Sulten baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mrs. skriver:

Ja det tænkte jeg også.. 

men kan høre fra mødregruppen flere har fået grønt lys og fået afvide de kunne starte 1-2 uger før 4 måneder.. 

har talt med min mand om hvad i har skrevet og vi har besluttet vi venter længst muligt. 
hun er en rigtig Michelin baby, og tænker ikke der er noget af vejen for at forsætte fuldamning. Som en nævner kan det jo selvfølgelig være et appetit spring så vi forsætter fuldamningen til min mælke glade prinsesse

Præcis. Forstår ikke en sp foreslår grød til en baby der spiser godt, og tager på af mælk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har haft to kæmpe babyer ved 4 måneder. Og begge gange har sp talt om at begynde på grød osv, fordi han jo er et sultent barn. Jeg har bare kigget på min 9-10 kgs baby og tænkt at de umiddelbart ikke ligner en der sulter men faktisk trives rigtig godt på modermælk. Jeg har ventet til 6 måneder med begge. Og det har været helt perfekt. De har kunne sidde op, øve pincet begreb og haft minimal mavekneb ift opstart. 

Hvis din baby trives med amning, tager op og ellers udvikler sig som det skal og du/I trives med amning - så er der altså ingen grund til at starte på mad før 6 måneder. Jeg ved ikke hvorfor de sp ‘er altid har så travlt med at 4 måneders babyer skal have mad- de skal nok nå det hele. 

Anmeld Citér

2. september 2022

Mrs.

Oddi skriver:

Jeg har haft to kæmpe babyer ved 4 måneder. Og begge gange har sp talt om at begynde på grød osv, fordi han jo er et sultent barn. Jeg har bare kigget på min 9-10 kgs baby og tænkt at de umiddelbart ikke ligner en der sulter men faktisk trives rigtig godt på modermælk. Jeg har ventet til 6 måneder med begge. Og det har været helt perfekt. De har kunne sidde op, øve pincet begreb og haft minimal mavekneb ift opstart. 

Hvis din baby trives med amning, tager op og ellers udvikler sig som det skal og du/I trives med amning - så er der altså ingen grund til at starte på mad før 6 måneder. Jeg ved ikke hvorfor de sp ‘er altid har så travlt med at 4 måneders babyer skal have mad- de skal nok nå det hele. 

Jeg tænker også hun har en flot vægtøgning.. 

hun vejede 3100 og var 47 lang da hun blev født (på terminsdag), og er nu 64 lang og vejer omkring 7-7.5 kg. hun bruger str 68 fordi str 62 strammer om den lille tykke mave 

så hun mangler bestemt intet ved kun at få mælk hvis man skal se på hendes vækst  

vi holder fast på at fuldamme og vente med skemad.

Anmeld Citér

2. september 2022

fehår

Mrs. skriver:

Jeg tænker også hun har en flot vægtøgning.. 

hun vejede 3100 og var 47 lang da hun blev født (på terminsdag), og er nu 64 lang og vejer omkring 7-7.5 kg. hun bruger str 68 fordi str 62 strammer om den lille tykke mave 

så hun mangler bestemt intet ved kun at få mælk hvis man skal se på hendes vækst  

vi holder fast på at fuldamme og vente med skemad.

Er hun blevet 17 cm længere på 15 uger? Så har hun da bare meget travlt med at vokse! Wow! 

Du har tydeligvis en baby i trivsel. SP lyder til at være af den gamle skuffe, som kører efter de gamle råd. Det er flot, at du kan lytte til dine morinstinkter i stedet

Anmeld Citér

2. september 2022

Mrs.

fehår skriver:

Er hun blevet 17 cm længere på 15 uger? Så har hun da bare meget travlt med at vokse! Wow! 

Du har tydeligvis en baby i trivsel. SP lyder til at være af den gamle skuffe, som kører efter de gamle råd. Det er flot, at du kan lytte til dine morinstinkter i stedet

Ja hun har meget travlt  

synes det er helt vildt at sidde med hendes tøj i str 44 fra da hun blev født, og ved siden af have en str 68 hun er vores “lille” prop

Anmeld Citér

2. september 2022

ST87

Hej Mrs. Jeg har lige et spørgsmål hvis det er ok. Din datter vejede 3100 g. og brugte str. 44?!

Jeg har termin med vores lille pige i morgen (lørdag), vores første baby. Jeg har en masse tøj klar i str. 50 da jeg har læst at det passer til nyfødte. Jordemoderen vurderede baby til at veje 3100 g. i tirsdags, længden kender jeg ikke. Nu bliver jeg bare i tvivl om jeg skal finde noget tøj i str. 48 eller 44? 

Det er jo ikke så godt hvis jeg slet ikke har noget tøj, der passer hende, når hun kommer ud

Omvendt kan der jo gå op til halvanden uge endnu, før fødslen går igang, så hun kan vel nå at vokse ind i en str. 50 inden hun kommer ud.

Så mit spørgsmål er: Skal jeg forvente at str. 50 er for stort?

Anmeld Citér

2. september 2022

Mrs.

ST87 skriver:

Hej Mrs. Jeg har lige et spørgsmål hvis det er ok. Din datter vejede 3100 g. og brugte str. 44?!

Jeg har termin med vores lille pige i morgen (lørdag), vores første baby. Jeg har en masse tøj klar i str. 50 da jeg har læst at det passer til nyfødte. Jordemoderen vurderede baby til at veje 3100 g. i tirsdags, længden kender jeg ikke. Nu bliver jeg bare i tvivl om jeg skal finde noget tøj i str. 48 eller 44? 

Det er jo ikke så godt hvis jeg slet ikke har noget tøj, der passer hende, når hun kommer ud

Omvendt kan der jo gå op til halvanden uge endnu, før fødslen går igang, så hun kan vel nå at vokse ind i en str. 50 inden hun kommer ud.

Det er svært at sige jo  

min datter var 47 lang, så hun var en kort lille prop. Og str 50 var for stort  men hun voksede hurtigt til str 50. Jeg købte 44 fordi min søn også var en lille fis og brugte 44. Men tænker du sagtens kan bruge 50, det kan jo smøres op min stedbror fik sin søn 1 måned efter min datter kom, og han brugte 56 da han blev født

jeg har dog særligt brugt hjelm/hue fra fixoni i str 44! Hendes hoved var alt for lille til en hue i str 50. 
men jeg købte faktisk først det meste efter hun kom til verden.. bestilte det bare med levering til døren

Derudover skal du huske det kun er et skøn de laver.. min søn skønnede de til at veje 3800 inden fødslen, han vejede 2690 og var 49 lang. Lille pigen skønnede de til 2400 Max og hun vejede så 3100. 

Anmeld Citér

2. september 2022

fehår

ST87 skriver:

Jeg er ikke Mrs., men min datter vejede 3100 ved fødsel og var 49 lang. Hun var i 50 uden problemer og voksede ud af det ved 2 uger. 44 ville have været alt for småt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.