bare rigtig bekymret, og har mange dumme bekymringer. Som jeg skriver, så er det “eneste” jeg er bange for, mit forhold til min kæreste. På alle andre områder glæder jeg mig til at blive mor.

Det er en kæmpe omvæltning at blive forældre, og det er noget helt nyt. Så jeg beklager hvis min tekst og hormoner løb af med mig, og virkede stødende overfor dig.

Tak for dit input, rigtig god dag

Intet problem.

Jeg tror bare, du skal glæde dig over, at jeres dejlige tosomhed har skabt et barn, der kommer til at give jer så mange glæder.

Vi har næsten lige fået tvillinger, og jeg skal hilse og sige, at de altså også er dejlige at ligge og putte med

Held og lykke!

Anmeld Citér

6. september 2022

Anonym

Hmm...livet med baby er dejligt og udfordrende.

Jeg har 2 børn, begge har jeg ammet og det betyder at jeg har siddet MANGE timer med et barn i favnen - hvilket også betød at mit behov for nærhed var mere end rigeligt fyldt op. Manden var i perioder "praktisk gris" men vigtig for det fik dagen til at fungere. Det er hårdt at amme barnet og så vende sig om og skulle føle sig fræk og oplagt til sex. Da 1. barn var startet i børnehave, tog vi en fridag indimellem og brugte den på biograftur og frokost, men var tilbage i tide til at hente i BH. 

Så livet bliver ikke som før baby, men det bliver et nyt og spændende kapitel som i skal lære og navigere i. I skal lære meget om jer selv og hvordan i arbejder under pres og ekstrem træthed. Bær' over med hinanden og lad vær med at tage vigtige beslutninger når i er trætte!!!

Tro på at det bliver dejligt, tænk på alle de dejlige smil, kys, kram og mega sjov oplevelser som børn giver. Når de lærer noget nyt som eksempelvis at kravle og gå, det første smil, første gang de hører sig selv råbe osv.

Tillykke med graviditeten og glæd dig.

Anmeld Citér

21. september 2022

Anonym

I lyder til at have et sundt forhold, jeg tror en baby kommer til at knytte jer endnu tættere sammen!

Ærligt, så var det første år (især med jobstart efter barslen, hvor man lige skal finde hverdagsrytmen sammen med at man er træt, fordi nattesøvnen måske stadig er lidt dårlig) det hårdeste. MEN også det mest vidunderlige at have sammen

Men ja.. der er kommet grimme kommentarer til  hinanden, skænderier når begge parter er fuldstændig nedkørt og ikke kan finde overskud til noget som helst. Man er kun menneske og søvnløshed kan virkelig får de grimmeste sider frem i en. Husk at få sagt undskyld og find hinanden igen. Det skal nok gå

nu er vores 2,5 år og der er “allerede” luft igen synes jeg, til at gøre forskellige ting og få familie til at komme og hygge/passe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.