DIY klædeskab + nyt teenage værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
11 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2022

Mrs.

Hej! 
jeg har en dreng på 11 som ikke ønsker sig noget i julegave  (han siger selv han har jo alt han ønsker sig&hellip 

så jeg gik i tænke boks og ja her er min ide: 

hans værelse er mindre end det ved siden af vores som pt er baby legetøjs opbevaring. 
jeg skal have smidt vores store klædeskab ud så der er plads til den lilles tremmeseng i vores værelse til når hun skal over i den og sove. 
jeg vil så bruge hans nuværende værelse som legeværelse da jeg tænker den lille nok sover inde i vores værelse ihvertfald nogen år endnu (i egen seng dog) og er rart med et legeværelse lige ud til stue/køkken. 
han skal så have det store værelse i julegave! 
tænker at købe en kontinentalseng 120/140x200 til ham (han er vild med vores seng nemlig og den kan han jo bruge i mange mange år), og led lys langs alle panelerne, og et fedt wallsticker. Jeg låser værelset af indtil da, så jeg kan samle tingene derinde og han ikke går ind og ser det. Han skal til sin far og holde jul fra d 22-23/12. Så de dage vil jeg så rykke rundt så når han kommer hjem får han en nøgle i julegave til værelset - tada?! Nyt fedt værelse i gave  

jeg søger gode råd til følgende: 

jeg skal have en form for tøj opbevaring istedet for vores store klædeskab. Det skal fylde minimalt men stadig have god opbevaringsplads. DIY projekter er velkomne såvel som link til køb. 

pynt/nips/indretning på teenage værelse. Noget han ikke bliver træt af på ingen tid, gerne stilrent/minimalistisk med sort/hvid og så en gennemgående farve. Han har mange yndlingsfarver så der er mange muligheder. (Alt fra pink, blå, rød osv han kan li de fleste farver) 

han spiller på konsol, og fjernsynet bliver sat op på væggen igen i det nye værelse - vi vil gerne have en løsning for hvad han kan sidde behageligt i, uden det fylder for meget (sengen tager godt med plads jo) og gerne noget han kan enten bruge til flere ting eller som nemt kan rykkes til side. Han har en sækkestol men bruger den ikke da han ikke føler han sidder ordenligt i den. 

og så erfaringer med små “mini-bar” køleskabe, evt henvisning til et godt der passer fint ind i et værelse, så han kan have sin egen lille minibar med juice og snacks

evt billeder hvis nogen har lavet et værelse hvor sengen står oppe på fx kommoder eller lign så der er opbevaring under sengen - er lidt i tvivl om dette da jeg er bange for det får sengen til at virke meget massiv i rummet? 

hvad tænker i? Glæder mig til at høre jeres ideer 

på forhånd tak!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Rigtig god idé med et nyt værelse i julegave

Måske et fjollet forslag, men jeg har ingen teenagebørn endnu: Hvad med at tage på inspirationstur i Ikea? De har jo flere værelser sat op i udstillingen, hvor du kunne få idéer ud fra hans smag. 

Anmeld Citér

25. august 2022

Mrs.

Aalborgtøsen skriver:

Rigtig god idé med et nyt værelse i julegave

Måske et fjollet forslag, men jeg har ingen teenagebørn endnu: Hvad med at tage på inspirationstur i Ikea? De har jo flere værelser sat op i udstillingen, hvor du kunne få idéer ud fra hans smag. 

Har overvejet det men det er en lang køretur for mig til Ikea og har en lille på 3 måneder  

derfor foregår det meste planlægning hjemmefra mens hun sover og får så vidt muligt leveret alt til døren  

Anmeld Citér

25. august 2022

Mrs.

Ingen ideer?

Anmeld Citér

25. august 2022

321

Profilbillede for 321
Mrs. skriver:

Hej! 
jeg har en dreng på 11 som ikke ønsker sig noget i julegave  (han siger selv han har jo alt han ønsker sig&hellip 

så jeg gik i tænke boks og ja her er min ide: 

hans værelse er mindre end det ved siden af vores som pt er baby legetøjs opbevaring. 
jeg skal have smidt vores store klædeskab ud så der er plads til den lilles tremmeseng i vores værelse til når hun skal over i den og sove. 
jeg vil så bruge hans nuværende værelse som legeværelse da jeg tænker den lille nok sover inde i vores værelse ihvertfald nogen år endnu (i egen seng dog) og er rart med et legeværelse lige ud til stue/køkken. 
han skal så have det store værelse i julegave! 
tænker at købe en kontinentalseng 120/140x200 til ham (han er vild med vores seng nemlig og den kan han jo bruge i mange mange år), og led lys langs alle panelerne, og et fedt wallsticker. Jeg låser værelset af indtil da, så jeg kan samle tingene derinde og han ikke går ind og ser det. Han skal til sin far og holde jul fra d 22-23/12. Så de dage vil jeg så rykke rundt så når han kommer hjem får han en nøgle i julegave til værelset - tada?! Nyt fedt værelse i gave  

jeg søger gode råd til følgende: 

jeg skal have en form for tøj opbevaring istedet for vores store klædeskab. Det skal fylde minimalt men stadig have god opbevaringsplads. DIY projekter er velkomne såvel som link til køb. 

pynt/nips/indretning på teenage værelse. Noget han ikke bliver træt af på ingen tid, gerne stilrent/minimalistisk med sort/hvid og så en gennemgående farve. Han har mange yndlingsfarver så der er mange muligheder. (Alt fra pink, blå, rød osv han kan li de fleste farver) 

han spiller på konsol, og fjernsynet bliver sat op på væggen igen i det nye værelse - vi vil gerne have en løsning for hvad han kan sidde behageligt i, uden det fylder for meget (sengen tager godt med plads jo) og gerne noget han kan enten bruge til flere ting eller som nemt kan rykkes til side. Han har en sækkestol men bruger den ikke da han ikke føler han sidder ordenligt i den. 

og så erfaringer med små “mini-bar” køleskabe, evt henvisning til et godt der passer fint ind i et værelse, så han kan have sin egen lille minibar med juice og snacks

evt billeder hvis nogen har lavet et værelse hvor sengen står oppe på fx kommoder eller lign så der er opbevaring under sengen - er lidt i tvivl om dette da jeg er bange for det får sengen til at virke meget massiv i rummet? 

hvad tænker i? Glæder mig til at høre jeres ideer 

på forhånd tak!

Du kan få kontinental senge med opbevaring under. Hvor du nærmest løfter hele madrassen op. Prøv at Google boxmadras m. Opbevaring eller kontinental med opbevaring. De er nemme at lukke op. 
hvis jeg skulle lave et teenage drenge værelse så ville jeg købe de der omklædningsskabe i jern til tøjet og ellers kan man få dem i nogen lavere udgaver som kan bruges som kommode af en slags, hvor han kan have konsollen stående under fjernsynet. 
Tror jeg ville købe et Coca-Cola køleskab og nogen gamer plakater. 
også et lille sofa bord, evt. et af dem hvor der er er et mindre under som man man trække frem hvis man har behov for mere bord plads. 

Anmeld Citér

25. august 2022

Linlin2022

Vi har bygget både min datter og mellemste søns senge op på Ikeas stuva skabe/skuffer. Hendes på to små i højden, hans på een. Det fungerer ret godt ifht opbevaring 

Anmeld Citér

25. august 2022

Mrs.

321 skriver:

Du kan få kontinental senge med opbevaring under. Hvor du nærmest løfter hele madrassen op. Prøv at Google boxmadras m. Opbevaring eller kontinental med opbevaring. De er nemme at lukke op. 
hvis jeg skulle lave et teenage drenge værelse så ville jeg købe de der omklædningsskabe i jern til tøjet og ellers kan man få dem i nogen lavere udgaver som kan bruges som kommode af en slags, hvor han kan have konsollen stående under fjernsynet. 
også et lille sofa bord, evt. et af dem hvor der er er et mindre under som man man trække frem hvis man har behov for mere bord plads. 

Har netop også kigget efter et Coca cola køleskab synes de er så fede!! 
de der jern garderober hvor har du set dem?

Anmeld Citér

25. august 2022

Mrs.

Linlin2022 skriver:

Vi har bygget både min datter og mellemste søns senge op på Ikeas stuva skabe/skuffer. Hendes på to små i højden, hans på een. Det fungerer ret godt ifht opbevaring 

Det virker ikke “massivt” i rummet? Hvordan ifht at komme op, har i bygget trin op, eller hopper de bare op? Kunne godt mistænke min søn for at bruge skufferne som trappe og det tænker jeg ikke de holder til i længden

Anmeld Citér

25. august 2022

Mrs.

321 skriver:

Ifht garderobe vil jeg dog lige sige at det er vores soveværelse der har brug for en “kompakt” garderobe da vi skal have plads til tremmesengen og pt har et enormt klædeskab der står i vejen.. 

men vil rigtig gerne se dit forslag ifht teenage værelset, da han pt “bare” har en kommode med 6 skuffer i hvid, så kunne da være fedt med noget lidt rustikt og råt inde i det stilrene

Anmeld Citér

26. august 2022

Anonym

Jeg er ikke i tvivl om, at du har de absolut bedste hensigter. Og som voksen synes jeg, at det er en rigtig dejlig omtanke  

Jeg vil blot dele min egen erfaring til eftertanke. Jeg fik nemlig et nyt værelse i fødselsdagsgave, da jeg var 12 år, og jeg hadede det. Det lyder utaknemmeligt og det var jeg nok også. For jeg brød mig ikke om nogle af de ting, som min mor havde puttet derind. Jeg turde ikke sige noget og hadede det værelse som pesten indtil jeg flyttede hjemmefra. 

Jeg ville nok på en eller anden måde inddrage ham i beslutningerne. Måske bare købe seng og køleskab og lade ham være med i resten. Eller i hvert fald være åben for hvis der er noget, han ikke bryder sig om 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.