Anonym skriver:
Min kæreste fortalte mig her til formiddag at han var inviteret til et hobby arrangement her til aften og spurgte om det var okay med mig. Han sagde at han ville hente sit udstyr og så kører med nogle venner som ville køre ham hjem bagefter, men på turen ringer han til mig og siger at han selv kører derud, og at han måske kører indenom et fælles vennepar til en kop kaffe bagefter, men at han nok skal komme hjem i nat. Han skriver så til mig for en times tid siden at han sover hos dem.
Jeg sidder nu med en mærkelig fornemmelse af at være glemt/ikke hørt, men samtidig er der også en lille stemme der siger at der bare er fordi min eks altid lavede aftaler henover hovedet på mig.
Så er det bare min usikkerhed der spiller mig et pus eller hvordan?
Det er nærmest umuligt at svare på, når man ikke kender spor til jeres forhold, vaner, aftaler osv. Og, lige så væsentligt, ikke ved, hvad du har sagt til det undervejs.
For mig er der fx stor forskel på, om det er en familiefar, der handler så impulsivt og lader sin kæreste stå alene med et eller flere børn, der skal have mad og puttes og op til pasning i morgen, eller om I er et ungt og ret nyt par, der kun har jer selv at tænke på. Jeg har altid været ret large i forhold til min mands frihed til at gøre ting på egen hånd, men hvis jeg i en konkret situation bad ham om at komme hjem - og/eller der var børn og hverdag inde i billedet - ville jeg synes, det var lige “frisk nok” af ham at sove ude uden varsel.
Anmeld
Citér