Hvor mange sutteflasker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2022

ST87

Tak for alle jeres svar, det er en stor hjælp �� 

Det er netop MAM anti-kolik flasker vi er gået efter. Ud fra jeres svar starter vi med 10 almindelige/store og ser hen ad vejen om der opstår behov for andet eller flere.

Vi havde tænkt at steriliserer dem i opvaskemaskinen, den kører i forvejen en del, da vi bor 5 i huset i et bofællesskab. Men måske vi skal se en ekstra gang på den der dims til mikrobølgeovnen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

10 MAM sutteflasker og en Baby Breeza Pro maskine - så er dit liv meget nemmere med flaske

Min datter fik også flaske grundet jeg ikke fik noget mælk, hun er stærk sund og glad... så det skal nok gå Og Baby breeza er ALLE pengene værd!!!

Anmeld Citér

9. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
ST87 skriver:

Hej piger

Min mand og jeg venter vores første baby her til september. Hun bliver flaskebaby, da jeg får noget medicin til at regulerer blodsukkeret, som jeg ikke må tage under amning. Amning er derfor ikke en mulighed, hvis vores datter skal have en mor, der hænger nogenlunde sammen.

Mit spørgsmål er, hvor mange sutteflasker skal vi købe i de forskellige størelser?

Jeg havde tænkt 10 sutteflasker, så vi måske kun skal sterilisere dem en gang i døgnet, for nemheds skyld. Men de fåes jo i forskellige størelser. Skal vi så have 10 af de små, 10 mellem og 10 store? Det virker måske liiiige i overkanten  
Eller kan man bruge 10 store og så bare skifte suttehovedet ud med str. 1, 2 og 3 i takt med at baby vokser?

Hvad har fungeret for jer andre? 

Jeg har haft 2 små, 4 mellem og 4 store..

det er super nemt at skolde dem af så der altid er 2 klar til brug...

skoldning= kog vand i elkedel, hæld op i sutteflasken så den er fyldt, hav en bøtte med sutten og toppen og overhæld den med resten af vandet så den er dækket... tager max 5 minutter og er noget jeg gør i forbindelse med f.eks. opvask hvor jeg alligevel er i gang med vand og er i køkkenet...

Anmeld Citér

9. august 2022

Lje

ST87 skriver:

Tak for alle jeres svar, det er en stor hjælp �� 

Det er netop MAM anti-kolik flasker vi er gået efter. Ud fra jeres svar starter vi med 10 almindelige/store og ser hen ad vejen om der opstår behov for andet eller flere.

Vi havde tænkt at steriliserer dem i opvaskemaskinen, den kører i forvejen en del, da vi bor 5 i huset i et bofællesskab. Men måske vi skal se en ekstra gang på den der dims til mikrobølgeovnen. 

Følg lige op på anbefalingerne omkring opvaskemaskine (mener, de skal køre på 60 grader) og om skoldning af flasker er nok eller de skal koges/steriliseres. 

Det vil være så ærgerligt med babymaveonde pga. ikke tilstrækkelig hygiejne. 

Vh. 

Anmeld Citér

9. august 2022

ST87

@Mette Larsen, vi har netop købt en babybrezza

Jeg tror vi bliver meget glade for den. Især om natten, vi vil stille den ved siden af sengen (babys seng er koblet på vores seng, så vi kan nå både baby og brezza fra sengen). Når baby vågner og er sulten sætter jeg brezza igang, løfter baby op til mig og lægger hende til hud-mod-hud og så får hun flasken, helt uden at jeg skal stå ud af sengen

Det er i hvertfald drømmen... om det kommer til at fungere lige så godt i virkeligheden må tiden vise  

Om dagen kan brezzaen stå i køkkenet og på den måde være lige ved hånden

@Vampire, ja det med skoldning er nok både nemt og hurtigt imens vi alligevel ryder af efter aftensmaden

Vi må prøve os frem og se hvilken metode der passer lettest ind i vores øvrige rutiner.

Anmeld Citér

9. august 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen
ST87 skriver:

@Mette Larsen, vi har netop købt en babybrezza

Jeg tror vi bliver meget glade for den. Især om natten, vi vil stille den ved siden af sengen (babys seng er koblet på vores seng, så vi kan nå både baby og brezza fra sengen). Når baby vågner og er sulten sætter jeg brezza igang, løfter baby op til mig og lægger hende til hud-mod-hud og så får hun flasken, helt uden at jeg skal stå ud af sengen

Det er i hvertfald drømmen... om det kommer til at fungere lige så godt i virkeligheden må tiden vise  

Om dagen kan brezzaen stå i køkkenet og på den måde være lige ved hånden

@Vampire, ja det med skoldning er nok både nemt og hurtigt imens vi alligevel ryder af efter aftensmaden

Vi må prøve os frem og se hvilken metode der passer lettest ind i vores øvrige rutiner.

Super I har købt den, det er nemlig mega nemt og sådan som du beskriver sådan vil det være

Med tiden kan jeg anbefale dig at købe en ekstra tragt ( https://babybrezza.dk/pakke-tragt-og-tragtlag-easy-clean-upgrade-formula-pro-advanced )

For den skal rengøres ved hver 4. flaske og det kan godt blive lidt hurtigt især når de er helt små, så er det nemt bare at skifte tragten hvis man har travlt.

Med hensyn til rengøring af sutteflaskerne, er det godt at have nogle stykker, vi skyllede dem altid efter brug, samlede 4 stykker og så vaskede dem op i hånden med neutral opvaskemiddel, skyllede dem og derefter skoldede i micro ovnen da hun var lille...

Nu her hvor hun er større og ingen problemer med mavse, så er det nok bare en tur i opvaskeren

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

9. august 2022

ST87

Lje skriver:

Følg lige op på anbefalingerne omkring opvaskemaskine (mener, de skal køre på 60 grader) og om skoldning af flasker er nok eller de skal koges/steriliseres. 

Det vil være så ærgerligt med babymaveonde pga. ikke tilstrækkelig hygiejne. 

Vh. 

Ja, jeg har læst om det og opvaskemaskine på mindst 60 grader skulle kunne gøre det.

Og ellers kogning eller mikrobølgeovn. Jeg kan ikke huske at skoldning har været nævnt, det skal nok lige dobbelttjekkes. 

Anmeld Citér

9. august 2022

ST87

Mette Larsen skriver:

Super I har købt den, det er nemlig mega nemt og sådan som du beskriver sådan vil det være

Med tiden kan jeg anbefale dig at købe en ekstra tragt ( https://babybrezza.dk/pakke-tragt-og-tragtlag-easy-clean-upgrade-formula-pro-advanced )

For den skal rengøres ved hver 4. flaske og det kan godt blive lidt hurtigt især når de er helt små, så er det nemt bare at skifte tragten hvis man har travlt.

Med hensyn til rengøring af sutteflaskerne, er det godt at have nogle stykker, vi skyllede dem altid efter brug, samlede 4 stykker og så vaskede dem op i hånden med neutral opvaskemiddel, skyllede dem og derefter skoldede i micro ovnen da hun var lille...

Nu her hvor hun er større og ingen problemer med mavse, så er det nok bare en tur i opvaskeren

Held og lykke med det hele

Smart! Tak for tippet

Anmeld Citér

9. august 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Ja, jeg har læst om det og opvaskemaskine på mindst 60 grader skulle kunne gøre det.

Og ellers kogning eller mikrobølgeovn. Jeg kan ikke huske at skoldning har været nævnt, det skal nok lige dobbelttjekkes. 

Mener nok at det hedder sig at så længe baby er under 4 måneder skal flaskerne skoldes med kogende vand eller lignende (fx mikroovn). Ligesom at der skal bruges kogt, afkølet vand og ikke bare vand fra hanen til det de skal drikke.

Anmeld Citér

9. august 2022

Musemåtte

Ved opvaskemaskine skal de vaskes på mindst 65 grader, så anses de som steriliseret ifølge Sundhedsstyrelsen - Kan også gøres fra nyfødt. Vi skifter mellem dette, og vaske op i hånden, hvorefter mam flaskerne bliver steriliseret i mikroovnen, da man ikke behøver en boks til mam anti kolik. Se evt på YouTube hvordan flasken skal samles for at sterilisere sig selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.