Første tegn på fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2022

AnoMor

Soife skriver:

Godaften! 
Hvad var jeres første tegn på fødsel?

Er førstegangs og 37+0 imorgen

Uro i kroppen fra ca 37+. På dagen hvor jeg gik i fødsel fik jeg murren i maven og ligeså stille startede veerne. 

slimproppen gik et par gange de sidste 3 uger og døjede med plukveer siden 20. Uge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2022

Mariadle

Min slimprop gik efter hindeløsning og fik tegnblødning tirsdag og plukkeveer. Fik ny hindeløsning torsdag, fik veer om aftenen som tog langsomt til indtil lørdag aften, hvor vi kom på fødegangen og jeg var 4 cm åben og knapt et døgn efter, søndag 21.46 kom vores lille vidunder endelig en uge over tid

Anmeld Citér

30. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hmm først gang- havde regelmæssige veer(hvad jeg troede var plukveer da de faktisk ikke gjorde specielt ondt) fra om morgenen hvor jeg skulle ringe og bestille tid til i gangsætning nogle dage senere.. om aftenen ved en 17-tiden synes jeg at han havde været meget stille hele dagen.. prøvede at drikke isvand og skubbe til maven uden reaktion.. ringede til fødegange som sagde jeg skulle komme og få kørt strimmel for at berolige mig.. kommer derop og får kørt strimmel og så siger jordemoder at hun gerne lige vil mærke efter.. så mærkede hun og kiggede lidt mærkeligt på mig.- du er 9 cm åben du bliver her til du har født- gør det slet ikke ondt??? vandet blev de nødt til at prikke hul fordi hinden var så stærk at til trods for kraftig ve og at jeg trykkede alt jeg kunne så stod den bare og dirrede fremfor at sprænge.. efter vandet blev taget gik der ikke lang tid før presseveerne kom og så var han hurtigt ude.. vi kom til hospitalet kl. 19 og han var ude 23.45..

anden gang vanvittigt ondt allerede fra de allerførste veer der bare var optrækning til fødsel.. jeg kunne slet ikke holde det ud.. følte at jeg ikke kunne trække vejret hver gang der kom en ve.. men vi tog på hospitalet omkring kl. 3 og han var ude omkring kl. 10.. vandet gik da jeg blev sur og ikke gad ligge i sengen mere og gik på toilettet.. selvom jeg ikke trykkede så gik vandet og jeg nåede ikke engang at sige sætningen: rolig der er ingen presseveer- færdi før de kom væltende og han var ude på 3 veer..

tredje gang kunne jeg godt mærke at plukveerne blev rigtige veer og stabile.. så tog på hospitalet ved en 20-tiden efter at have snakket med fødegangen og sagt at jeg forventede at komme snart når det blev lidt værre end det var da jeg ringede.. han var ude kl. 3 om morgenen...

så 3 meget forskellige oplevelser...

krydser fingre for du får en fantastisk første gangs oplevelse :)

Anmeld Citér

30. august 2022

Soife

Wampires skriver:

hmm først gang- havde regelmæssige veer(hvad jeg troede var plukveer da de faktisk ikke gjorde specielt ondt) fra om morgenen hvor jeg skulle ringe og bestille tid til i gangsætning nogle dage senere.. om aftenen ved en 17-tiden synes jeg at han havde været meget stille hele dagen.. prøvede at drikke isvand og skubbe til maven uden reaktion.. ringede til fødegange som sagde jeg skulle komme og få kørt strimmel for at berolige mig.. kommer derop og får kørt strimmel og så siger jordemoder at hun gerne lige vil mærke efter.. så mærkede hun og kiggede lidt mærkeligt på mig.- du er 9 cm åben du bliver her til du har født- gør det slet ikke ondt??? vandet blev de nødt til at prikke hul fordi hinden var så stærk at til trods for kraftig ve og at jeg trykkede alt jeg kunne så stod den bare og dirrede fremfor at sprænge.. efter vandet blev taget gik der ikke lang tid før presseveerne kom og så var han hurtigt ude.. vi kom til hospitalet kl. 19 og han var ude 23.45..

anden gang vanvittigt ondt allerede fra de allerførste veer der bare var optrækning til fødsel.. jeg kunne slet ikke holde det ud.. følte at jeg ikke kunne trække vejret hver gang der kom en ve.. men vi tog på hospitalet omkring kl. 3 og han var ude omkring kl. 10.. vandet gik da jeg blev sur og ikke gad ligge i sengen mere og gik på toilettet.. selvom jeg ikke trykkede så gik vandet og jeg nåede ikke engang at sige sætningen: rolig der er ingen presseveer- færdi før de kom væltende og han var ude på 3 veer..

tredje gang kunne jeg godt mærke at plukveerne blev rigtige veer og stabile.. så tog på hospitalet ved en 20-tiden efter at have snakket med fødegangen og sagt at jeg forventede at komme snart når det blev lidt værre end det var da jeg ringede.. han var ude kl. 3 om morgenen...

Tak for at dele dine oplevelser! 
Interessant med din første gang  

Og tak!

Anmeld Citér

30. august 2022

ST87

Super spændende tråd! Tak fordi I deler jeres oplevelser  

Jeg er selv i uge 39+3 med første graviditet, så jeg venter i spænding på, hvad der mon bliver de første tegn og hvordan det hele kommer til at forløbe. Det er godt at hører hvordan og hvor forskelligt det har været for jer

Anmeld Citér

30. august 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Wampires skriver:

SERØST  tar du gas på mig? Haha 9 cm åben og ikke mærke til noget??!! Det sygt hvis nogle virkelig kan opleve det på den måde. Men self godt du ikke havde voldsom smerter.

Anmeld Citér

31. august 2022

Wampires

Love Angel skriver:

SERØST  tar du gas på mig? Haha 9 cm åben og ikke mærke til noget??!! Det sygt hvis nogle virkelig kan opleve det på den måde. Men self godt du ikke havde voldsom smerter.

ja jeg var også hadeperson i første mødregruppe efter at have fortalt min oplevelse..

men nej jeg følte overhovedet ikke at det gjorde nær så ondt som mine menssmerter..

og de havde jo sagt til fødselsforberedelse at man overhovedet ikke var i tvivl for det ville gøre så ondt at man følte man tabte pusten..

det havde jeg så anden gang i stedet fra start til slut..

og tredje gang en mellemting..

Anmeld Citér

31. august 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Wampires skriver:

ja jeg var også hadeperson i første mødregruppe efter at have fortalt min oplevelse..

men nej jeg følte overhovedet ikke at det gjorde nær så ondt som mine menssmerter..

og de havde jo sagt til fødselsforberedelse at man overhovedet ikke var i tvivl for det ville gøre så ondt at man følte man tabte pusten..

det havde jeg så anden gang i stedet fra start til slut..

og tredje gang en mellemting..

Ej det er da ikke noget at hade nogle for. 

og okay hvor vildt. At det kan lad sig gøre

hvordan oplevede du så pressefasen?

Anmeld Citér

1. september 2022

Wampires

Love Angel skriver:

Ej det er da ikke noget at hade nogle for. 

og okay hvor vildt. At det kan lad sig gøre

hvordan oplevede du så pressefasen?

jeg var ikke i tvivl om at det var det jeg skulle.. alt andet zonede ud og jeg kunne kun fokusere på det.. men jeg havde misforstået dem til fødselsforberedelsen og troede at kroppen selv pressede nok så gjorde ikke noget selv før til allersidst...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.