Anbefal solcreme med fysisk filter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
14 svar
6 synes godt om
12. august 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Min datter lider af børneeksem, og det lader nu også til at hun slår ud af solcreme (i hvert fald dem vi har, som alle er med kemisk filter). 

Er der nogen der kan anbefale en solcreme med fysisk filter? Gerne en der er nem at smøre ud og ikke fedter (hvis det findes?). Det er selvfølgelig et krav, at den har diverse mærkninger som svanemærket, astma-allergi mærket osv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Måske apoteket kan hjælpe jer? 
vores datter med børneeksem bruger en fra A-derma, 50 spf, der hedder noget med protect ad. Very High protection. Den er udviklet til hud med eksem osv. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Kastanje

Ønskebaby1987 skriver:

Min datter lider af børneeksem, og det lader nu også til at hun slår ud af solcreme (i hvert fald dem vi har, som alle er med kemisk filter). 

Er der nogen der kan anbefale en solcreme med fysisk filter? Gerne en der er nem at smøre ud og ikke fedter (hvis det findes?). Det er selvfølgelig et krav, at den har diverse mærkninger som svanemærket, astma-allergi mærket osv

La Roch posay

Anmeld Citér

12. august 2022

Tip!

La roche Posay. Det er den jeg har fået anbefalet af hudlægerne til min søn med eksem. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Maximus4

Når i bare er derhjemme og du har mulighed for at holde opsyn hele tiden og kan få hende til at skifte fra sol til skygge uden solcreme, så har solen en helende effekt på børne eksem. Prøv det Jo mere sol på de udsatte steder jo bedre. Bare sørg for at skifte mellem sol og skygge. 

Og når hun er ude og ikke kan holde øje, så siger jeg også La Roche-Posay. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg stemmer også i med La Roche Posay.

Anmeld Citér

12. august 2022

Ønskebaby1987

Tak for svar

Jeg er dog i tvivl om begge produkter, der foreslåes, da begge produkter indeholder kemiske filtre. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Kan i ikke bruge en uv dragt som ikke sidder helt tæt så der stadig kommer luft og så en solhat?

Nu ved jeg ikke om linket virker men tror det er den her som de andre anbefaler og vi har også været glade for den. 

https://www.laroche-posay.dk/anthelios/anthelios-baby-sollotion-spf50-plus

Anmeld Citér

12. august 2022

My1234

Måske apoteket kan hjælpe jer? 
vores datter med børneeksem bruger en fra A-derma, 50 spf, der hedder noget med protect ad. Very High protection. Den er udviklet til hud med eksem osv. 

Den vil jeg også anbefale

Vores børn har børneeksem, og vi oplever at badetøj ofte forværrer det. Også selvom vi tager den af efter badning. Vi bruger bare løst bomuldstøj. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Ønskebaby1987

Agma skriver:

Kan i ikke bruge en uv dragt som ikke sidder helt tæt så der stadig kommer luft og så en solhat?

Nu ved jeg ikke om linket virker men tror det er den her som de andre anbefaler og vi har også været glade for den. 

https://www.laroche-posay.dk/anthelios/anthelios-baby-sollotion-spf50-plus

Jo det gør vi også hjemme i haven, men synes stadig vi også er nødt til at finde en solcreme hun kan tåle.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.