Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
hmm først gang- havde regelmæssige veer(hvad jeg troede var plukveer da de faktisk ikke gjorde specielt ondt) fra om morgenen hvor jeg skulle ringe og bestille tid til i gangsætning nogle dage senere.. om aftenen ved en 17-tiden synes jeg at han havde været meget stille hele dagen.. prøvede at drikke isvand og skubbe til maven uden reaktion.. ringede til fødegange som sagde jeg skulle komme og få kørt strimmel for at berolige mig.. kommer derop og får kørt strimmel og så siger jordemoder at hun gerne lige vil mærke efter.. så mærkede hun og kiggede lidt mærkeligt på mig.- du er 9 cm åben du bliver her til du har født- gør det slet ikke ondt??? vandet blev de nødt til at prikke hul fordi hinden var så stærk at til trods for kraftig ve og at jeg trykkede alt jeg kunne så stod den bare og dirrede fremfor at sprænge.. efter vandet blev taget gik der ikke lang tid før presseveerne kom og så var han hurtigt ude.. vi kom til hospitalet kl. 19 og han var ude 23.45..
anden gang vanvittigt ondt allerede fra de allerførste veer der bare var optrækning til fødsel.. jeg kunne slet ikke holde det ud.. følte at jeg ikke kunne trække vejret hver gang der kom en ve.. men vi tog på hospitalet omkring kl. 3 og han var ude omkring kl. 10.. vandet gik da jeg blev sur og ikke gad ligge i sengen mere og gik på toilettet.. selvom jeg ikke trykkede så gik vandet og jeg nåede ikke engang at sige sætningen: rolig der er ingen presseveer- færdi før de kom væltende og han var ude på 3 veer..
tredje gang kunne jeg godt mærke at plukveerne blev rigtige veer og stabile.. så tog på hospitalet ved en 20-tiden efter at have snakket med fødegangen og sagt at jeg forventede at komme snart når det blev lidt værre end det var da jeg ringede.. han var ude kl. 3 om morgenen...
så 3 meget forskellige oplevelser...
krydser fingre for du får en fantastisk første gangs oplevelse :)
Anmeld
Citér