Jeg tror, at så længe man er opmærksom på at man ikke kender hver en afkrog af gode og dårlige sider/vaner af hinanden og man er villig til at få det til at fungere og lytter til hinanden og giver plads, så kan det godt gå.
Jeg kender 2 par der har fået barn meget tidligt i forholdet og de kan være udfordrede på at de manglede forelskelsesdagene og det lynhurtigt blev “alvorligt”.
De er stadig sammen i dag (hos det ene par er drengen 7 nu), men det har også krævet nogle parterapiture, for de kendte reelt ikke hinanden da de mødtes og de har begge haft nogle hårde ture fordi i forelskelsesfasen er man jo altid den bedste udgave af sig selv. Og når hverdagen melder sig, tager man ikke bare benene på nakken hvis man har et barn.
Det er for altid og man SKAL kunne samarbejde hvis forholdet ikke holder.. Men det tror til gengæld er godt givet ud at få en parterapeut ind over uanset om der er udfordringer eller ej, også ift hvordan i håndterer sammenbragte børn i denne situation.
Vil også anbefale jer at lave nogle familieregelsæt for kriser og hvis det viser sig at forholdet ikke holder. Skrive ned og blive enige om hvordan I håndterer forskellige situationer og scenarier.. Det er lettere at blive enige om ting før baby er født (og når man ikke er træt og opbrugt), for det er hårdt at få børn og små babyer kan trække tænder ud på selv den bedste og mest overskudsagtige person.
Jeg hæfter mig ved at I har opbakning. Og det er et kæmpe plus.
held og Lykke og tillykke med graviditeten.
Anmeld
Citér