Amning om natten og huller i tænderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2022

lineog4

Nu er det et lille stykke tid siden, så mon ikke du/I har fundet en løsning.

Men ville egentlig bare skrive, at fordi man ikke ammer om natten og til putning, så behøver man jo ikke stoppe med at amme.

Vi stoppede natamning og amning til at putte før amningen. Og det fungerede - en hård overgangsperiode med en masse vand om natten, men det gav på kort tid en bedre søvn og også en pige, der var mere glad for mad om dagen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2022

Anonym trådstarter

Putteputte skriver:

Jeg stoppede med at amme da min var 2,8 år. Jeg udfasede det ved at smøre god negl på mine nipples

Jeg tror ikke lige jeg fangede hvad du smurte  

Anmeld Citér

28. august 2022

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu er det et lille stykke tid siden, så mon ikke du/I har fundet en løsning.

Men ville egentlig bare skrive, at fordi man ikke ammer om natten og til putning, så behøver man jo ikke stoppe med at amme.

Vi stoppede natamning og amning til at putte før amningen. Og det fungerede - en hård overgangsperiode med en masse vand om natten, men det gav på kort tid en bedre søvn og også en pige, der var mere glad for mad om dagen. 

Det er også sandt, men vi(eller måske rettere min søn) har bare udfaset de andre amning lidt med tiden, så vi har faktisk kun amning til putning både lur og om natten og natteamningerne tilbage.

Jeg håber også på at vi kan få en smule mere mad ind, specielt i vuggestuen, der kniber det lidt. 

Anmeld Citér

28. august 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Tusind tak for at dele din erfaring, jeg overvejede også piller, men tænkte lige at give det et forsøg mere på naturligvis. Og det går rigtig godt helt uden gråd kun en smule klagen.

Hvor dejligt at det går godt.

Anmeld Citér

28. august 2022

Ønskebarn1986

Altså nu spurgte jeg jo ikke om de havde behov for at blive ammet. Og jeg ved udmærket at de ikke fysiologisk har nødvendigvis behov for det. Jeg ved ikke helt om du forstår at amning er mere end bare næring, det er trøst, nærvær og tryghed, så det er nok et større behov hos ham. Hvis man har haft en rigtig hård start, hvilket har været tilfældet for os, så er der måske bare behov for det lidt mere end hos andre. Desuden så tror jeg på at det er rigtig sundt at have et så langt/kort ammeforløb som det passer mor/barn, så er det lige meget hvad du eller andre tænker. Og rigtig nok så står der på WHO at det godt at amme indtil 2 år, at du ikke synes det er vel op til dig hvad du gør i dit hjem. Og vand bliver der drukket næsten 4 glas af i løbet af natten, men han vil stadigvæk ammes. 

Men kan du ikke give ham trøst, nærvær og tryghed på andre måder end at amme ham? Det er en tilvænningsproces, han skal igennem, han er jo ikke en baby længere. 

Synes godt nok, det synd for ham, at han allerede har begyndende huller i så ung en alder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.