Must have til babys ankomst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.632 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2022

Tip!

Vi venter os en lille dreng til februar- og jeg er allerede begyndt at få udstyr hjem. 
Hvad ville i nødigt have undværet den første tid med ny baby i hjemmet? 
Jeg har en stor teenager på 13, men der er garanteret opfundet noget smart i mellemtiden..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Tip! skriver:

Vi venter os en lille dreng til februar- og jeg er allerede begyndt at få udstyr hjem. 
Jeg har en stor teenager på 13, men der er garanteret opfundet noget smart i mellemtiden..

Babynest og slå-om bodyer. Så behøver man ikk andet

Anmeld Citér

3. september 2022

AnoMor

Tip! skriver:

Tøj, bleer og barnevogn.  Det var alt jeg havde brug for. Alt andet var bare unødvendige luksus ting. Havde en babynest, brugte den aldrig. Havde også babyseng, brugte jeg heller aldrig. Skiftede på en pusleplade de første par måneder. Men droppede den hurtigt fordi det egentlig var nemmere bare at nøjes med puslepude eller et tæppe. 

Anmeld Citér

3. september 2022

KoFy

Automatiseret slyngevugge. Den har været fuldstændig en life saver for os med tvillinger.

Anmeld Citér

3. september 2022

Anonym

Slå-om bodyer fandt jeg aldrig fidusen ved, jeg syntes at de var mere besværlige end de klassiske. Til gengæld elskede jeg vores babynest og bedside crip. Rigtig meget afhænger af ens (og babys) temperament

Derudover var jeg glad for vores sleepbag (i stil med voksi pose), så jeg ikke skulle tænke for meget over at nå at få baby i en masse tøj inden lur samt Leander Matty puslepuden som nemt kan tørres af, hvis baby tisser. Nu er der kommet andre mærker i samme stil og de er sikkert lige så fine. Men den sparede os for maaange vask af betræk af en puslepude - min datter elskede at tisse lige når bleen var helt af

Anmeld Citér

3. september 2022

Mrs.

Vores babynest ville jeg ikke have været foruden! Den er blevet brugt i døgndrift og vi bruger den stadig nu hun er 3+ måneder.

Anmeld Citér

3. september 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg havde en lille vugge her anden gang ved siden af sofaen, den var jeg virkelig glad for, tror det eneste jeg ville have lavet om var at købe en vugge til liften i stedet ��

Anmeld Citér

3. september 2022

B&J

Vi elsker vores puslebord med puslebord badekar hjul så man kan rulle den på badeværelset og tilbage.

tøj, bleer, stodbleer, skumsvampe, børste/tættekam, olie til massage og badet, shampo, negleklipper, dyne eller hvad man vil bruge pak sutter så er man klar. 

nu giver vi flaske så det giver sig selv. Hvis ikke flaske tænker jeg bryst pumpe og hvad der høre med der kender jeg ikke så meget til da jeg gav min 12år søn flaske også. 

Anmeld Citér

3. september 2022

lineog4

Ærligt meget meget lidt er must have. Og man kan roligt anskaffe lidt og så supplere når man lærer sin baby at kende, fx har jeg haft en der ville vlre i slynge 24/7 og en anden som på ingen måde ønskede at være i slynge.

For os har puslebordet været guld, vo jrugte meget tid der ikke alene fordi vi tit skiftede ble, men fordi de alle tre har elsket at ligge med bumsen bar, blive nusset, snakke og sprælle. 

Barnevognen var mit transportmiddel, så den var must have. 

Men ellers hmm ikke meget interessant udover tøj, badekar og en dyne. 

Anmeld Citér

3. september 2022

fehår

Det er SÅ forskelligt, men det absolut essentielle ville være følgende for mig: 

Bleer, lidt tøj i størrelse 50/56, stofbleer, babydyne/-tæppe, autostol, hvis I har bil. 

Alt andet kan tilkøbes henad vejen. Vi har været så glade for bæreredskaber med alle tre børn, men aldrig rigtig fået barnevogn til at fungere. Babynest har jeg også brugt minimalt og kunne sagtens havde lagt baby på en dyne. 

Til gengæld knuselsker vi vores slyngevugge, som har reddet søvnen hos to ud af tre børn. Men igen, det er SÅ forskelligt, hvordan ens behov og babys behov er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.