Første tegn på fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
18 svar
26 synes godt om
29. august 2022

Soife

Godaften! 
Hvad var jeres første tegn på fødsel?

Er førstegangs og 37+0 imorgen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Med mit første barn, var det at vandet gik som første tegn. 

med mit andet barn, var det veer som det første tegn. 

ingen af dem var der optakt til noget. Jeg mærkede intet før vupti så gik vandet i første graviditet. Og vupti så havde jeg veer i andet gang jeg var gravid.

nu jeg gravid med 3 barn. Og jeg er idag 39+1. Og er vildt spændt på hvordan det starter den her gang. 

Anmeld Citér

29. august 2022

Mrs.

Jeg fik et niv i lænden der holdte ved 3-4 min omkring kl 1 om natten, natten til termin. 
skulle ind til igangsættelse pga mistanke om for lidt fostervand - da jeg kom ind på hospitalet kl. 8 havde jeg det perfekt - ingen symptomer og vi snakkede igangsættelses metoder osv. 

kl. 8.30 lavede de gyn undersøgelse, der var jeg 5 cm åben! Så de tog vandet 8.40. 
9.26 var hun født  

held og Lykke med den forestående fødsel

Anmeld Citér

29. august 2022

Soife

Love Angel skriver:

Med mit første barn, var det at vandet gik som første tegn. 

med mit andet barn, var det veer som det første tegn. 

ingen af dem var der optakt til noget. Jeg mærkede intet før vupti så gik vandet i første graviditet. Og vupti så havde jeg veer i andet gang jeg var gravid.

nu jeg gravid med 3 barn. Og jeg er idag 39+1. Og er vildt spændt på hvordan det starter den her gang. 

Ja det bliver da spændende hvordan det starter denne gang så! 

Er man i tvivl om at det er gået igang, hvis vandet ikke er gået?  

Jeg har haft det hammer skidt de sidste par dage med opkast om morgenen, murren og vildt træt, så jeg er lidt spændt på hvornår det starter!

Anmeld Citér

29. august 2022

Mrs.

Soife skriver:

Jeg har haft det hammer skidt de sidste par dage med opkast om morgenen, murren og vildt træt, så jeg er lidt spændt på hvornår det starter!

Altså jeg havde på trods af jeg havde født før INGEN ide om det før jm sagde jeg var 5 cm åben.. 

tror det er meget individuelt

Anmeld Citér

29. august 2022

Soife

Mrs. skriver:

Altså jeg havde på trods af jeg havde født før INGEN ide om det før jm sagde jeg var 5 cm åben.. 

tror det er meget individuelt

Det har jeg også hørt flere sige, og et kontrolmenneske som jeg har lidt svært ved at være i hvis jeg skal være i tvivl

Anmeld Citér

29. august 2022

FrkS

Profilbillede for FrkS

Altså jeg var ikke i tvivl. Jeg havde haft en fin dag - stille og rolig. Ingen optakt til noget som helst. Min mand kom hjem fra arbejde og kl. 17.00 fik jeg den første ve og jeg sagde til min mand, at nu var det lige om lidt.
Veer’ne var regelmæssige fra start, men der var ca. 10 min i mellem dem.  
Vi gik i seng og ved midnat blev veerne kraftigere og med 3 min i mellem og vi kørte på sygehuset. Mit vand gik først i badekaret da jeg var 7-8 cm åben. Kl. 6.37 om morgenen var han født.

Så stille og rolig førstegangsfødsel

Anmeld Citér

29. august 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Soife skriver:

Mit vand startet med at sive først og der var jeg meget i tvivl. Og en nat vågnede jeg af at  jeg mærkede at sengen var våd. Og der bliv jeg lidt mere sikker på at vandet måske er gået. Men skiftet lændet og sov videre men nogle timer efter begyndte veerne også var man ikke så meget i tvivl mere

men det eneste du kan være sikker på at fødslen er i gang. Er når vandet går eller du få veer.

Anmeld Citér

29. august 2022

Mrs.

Soife skriver:

Det har jeg også hørt flere sige, og et kontrolmenneske som jeg har lidt svært ved at være i hvis jeg skal være i tvivl

Synes faktisk det værste var ikke at vide hvornår det skete   
jeg er også super kontrol menneske - ALT er planlagt og jeg trives bedst med at have overblik og kontrol over situationen.. men ja den kontrol må man slippe under en graviditet/fødsel  åh det er frustrerende  

men mine børn må have vidst mor er lidt kontrol freak for den første er født 2 timer før termin og nr. 2 er født på terminsdato  

måske din bebs også tænker h*n hellere må komme som planlagt

Anmeld Citér

29. august 2022

Soife

Mrs. skriver:

Synes faktisk det værste var ikke at vide hvornår det skete   
jeg er også super kontrol menneske - ALT er planlagt og jeg trives bedst med at have overblik og kontrol over situationen.. men ja den kontrol må man slippe under en graviditet/fødsel  åh det er frustrerende  

men mine børn må have vidst mor er lidt kontrol freak for den første er født 2 timer før termin og nr. 2 er født på terminsdato  

måske din bebs også tænker h*n hellere må komme som planlagt

Haha ja måske - og dog - for jeg er sat til dagen efter min 30 års fødselsdag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.