Ja, jeg ser det som helt normalt
Det er ikke nemt at være gravid og have angst eller i det hele taget være psykisk sårbar, det ved jeg personligt. Mine psykiske udfordringer er blusset op under min graviditet, og selvom ingen af dem konkret omhandler graviditeten og min graviditet for mig er en ren positiv ting, så har jeg haft katestrofetanker om det hele
Bliver jeg nu en god mor? Kan jeg overhovedet finde ud af at være nogens mor? Hvad hvis baby ikke udvikler sig som den skal? Osv.
Af en eller anden grund lykkes det mig for det meste at slippe tankerne og stole på min krop, og fortælle mig selv at jeg gør det bedste jeg kan og at mit barn får en far, der netop er stabil og som vil det mindst lige så meget som jeg vil det. Angst og andre psykiske udfordringer gør ikke en uegnet som forældre.
Mit bedste råd til dig er at gøre opmærksom på din angst ved det første lægebesøg, så du kan få ekstra støtte under din graviditet
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du er i behandling hos psykolog/psykiater eller måske tager medicin for din angst.
Anmeld
Citér