Jeg er gravid i uge 15 og døjer stadig med kvalme og opkast om morgenen og aftenen. Jeg har været så drænet for energi fordi jeg hverken drikker og spiser særlig meget, da jeg ingen appetit har og oftes bare får kvalme. Jeg har været en del fraværende fra jobbet pga. dette, men de har været ret forstående.
Sagen er den, at nu er min kæreste til gengæld blevet mega træt af situationen, (har stået på i 7 uger nu) da han bliver nødt til at tage sig af vores 1 årig en del mere end han plejer og han skælder mig ud og jeg føler at han er virkelig uforstående overfor mig.
Sidste graviditet var det ikke så slemt med kvalmen, men havde en øv oplevelse med min kæreste, da han reagerede mega voldsomt på fødslen og det hele efterfølgende. Han havde ingen empati eller forståelse overfor mig som lige havde født vores barn og jeg fik ingen taletid, mht. hvordan jeg havde det, da han bare overtog hele samtalen med jordemoderen og der var ikke nogle familiemedlemmer der spurgte ind til hvordan det gik på noget tidspunkt. Jeg har bare skulle tage så meget hensyn til ham og hans ret ekstreme følelser lige fra vores barn kom og først 8 mdr. senere faldt han til i rollen som far.
Jeg kan mærke at denne her gang, bliver jeg mega ked af at han er så voldsom når han udtrykker sig, den manglende forståelse fra hans side så jeg føler mig som en virkelig dårlig mor og partner og i det hele taget en virkelig svag person.
Jeg har altid været en stærk person psykisk og kæmpet mine kampe for en retfærdig behandling på mine tidligere arbejdspladser. Men nu er jeg så dårlig til at stå op for mig selv overfor min kæreste.
Han er sød og har altid behandlet mig ordentligt og haft respekt for mig, men når han bliver max presset er han så grim i munden overfor mig, (sker heldigvis ikke tit) men når han gør, er jeg begyndt at blive så ked af det og frustreret.
Nogle der har oplevet noget lignende eller har nogle gode råd til at håndtere det også til når baby nr. 2 har meldt sin ankomst.?
På forhånd tak.
Anmeld
Citér