Hvor mange sutteflasker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.343 visninger
20 svar
5 synes godt om
8. august 2022

ST87

Hej piger

Min mand og jeg venter vores første baby her til september. Hun bliver flaskebaby, da jeg får noget medicin til at regulerer blodsukkeret, som jeg ikke må tage under amning. Amning er derfor ikke en mulighed, hvis vores datter skal have en mor, der hænger nogenlunde sammen.

Mit spørgsmål er, hvor mange sutteflasker skal vi købe i de forskellige størelser?

Jeg havde tænkt 10 sutteflasker, så vi måske kun skal sterilisere dem en gang i døgnet, for nemheds skyld. Men de fåes jo i forskellige størelser. Skal vi så have 10 af de små, 10 mellem og 10 store? Det virker måske liiiige i overkanten  
Eller kan man bruge 10 store og så bare skifte suttehovedet ud med str. 1, 2 og 3 i takt med at baby vokser?

Hvad har fungeret for jer andre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
ST87 skriver:

Hej piger

Min mand og jeg venter vores første baby her til september. Hun bliver flaskebaby, da jeg får noget medicin til at regulerer blodsukkeret, som jeg ikke må tage under amning. Amning er derfor ikke en mulighed, hvis vores datter skal have en mor, der hænger nogenlunde sammen.

Mit spørgsmål er, hvor mange sutteflasker skal vi købe i de forskellige størelser?

Jeg havde tænkt 10 sutteflasker, så vi måske kun skal sterilisere dem en gang i døgnet, for nemheds skyld. Men de fåes jo i forskellige størelser. Skal vi så have 10 af de små, 10 mellem og 10 store? Det virker måske liiiige i overkanten  
Eller kan man bruge 10 store og så bare skifte suttehovedet ud med str. 1, 2 og 3 i takt med at baby vokser?

Når hun skal være ren flaskebarn, så tænker jeg ikke, at 10 flasker er nok, hvis I kun vil vaske en gang i døgnet.. For tit tager de måske kun 10-20 ml og er så sultne igen efter en halv time.. Det er i hvert fald min erfaring med supplerende flasker ved siden af amning.. 

Så jeg tænker måske 5 små og 10-15 store flasker

Anmeld Citér

8. august 2022

fehår

Vores første var flaskebarn fra 2 uger gammel. Vi havde 12 af store MAM-flasker, og det fungerede fint. Vi løb nærmest aldrig tør i løbet af en dag og steriliserede flasker hver aften. For det meste havde vi brugt 8-10 flasker per dag.

Anmeld Citér

8. august 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ville ikke ofte penge på små sutteflasker. Jeg ville blot sørge for, at suttehovedet passer i størrelse. 

Start med måske 10 flasker, og så kan der hurtig købes flere, hvis det bliver nødvendigt. Og må lige slå et slag for mam. Det er SÅ nemt at de kan steriliseres direkte i mikroovnen ��

Anmeld Citér

8. august 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg mener vi havde 10 flasker.

Enkelte af dem var de små, hvilket fungerede fint da hun var baby.

Anmeld Citér

8. august 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har nok også haft ca 10 flasker. Vi havde også nogle af de små. De var bare nemmere at have med i tasken, så længe de altså var store nok til den voksende mængde mælk med tiden

Anmeld Citér

8. august 2022

My1234

Vi har haft omkring 10 flasker til begge børn. Vi bruge mam anti kolik, og skriftede suttehoved. Det fungerede fint

Anmeld Citér

8. august 2022

Lje

ST87 skriver:

Hej piger

Min erfaring med to flaskebørn er, at de spiser regulære måltider og fordeler det jævnt ud på dagen. 6-7 gange i døgnet. De sjatspiser ikke. 

Første gange havde vi flasker i alle størrelser. Jævnt dumt køb. Anden gang havde vi 6 flasker af 220 ml. (tror jeg. Standardstørrelsen fra Avant). Kørte med suttehoveder str. 1 fra start og skiftede til 2 undervejs. Passede perfekt. I takt med man jo sætter antallet af flasker ned (og indtaget af rigtig mad op), så var 6 flasker perfekt for os. 

Vi købte en sterilasator til microbølgeovnen. Bedste køb til flasker, sutter og nu drikkedunk til vuggestue. Den kørte med sutteflasker hver aften. Samtidig med vi kogte vand til de næste 24 timer og doserede pulver til natten. Easy peasy rutine. Tog max 10 min. 

Vh.

Anmeld Citér

8. august 2022

B&J

Vi købte først små men også store hvis jeg kunne gøre det om ville jeg kun købe store.

vi bruger mam antikolik 
vores pige startede på 30ml og der vejede vi det bare på vægten fordi de sutteflasker starter på 60ml.

det er så forskelligt fra baby til baby hvor tit de spiser og hvor meget men 

vores dreng spiste småt og virkelig hyppigt

vores pige har altid spist max 7-8 gange om dagen.

vi koger engang om dagen hver aften ca. 

nu har vi 8 flasker og passer fint. 
men hvis man starter kun med store flasker vil jeg købe 10 stk. 

Anmeld Citér

8. august 2022

Musemåtte

Flaskebarn fra start - 10 alm flasker fra MAM.

Baby er 2,5 måned idag, og bruger Max 8 flasker om dagen nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.