Anonym skriver:
Det lyder til at være mere kompliceret end som så. Måske trækker han sig fordi han ved du er i et forhold og ikke kan se nogen fremtidsudsigter for jer to sammen, før du ikke længere er i et forhold med en anden.
Hvad tænker du han er ked af, har i snakket om noget der gør, at han har vist den følelse? Du skriver han har erfaringer med sig fra tidligere forhold, kunne det eventuelt være dårlige erfaringer som gør, at han er bange for at indlede et forhold?
Du skriver også du er indforstået med hans krav, men er de krav rimelige for dig og kan du bevare en relation til en mand, som bare forsvinder i tide og utide?
Han har virkelig komplementeret mig både på udseende men også ift min personlighed og at jeg er fx ikke kun lækker, jeg er smuk og dejlig. Men det er også måden han kigger på mig på og måden han siger det. Han vil kun have mig og han vil også vise mig frem men pga situationen kan det selvfølgelig ikke lade sig gøre. Vi har også talt om hyggelige ting, som ikke omhandler noget frækt fx.
Han taler lidt hårdt om sig selv og det virker som om, han synes, jeg har et godt liv og at han slet ikke kan tilbyde mig det samme. Som om han ikke fortjener mig.
Jeg ved, at det godt kan være, at han slet ikke vil noget som helst og at han bare leger. Men det kan også være, at han trækker sig for at beskytte sig selv, hvis han rent faktisk føler noget.
Jeg må indrømme, jeg har svært ved at forestille mig, at han ikke føler noget 
Og så virker det som om, at han tror han ved, hvilke forventninger jeg har. Han tror måske, vi skal flytte sammen og han skal være papfar for tre børn og vi skal være sammen hele tiden og alt det der normalt følger med i et klassisk forhold. Men der er jeg slet ikke og man behøver jo heller ikke at have et klassisk forhold.
Uanset hvad så kan jeg bare ikke glemme ham og det hæmmer mig på så mange områder, bla følelsesmæssigt - eller især følelsesmæssigt. Og det har også samtidig været svært og ikke mindst skræmmende at forlade noget som er trygt og dejligt... fordi det er trygt. Vi kan jo godt lide tryghed, men tryghed er jo ensbetydende med kærlighed, hvis det giver mening. Kærlighed er heller ikke ensbetydende med romantisk kærlighed.
Men de krav han har lige nu det er at man har sin frihed til at være sammen med sine venner, at man ikke er sammen hele tiden og at man ikke flytter sammen. Eller jeg vil egentlig ikke kalde det et krav, for han har jo ikke sagt, at hvis det bliver sådan og sådan, så vil han gerne. Men jeg tror, at han også har brug for at mærke sig selv og så ikke kaste sig ud i nye udfordringer med andres børn.
Men jeg kan ikke glemme tanken om, at det er som om, vi bare passer sammen, men at timingen bare er elendig.
Jeg ved ikke hvad han skulle være ked af, udover at han måske føler det samme og at det er for svært for ham fordi han jo ikke kan få mig nu som det er.